SMS-service, man ikke har bedt om
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 11:41

Hej.

Jeg modtager dagligt en lang række SMS'er fra et firma - en service jeg
aldrig har bedt om. Det kan selvfølgelig være en knold, der ved en fejl har
tilmeldt et forkert nummer, så fred være med det.

Jeg har været inde på firmaets hjemmeside og fundet et sted, hvor man kan
afmelde SMS-servicen, og det har jeg selvfølgelig forsøgt, men i løbet af
den næste arbejdsdag modtog jeg i tidsrummet 8.00 - 16.00 i alt 14 SMS'er
fra firmaet.

Jeg kontaktede dem derfor telefonisk og de ville så afmelde mig derfra. Der
skete heller ingen ændring og jeg forsøgte igen at ringe dem op. De ville
igen forsøge at afmelde mig, men virkede det ikke, så var der ikke mere, de
kunne gøre.

Da det heller ikke hjalp har jeg kontaktet mit eget telefonselskab og
spurgt, om de kunne gøre noget. Det kunne de heller ikke (det havde jeg dog
også på fornemmelsen). Det eneste forslag var en nummerændring til kr. 99,-
og så skulle alle selvfølgelig have mit nye nummer.

Men er der slet ikke noget, der kan løse det, således jeg kan beholde mit
nummer og samtidig slippe for en lang række SMS'er dagligt?

På forhånd tak for hjælpen

Fra : Anders

Dato : 30-06-07 11:51

Du er nok nødsaget til at skifte nummer, hvis du vil slippe for de der skide
SMS'er.

Utroligt dårligt at ens udbyder ikke kan spærre for det !

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 11:54

"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> skrev i en meddelelse
> Du er nok nødsaget til at skifte nummer, hvis du vil slippe for de der
> skide SMS'er.
>
> Utroligt dårligt at ens udbyder ikke kan spærre for det !

Ja, men jeg mener, at det er lige så dårligt, at Scandlines ikke har
mulighed for at sørge for, at deres SMS service ikke har den virkning den
har.

Fra : Hauge

Dato : 30-06-07 12:03

Hej
Michael Sørensen wrote:
> Ja, men jeg mener, at det er lige så dårligt, at Scandlines ikke har
> mulighed for at sørge for, at deres SMS service ikke har den virkning
> den har.

Prøv at spørge i dk.forbruger, jeg mindes at have hørt at man kan melde det
pågældende firma til et-eller-andet-sted, så de får en påtale om at stoppe,
eller en bøde. Men det ved en del andre i dk.forbruger mere om, end jeg gør.

Mvh Hauge

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-06-07 18:57

"Michael Sørensen" <.> wrote in message
> [...]
>
> Ja, men jeg mener, at det er lige så dårligt, at Scandlines ikke har
> mulighed for at sørge for, at deres SMS service ikke har den virkning den
Sjovt du nævner Scandlines, jeg aktiverede i forgårs et nyt simkort/nummer
og fik umiddelbart derefter 28 SMS fra Scandlines omkring forsinkelser på
diverse færger.

Jeg afmeldte mig på deres hjemmeside og siden da har jeg ikke fået noget fra
dem.

Rent principielt mener jeg der er tale om spam og mener dermed også at
Scandlines kan gøres juridisk ansvarlig hvis de ikke stopper på din
anmodning. Check evt. dette i et jura forum.

Mvh.

Martin