Det med nødderne
Fra : Joan Maidens

Dato : 22-07-07 13:40

Min Troldhassel har produceret nødder i år.

Har nogen erfaring/viden om hvorvidt sådanne kan spises og anvendes som
"alm." hasselnødder?

Hjerteligst JoJo

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-07-07 13:56

In news:FdIoi.40$yF.23@news.get2net.dk,
Joan Maidens <j.maidens@get2net.dk> typed:
> Min Troldhassel har produceret nødder i år.
>
> Har nogen erfaring/viden om hvorvidt sådanne kan spises og
> anvendes
> som "alm." hasselnødder?
>
> Hjerteligst JoJo

Ja da. De er i høj grad spiselige. Jeg har selv en skøn stor
Troldhassel i min have, men der har aldrig igennem de 15 år jeg har
haft den været nødder på, så bare det var mig der oplevede dèt at
kunne høste egne nødder.

Du kan læse lidt om det her:

http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=11597

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 22-07-07 15:14

Hej Joan

> Har nogen erfaring/viden om hvorvidt sådanne kan spises og anvendes
> som "alm." hasselnødder?

En troldhassel er en almindelig hassel med en sygdom der gør at
alle led vokser kroget, men nødderne er ganske almindelige
hasselnødder der smager udmærket. Jeg har de sidste 23 år
spist mange nødder fra mit træ med stor fornøjelse.

--
Mvh Max