Athlons ydelse i Photoshop
Fra : Søren Kramer

Dato : 07-07-01 20:28

Fra : Madsen

Dato : 07-07-01 21:10

"Søren Kramer" <krumme@stofanet.dk> skrev:

> http://www.xbitlabs.com/cpu/photoshop-platform/

Interessant link. Tak for det. :)
Eneste jeg mangler er en test hvor Macintosh også indgår,
men skidt pyt. Det her ser da trods alt rimelig seriøst ud
i forhold til det man nogle gange har læst og hørt.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 07-07-01 22:50

"Søren Kramer" <krumme@stofanet.dk> wrote in message
> http://www.xbitlabs.com/cpu/photoshop-platform/
Du godeste - en test for at finde "den bedste platform til Photoshop" og så
bruger de single-cpu systemer! :)

Nå, men måske det lover godt for dual AMD systemerne der snart skulle være
til at finde i butikkerne....

/Lars

Fra : CTK

Dato : 08-07-01 14:34

ligegyldigt i denne sammenhæng da Photoshop ikke kan bruge dual cpu....

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-07-01 15:18

"CTK" <claus@kjerkegaard.dk> writes:

> ligegyldigt i denne sammenhæng da Photoshop ikke kan bruge dual cpu....

Jo der følge en multiprocessor plug-in med photoshop.

Fra : Madsen

Dato : 08-07-01 16:16

"CTK" <claus@kjerkegaard.dk> skrev:

> ligegyldigt i denne sammenhæng da Photoshop ikke kan bruge dual cpu....

Taget fra Photoshop 6.0 cd'en:

"Ekstramodulet MThread.8bx, der installeres med Photoshop 6.0
understøtter systemer med flere processorer. Hvis der opstår problemer
ved kørsel på systemer med flere processorer, skal du kontrollere, at der
kun er én kopi af dette ekstramodul i ekstramodul-mappen."

Og:

"Ved at køre Adobe Photoshop under Windows NT med dual-processorer
kan du forbedre programmets ydeevne med 80% ved udførelse af mate-
matiske og beregningskrævende handlinger (f.eks. konvertering af et
dokument fra RGB- til CMYK-tilstand); med 20% til 30% for mindre
krævende handlinger og med 10% for skærmopdatering."

Når der snakkes om WinNT er det selvfølgelig også muligt med Win2k,
da den også understøtter Dual CPU. Med Win9x ville det være formåls-
løst, da her ikke er support for Dual CPU.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Madsen

Dato : 08-07-01 16:29

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> "Ekstramodulet MThread.8bx, der installeres med Photoshop 6.0
> understøtter systemer med flere processorer...

Ja og jeg sad netop og undrede mig over at jeg ikke kunne finde
den fil på mit system, men det viser sig at den her på Win2k
hedder: "MultiProcessor Support.8BX" og giver altså understøt-
telse for Dual CPU. (Photoshop 6.01 UK.)
Hvorfor hjælpefilen skriver "MThread.8bx" er sikkert fordi at det
var det den hed med Photoshop 5.0 og 5.5, så vidt jeg husker.
Her skulle man selv installere det plugin efterfølgende hvor det
i Photoshop 6.0 sker automatisk, hvis ellers installationen opdager
at der er Dual CPU tilstede. Det gør den kun hvis styresystemet
er opsat til at køre med Dual CPU. Det behøver det nødvendigvis
ikke at være selvom der sidder flere CPU'er i.

Godt nok er det her et link til en fejl man kan have i version 6.0
med Dual CPU, men alligevel giver det information om den fil
der hedder "MultiProcessor Support.8BX"
<http://www.adobe.com/support/techdocs/27bf2.htm>

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : [Ex] Pita

Dato : 08-07-01 18:50

> Nå, men måske det lover godt for dual AMD systemerne der snart skulle være
> til at finde i butikkerne....

T-bird 1200 er på edbpriser i MP udgave. Dual Thunderbird 1200 med 266 Bus -
Cool

Fra : Søren Kramer

Dato : 09-07-01 08:14

> T-bird 1200 er på edbpriser i MP udgave. Dual Thunderbird 1200 med 266
Bus -
> Cool
Ifg. anands test er en dual MP system klart til det hurtigste der kan fåes
til photoshop.
MVH
Søren

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 09-07-01 18:46

> Bus -
> Ifg. anands test er en dual MP system klart til det hurtigste der kan fåes
> til photoshop.
Hurtigere end et 4 processor (for ikke at nævne 8, 16,...) system? Med
mindre Photoshop udviklerne har kvejet sig og kun starter 2
arbejdsprocessor - det kunne de jo let have gjort da de fleste 4+ processor
systemer er servere - har en dual Tbird nok ikke meget at skulle have sagt
overfor 4+ XEON processorer.

/Lars

Fra : Søren Kramer

Dato : 10-07-01 11:03

> Hurtigere end et 4 processor (for ikke at nævne 8, 16,...) system?
Jeg ved det ikke. Der er jo ikke 4 proc. p4 systemer endnu. Men en MP er
meget hurtig.
MVH
SK