Udgående mail hos Telmore
Fra : Janus

Dato : 06-07-07 20:32

Heysan

Har probler med at få lov at sende mail fra en K810i.

Har fulgt vejledningen og sat mailprogrammet op til at bruge
smtp.mail.dk (og aflevere på port 25).

Bud på hvad der kan løse problemet?

-j

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-07 20:44

Janus skrev:

> Har probler med at få lov at sende mail fra en K810i.

Jeg kan kun sige at jeg lige har sendt en mail til mig selv uden
problemer, og jeg er kunde ved Telmore og bruger en SE 700K.

Har du en dataaftale (GPRS)?

--
Bertel

Fra : Janus

Dato : 06-07-07 21:27

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg kan kun sige at jeg lige har sendt en mail til mig selv uden
> problemer, og jeg er kunde ved Telmore og bruger en SE 700K.

Og du bruger smtp.mail.dk:25 ?

> Har du en dataaftale (GPRS)?

Er tilmeldt 3G - og der er hul igennem til nettet (kan browsere web).

-j

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-07 23:17

Janus skrev:

> Og du bruger smtp.mail.dk:25 ?

Jeg bruger smtp.mail.dk og angiver port 25, men ikke med
kolon-notation. Det er to forskellige input i min mobil
("Udg.server" og "Udgående port").

--
Bertel

Fra : Janus

Dato : 08-07-07 21:47

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg bruger smtp.mail.dk og angiver port 25, men ikke med
> kolon-notation. Det er to forskellige input i min mobil
> ("Udg.server" og "Udgående port").

Jeg brugte samme opsætning her (uden kolon, som bare var ment som en
notationsform her):

-j

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-07-07 22:33

Janus skrev:

> Har fulgt vejledningen og sat mailprogrammet op til at bruge
> smtp.mail.dk (og aflevere på port 25).

Den server kræver så vidt jeg husker login, prøv i stedet med
relay.tdcmobil.dk som smtp-server.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-07 23:18

Michael Rasmussen skrev:

> Den server kræver så vidt jeg husker login

Nej, i hvert fald ikke hvis man er Telmorekunde.

--
Bertel

Fra : Janus

Dato : 08-07-07 21:51

Michael Rasmussen skrev:

> Den server kræver så vidt jeg husker login, prøv i stedet med
> relay.tdcmobil.dk som smtp-server.

smtp.mail.dk burde ikke kræve login (iflg. Telmores egen beskrivelse).
Ikke desto mindre gav relay.tdcmobil.dk mig lov at aflevere post. Tak
for hjælpen!

Desværre går det forholdsvis langsomt. Kan ikke genkende at jeg har
3G-hastighed på udgående mail - men det kan selvfølgelig skyldes dårlig
dækning eller andet.

Sammenlignet med opsætning af applikationer (pop, imap, smtp, nntp osv)
på det almindelige internet virker netværk i den mobile verden temmelig
kontra-indiitivt. :-/

-j

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-07-07 05:54

"Janus" <a@b.ccc> skrev i news:46914e49$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

> Desværre går det forholdsvis langsomt. Kan ikke genkende at jeg har
> 3G-hastighed på udgående mail - men det kan selvfølgelig skyldes

Prøv evt. om "post.tele.dk" går hurtigere/bedre.

-cb