Netværks begynder ! Hjælp !
Fra : Niels Frahm

Dato : 16-01-01 21:00

Jeg har lige lavet et lille netværk mellem 3 PC´er - Win 98 - og 8
switch - alt startede fint - og efter vejledningen jeg fig med -
skulle der efter første genstart komme et logon vindue - men det kom
ikke - maskinerne starter fint og efter ca. 2- 3 minutter kan jeg fint
bruge netværket - se alle maskiner i "Andre computere" - er dette ok
eller skal jeg foretage mig et eller andet - evt. for at de hurtigere
kan "se" hinanden ?

PS Jeg har et andet lille netværk på 4 computere der senere skal
kobles til de før omtalte 3 - disse 4 er med win95 og egen HUB - kan
det lade sig gøre ?

Niels

Fra : Frank J. Andersen

Dato : 16-01-01 23:21

On Tue, 16 Jan 2001 20:59:48 +0100, Niels Frahm <frahm@writeme.com>
wrote:

>bruge netværket - se alle maskiner i "Andre computere" - er dette ok
>eller skal jeg foretage mig et eller andet - evt. for at de hurtigere
>kan "se" hinanden ?

Hvis du gerne vil have oversigten hurtigere, og en maskine er tændt
altid, kan du udnævne den permanent til 'browse master' i egenskaber
på 'fil- og udskrifts deling' - og så samtidig 'disable' på de andre
pc'ere... Så kender de reglerne, og oversigten er der med det samme...

>PS Jeg har et andet lille netværk på 4 computere der senere skal
>kobles til de før omtalte 3 - disse 4 er med win95 og egen HUB - kan
>det lade sig gøre ?

Ja. Sæt dem alle i switchen - det er smartest. Du kan også forbinde
HUB'en med switchen, men så ska det vist være med et krydset kabel.

Frank J. Andersen
Måløv, Denmark
...snart aDsl, og 4 maskiner på nettet

Fra : DeBoss

Dato : 17-01-01 23:50

> Ja. Sæt dem alle i switchen - det er smartest. Du kan også forbinde
> HUB'en med switchen, men så ska det vist være med et krydset kabel.

Ja ! eller fra uplink til alm indgang...
bare den krydser et sted (uplink er krydset :)

Mvh DeBoss