Latterlige Iphone
Fra : Flottenheimer

Dato : 02-07-07 07:19

Minus ved Iphone

Har ikke 3g

Har ikke MMS

Er dårlig til SMS

Hvorfor er folk så gearet op over den ? Jeg kan forstå kvinder og mænd med
kvindetendenser tænder på designet, men som mand er det vigtige at telefonen
kan en masse og det kan Iphone ikke.

Hvad siger I til Iphone ? Hit eller skidt ?

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 08:24

"Flottenheimer" <maxtothelimit@maxpowerdrome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefonen kan en masse og det kan Iphone ikke.
>
> Hvad siger I til Iphone ? Hit eller skidt ?

tjae, smag og behag er jo forskellig. Alle har forskellige parametre til at
vælge det de køber.
For mig er det vigtigst at der er plads til en masse musik. Jeg bruger ikke
3G, MMS og kameraet, selvom at muligheden er i telefonen.
Jeg har valgt en musikafspiller der også kan ringe og sms.... Min SE dækker
det behov, så jeg har ikke brug for en Iphone.
Men jeg kan da godt forstå hvis man vælger Iphone. Den kan da også en masse.
Men nok ikke det du efterspørger. Dine fordomme ang. kønnenes valg af tlf.
kan jeg ikke genkende.

Lisbeth

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-07-07 08:52

Flottenheimer wrote:
> Minus ved Iphone
>
> Har ikke 3g

Hvor tit bruger du 3G?

> Har ikke MMS

Har de overhovedet MMS i USA?

> Er dårlig til SMS

Hvorfor mener du at den er dårlig til sms?

> Hvorfor er folk så gearet op over den ? Jeg kan forstå kvinder og mænd med
> kvindetendenser tænder på designet, men som mand er det vigtige at telefonen
> kan en masse og det kan Iphone ikke.

Jeg tror at det er en medvirkende årsag til hysteriet at det er Apple
som kommer med den.

JonB

Fra : Flottenheimer

Dato : 02-07-07 10:16

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor mener du at den er dårlig til sms?

Det skriver de i denne test.

http://www.mobil.nu/ArticlePages/200706/30/20070630071524_MDK293/20070630071524_MDK293.dbp.asp

Fra : care

Dato : 02-07-07 11:41

"Flottenheimer" <maxtothelimit@maxpowerdrome.dk> skrev i en meddelelse

> Det skriver de i denne test.
> http://www.mobil.nu/ArticlePages/200706/30/20070630071524_MDK293/20070630071524_MDK293.dbp.asp

Om igen skipper!

Han skriver at han havde svært ved at vænne sig til den. At han ramte
forkert på tasterne...
Vi andre har sgu også svært ved at skrive på en SE når vi er vant til Nokia
eller omvendt. Én ting er at ordbøgerne ikke er ens, men mellemrumstasten
ligger også 'forkert' ift. hinanden

Alt i alt - Det er et fjols der har testet telefonen! - Men hey... Allerede
i første afsnit afslører han dybden af testen, ved på det nærmeste at være
ved at få udløsning over indpakningen!!! Hva' fa'en har papkasser at gøre i
en test af mobiltelefoner?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-07-07 15:50

Flottenheimer wrote:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
>>

> Det skriver de i denne test.
>

> http://www.mobil.nu/ArticlePages/200706/30/20070630071524_MDK293/20070630071524_MDK293.dbp.asp

Well, mig bekendt skriver det at det tager tid at vende sig til det
onscreen keyboard. Det kunne jeg godt tro, men så køb en med rigtige
knapper, ingen tvinger dig til at købe en iPhone. Desuden er det vel
hvad man kunne forvente, onscreen keyboards til fingre er en ret ny
opfindelse, ikke noget man har maaaange års erfaring med.

JonB

Fra : John

Dato : 02-07-07 11:55

Flottenheimer skrev:
> [...]
> kan en masse og det kan Iphone ikke.
>
> Hvad siger I til Iphone ? Hit eller skidt ?

Hos mig: skidt

Alene det, at den kun virker med bluetooth headset fra Apple gør, at jeg
ikke gider vælge den. Der er heller ikke mulighed for at udvide
hukommelsen med flash-kort.

Det skal så også siges, at jeg vægter telefondelen noget højere end
musikdelen. Havde jeg vægtet omvendt, havde iPhone nok været mere
interessant.

At den ikke har 3G er et minus, specielt da den i høj grad er udviklet
til brug på nettet også. Men det tror jeg dog kommer i den europæiske
udgave.

At den ikke har MMS lever jeg fint med. Jeg tror jeg har sendt to MMS
igennem tiderne - for at teste om det virkede.
Men det skyldes nok også, at jeg synes det er alt for dyrt og jeg kan
ikke rigtig se formålet med det, da kvaliteten er alt for ringe.

Om den er dårlig til SMS skal jeg ikke kunne sige. Jeg har nu hørt at
den skulle være ret smart hvad det angår.

Jeg har selv en P990i og jeg vil nødig undvære det fysiske tastatur. Men
jeg er også blevet glad for touch-screen funktionen på den.

At den ikke kan en masse er jeg ikke enig i, men man har givet den nogle
begrænsninger der er tåbelige - set med mine øjne. Derfor fravælger jeg den.

Mvh

John

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 02-07-07 15:57

> [...]

> telefonen kan en masse og det kan Iphone ikke.
>
> Hvad siger I til Iphone ? Hit eller skidt ?

Jeg er en mand, men mener ikke selv, at jeg har kvindetendenser - det skulle
da lige være at kigge på dem - altså på kvinderne.

Har ikke selv prøvet den, men jeg synes, at den udfra det jeg har set,
virker ganske fiks. Dog: det faktum, at den ikke har 3g mener jeg gør den
totalt uinteressant. Jeg kan ikke forstå, at Apple har lavet en telefon, som
man vel går ud fra, at de selv ser som moderne... og så begrænser den så
væsentligt som mangel på 3g. Lancere en telefon sparket så langt tilbage til
stenalderen...

MMM og SMS er jeg ligeglad med, men sådan er det jo... smag og behag.

Vh, Lars.

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 16:54

Jeg kan godt lide designet på den. Specielt at den er holdt i sort.
Men da jeg er storforbruger af nettet på mobilen, er den absolut ikke noget
for mig.
Kan slet ikke forestille mig en telefon uden 3G, eller jo det kan jeg godt,
men fordælen hvor er alting langsomt så.
Og skulle den komme med EDGE, er det vel kun Telia der understøtter det ? Så
det dur heller ikke. Nej uden 3G går den ikke :)

Mvh

Thomas

Fra : Henrik

Dato : 02-07-07 19:07

On 2007-07-02 08:18:52 +0200, "Flottenheimer"
<maxtothelimit@maxpowerdrome.dk> said:

> Minus ved Iphone
>
> Har ikke 3g
Nu er 3G ikke særlig anvendt i USA, og da man kun har set den model der
er udviklet til det amerikanske marked, er der ingen garanti for at det
ikke vil være i den europæiske når den rammer her.

> Har ikke MMS

Kunne også tænkes at være på den ueropæiske udgave, det er et spørgsmål
om softfware.

> Er dårlig til SMS

Mener nogen andre siger det modsatte, man skal huske at det er en anden
måde at skrive på, så man skal bryde med en indgroet vane.

> Hvorfor er folk så gearet op over den ? Jeg kan forstå kvinder og mænd med
> kvindetendenser tænder på designet, men som mand er det vigtige at telefonen
> kan en masse og det kan Iphone ikke.
Alle disse fordomme er udelukket baseret på forskellige artikler i
udenlandske tidsskrifter, lad os nu se giraffen.

> Hvad siger I til Iphone ? Hit eller skidt ?

Det virker lidt som om de der a den ene eller anden grund har fordomme
omkring Apple og deres produkter, (oftest baseret på uvidenhed) er
meget dømmende, lad den nu komme til europa marked så vi rent faktisk
kan se den, og se hvilke funktioner de danske operatøre vil
understøtte..