Bradepande Pizza
Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 30-07-07 07:55

Hej NG,

Jeg har lovet at lave pizza herhjemme, meget letsindigt :) Da jeg var barn,
så lavede min mor en bradepandepizza, men en dejlig tyk bund, er der nogle
herinde, der har en god opskrift til en pizza, også gerne forslag til fyld ?

På forhånd tak

Lars Kristian Jensen

Fra : Ole Christiansen

Dato : 30-07-07 13:42

http://www.google.com/search?q=opskrift+pizza+bradepande&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8

--
Ole

Fra : Anders

Dato : 30-07-07 21:18

"Lars Kristian Jensen" skrev:

> [...]
> nogle herinde, der har en god opskrift til en pizza, også gerne forslag

Da min pizzabund ikke skal være tyk, men til gengæld tynd og gerne lidt
sprød, kan jeg ikke hjælpe på det område, men fyldet kan jeg da komme med et
par forslag til.

Først tomatsauce... Plejer jeg at lave med flåede tomater, løg, hvidløg og
forskellige kryderrier. Kog den lidt ind, så den ikke bliver for våd og gør
bunden svampet.

Dernæst ost... og gerne MASSER af det Evt. gorgonzola.

Ellers skal der følgende på....

Oksekød, gul og/eller røs peber, peperoni, tomatskiver, ærter og majs og så
vil min kæreste meget gerne have annanas på, så det kommer der også...

Held og lykke med at finde opskriften på bunden og velbekommen

Mvh
Anders

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 31-07-07 11:22

"> "Lars Kristian Jensen" skrev:

> [...]
> så vil min kæreste meget gerne have annanas på, så det kommer der også...
>
> Held og lykke med at finde opskriften på bunden og velbekommen

Hej.

Jeg pleger at bruge godt 3 dl. vand, 2 spsk, olivenolie, salt, derefter
det mel (Italiensk mel) som det kan bære, der er dej til en hel bradepande,
rulles ud på bagepapir, man kan evt, forbage dejen lidt inden fyldet kommes
på.

Kurt J.
Odense

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-07-07 11:49

"Kurt E. Jensen" <kurtj@galnet.dk> wrote in message
> [...]
> det mel (Italiensk mel) som det kan bære, der er dej til en hel
> bradepande, rulles ud på bagepapir, man kan evt, forbage dejen lidt inden

Og lidt gær vel også. 10-15-20 gram alt efter hvor luftig dejen skal være.

Bjarne K.

Fra : Inger D.

Dato : 31-07-07 12:22

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> "Kurt E. Jensen" <kurtj@galnet.dk> wrote in message
> Jeg pleger at bruge godt 3 dl. vand, 2 spsk, olivenolie, salt, derefter

> Og lidt gær vel også. 10-15-20 gram alt efter hvor luftig dejen skal være.

Og lidt bagepulver, så bliver bunden dejlig sprød.

Inger

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 01-08-07 09:08

Inger D. wrote:
> "Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> Og lidt bagepulver, så bliver bunden dejlig sprød.
>
> Inger

BÅDE bagepulver og gær? Og bagepulveret skulle sikre en sprød bund . . . det
har jeg alligevel aldrig hørt før - og har derfor ingen som helst anelse, om
det virker!?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Torben

Dato : 31-07-07 12:21

"Anders" <junk@xotminusdette.dk> wrote in message

> Først tomatsauce... Plejer jeg at lave med flåede tomater, løg, hvidløg og
> forskellige kryderrier. Kog den lidt ind, så den ikke bliver for våd og
> gør bunden svampet.

Jeps - lad de flåede tomater dryppe af i en si. Herefter kan de med fordel
blendes.
Salt, peber, oregano, basilikum, hvidløg - lad det koge en god halv times
tid, ellers bliver det, som Anders skriver, for vådt.

> Dernæst ost... og gerne MASSER af det Evt. gorgonzola.

MASSER, det er måske liiige i overkanten for mig. Men jo, der skal ost på

Gorgonsola kan fryses og derefter rives direkte på bunden - ellers kan det
være svært at få osten fordelt.

> Ellers skal der følgende på....
>
> Oksekød, gul og/eller røs peber, peperoni, tomatskiver, ærter og majs og
> så vil min kæreste meget gerne have annanas på, så det kommer der også...

Ærter, majs og ananas har *intet* at gøre på mine pizzaer... Men det har
derimod følgende:
tynde løgringe
tynde skiver champignon
tynde skiver oliven
tynde peberfrugter, grønne, gule og røde - smager pragtfuldt og får pizzaen
til at se indbydende ud.
artiskok
peperoni eller salami
pølser (kun til ungerne)
bacon
skinke - ikke det billige sandwich-skinke, men god lufttøret, saltet skinke.
Parmaskinke er godt.
tun

Jeg er tilhænger af "tyndt" tilbehør. På den måde får man, synes jeg, en
bedre smagsoplevelse - man er fri for at tænke "nå.. der var en løgring,
peberfrugt.." osv..

> Held og lykke med at finde opskriften på bunden og velbekommen

Når den varme pizza tages ud, så prøv at stænke lidt god olivenolie over -
fint hakket (ikke presset) hvidløg kan også drysses over.

Uhhmm, blev helt sulten

mvh
Torben

Fra : Torben

Dato : 31-07-07 12:24

"Lars Kristian Jensen" <lars@FJERNwefl-jensen.dk> wrote in message

> [...]
> nogle herinde, der har en god opskrift til en pizza, også gerne forslag

Pizza (eller rettere bunden) bliver markant bedre på en pizzasten, bagesten
etc. Kan ofte erhverves for små penge i diverse supermarkeder - kan
anbefales, men er selvfølgelig ikke en nødvendighed

mvh
Torben

Fra : Tom Jensen

Dato : 01-08-07 09:23

On 31 Jul., 13:23, "Torben" <real_anonym...@hotmail.com> wrote:
> Pizza (eller rettere bunden) bliver markant bedre på en pizzasten, bagesten
> etc. Kan ofte erhverves for små penge i diverse supermarkeder - kan
> anbefales, men er selvfølgelig ikke en nødvendighed

Har prøvet en lånt pizzasten engang og kunne ikke registrere nogen
forskel i forhold at lade pizzaen (m. bagepapir under) glide ind på
den varme ovnplade.
En pizzaspade er rar at have til dette formål men kan ligesom
pizzastenen også undværes hvis man vil slippe for at have mor mange
køkkengrejer.

/Tom

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-08-07 20:58

On Tue, 31 Jul 2007 13:20:33 +0200
"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Salt, peber, oregano, basilikum, hvidløg - lad det koge en god halv
> times tid, ellers bliver det, som Anders skriver, for vådt.

Da jeg i sin tid boede på kollegie, boede der en italiensk
udveklingsstudent. Hans far var pensioneret pizzabager og da jeg
tilfældigvis bagte pizza en dag han var oppe og besøge sin søn, fik jeg
tudet ørene fulde om at tomat saucen _aldrig_ måtte varmes op før den
puttes på pizzaen. Det var noget med at smagen blev "forkert" og
"tomatsur" og konsistensen en anden - deres tomat er dog også helt
anderledes og mindre vandet end vores.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/