Oksemørbrad på tilbud
Fra : Brian

Dato : 19-07-07 21:10

Nogen der ved om der evt. er nogle butikker som har tilbud på oksemørbrad i
denne uge ???

/Brian

Fra : Sulle

Dato : 19-07-07 21:28

Prøv at tjekke på www.tilbudsugen.dk den er god hvis der er noget bestemt
man skal ha fat i

Fra : Brian

Dato : 20-07-07 08:51

Ohh.. Rema1000 har den på tilbud til 70kr/½kg men FROSSEN :(
og den kan da vist ikke nå at tø til i aften... øv..

bliver nok nødt til at købe færsk.
/Brian

Fra : Gert Krabsen

Dato : 20-07-07 09:26

Brian wrote:
> Ohh.. Rema1000 har den på tilbud til 70kr/½kg men FROSSEN :(
> og den kan da vist ikke nå at tø til i aften... øv..
>
> bliver nok nødt til at købe fersk.
> /Brian

Jeg kunne ikke drømme om at købe frossen mørbrad. Så finder vi hellere
på noget andet.
Det er muligvis i petitesseafdelingen og helt ubevist, men netop med
mørbrad synes jeg at nedfrysningen har indvirkning på kvaliteten, fordi
der ved optøningen løber en del kødsaft fra.

Det har især betydning ved pandestegning af bøffer - mindre, hvis den
helsteges i ovn..

/Krabsen

Fra : Brian

Dato : 20-07-07 09:42

Den skal hel på grill...
men det giver sig selv.. køber en færsk :)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-07-07 09:40

Gert Krabsen <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote in news:46a07092$0
$90274$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg kunne ikke drømme om at købe frossen mørbrad. Så finder vi hellere
> på noget andet.

Det kunne jeg nu godt hvis den er billig, men anvendelsen bliver en anden
end den traditionelle. Typisk Stroganoff, wokretter eller lignende.

> Det er muligvis i petitesseafdelingen og helt ubevist, men netop med
> mørbrad synes jeg at nedfrysningen har indvirkning på kvaliteten, fordi
> der ved optøningen løber en del kødsaft fra.

Jeg er enig i at der er en mærkbar kvalitetsforringelse.

> /Krabsen

WoW?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 19-07-07 21:57

Brian wrote:
> Nogen der ved om der evt. er nogle butikker som har tilbud på oksemørbrad i
> denne uge ???

Oksemørbrad - eller rettere: al godt kød - køber man da ikke efter
tilbud, men hos en slagter, man kender og har tillid til

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-07 22:14

Gert Krabsen wrote:

> Oksemørbrad - eller rettere: al godt kød - køber man da ikke efter
> tilbud, men hos en slagter, man kender og har tillid til

Det kunne jo være spørgeren bare har jyske aner, og derofor gerne vil spare
hvor der spares kan

Louise
--
jyde, der ALDRIG køber noget, hvis det kan fåes billigere andetsteds

Fra : Gert Krabsen

Dato : 20-07-07 06:49

Louise wrote:

> Det kunne jo være spørgeren bare har jyske aner, og derofor gerne vil spare
> hvor der spares kan

Man kan godt have jyske aner og samtidig finde kvaliteten vigtigere end
prisen..

Fra : Max

Dato : 20-07-07 17:48

Hej Gert

> Man kan godt have jyske aner og samtidig finde kvaliteten vigtigere
> end prisen..

Det er jo heller ikke at spare hvis prisen er det halve og varen
noget lort. En vare er billig hvis den er mere værd, ikke fordi
den koster et mindre beløb.

--
Mvh Max

Fra : Brian

Dato : 19-07-07 22:52

Tja.. jeg har en del gange prøvet at gå til slagteren når jeg sku ha
noget "virkelig godt"..

men som regel ender jeg med at blive skuffet... og MEGET fattigere...

/Brian

Fra : Kert Rats

Dato : 20-07-07 00:32

> Tja.. jeg har en del gange prøvet at gå til slagteren når jeg sku ha
> noget "virkelig godt"..
>
> men som regel ender jeg med at blive skuffet... og MEGET fattigere...

En af de bedste okseculotter, jeg har fået, købte jeg i ALDI. Pris 60 kr.
pr. kg.

Min erfaring er i øvrigt, at man får fint oksekød i lavprisbutikkerne. I
fakta havde de for nogen tid siden tilbud på oksetyndstege til kun 40 kr.
pr. kg, og de var himmelske. Velsmagende, møre og uden sener i bøffen.

Venligst

Kert Rats

Fra : Ole Christiansen

Dato : 20-07-07 07:34

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fakta havde de for nogen tid siden tilbud på oksetyndstege til kun 40 kr.
> pr. kg, og de var himmelske. Velsmagende, møre og uden sener i bøffen.

Emnet er: OKSEMØRBRAD ikke andet oksekød.

/Ole

Fra : Kert Rats

Dato : 20-07-07 12:22

"Ole Christiansen" <ofc@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> Emnet er: OKSEMØRBRAD ikke andet oksekød.

*PLONK*

Fra : Gamle

Dato : 20-07-07 12:37

Ole Christiansen wrote:
> Emnet er: OKSEMØRBRAD ikke andet oksekød.

Nå men jeg vil alligevel gøre dig opmærksom på, at din caps lock sidder
fast.
Og hold så dine åndsvage kommentarer for dig selv.

Torben

Fra : -= JF =-

Dato : 21-07-07 01:11

Ole Christiansen skrev:

> Emnet er: OKSEMØRBRAD ikke andet oksekød.

Der er vist en mindre vævefejl i kysen!

--
Mvh. John

Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Fra : -= JF =-

Dato : 21-07-07 01:17

Brian skrev:
> Tja.. jeg har en del gange prøvet at gå til slagteren når jeg sku ha
> noget "virkelig godt"..
>
> men som regel ender jeg med at blive skuffet... og MEGET fattigere...

En nu afdød bekendt var udlært fra, og svend i en større københavnsk
slagterforretning i mange år, og han sagde direkte at hvis man skal have
godt, friskt kød bør man undgå de slagterbutikker og i stedet gå i Bilka
eller andre større supermarkeder.
Hans pointe var at for at holde indkøbsprisen må de små slagtere må købe
et større parti kød end de reelt har omsætning til. Man kan derfor nemt
risikere at få et stykke kød som er *for* velhængt.

Desuden fortalte han også den, vel almindeligt kendte, historie med at
en slagter-medister sagtens kan være op til tre uger gammel, mens
supermarkedets medister kun er nogle timer gammel.

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-07-07 22:04

In news:469fcefd$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
Gert Krabsen <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> typed:

> Oksemørbrad - eller rettere: al godt kød - køber man da ikke efter
> tilbud, men hos en slagter, man kender og har tillid til

For nogle år siden købte jeg 2 engelske bøffer hos en ellers
velrenommeret slagter her ude på landet. De var på størrelse med en
kaffeunderkop ca. da jeg havde banket dem lidt med håndkanten. Jeg
gav 75,- kr. for dem, og lovede mig selv efter at have stegt dem
efter alle forskrifterne, at det gjorde jeg aldrig mere. Jeg har
siden købt adskillige engelske bøffer i supermarkederne som var
betydeligt bedre end de to....såeeh

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-07-07 21:55

On Thu, 19 Jul 2007 22:56:34 +0200
Gert Krabsen <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote:

> Oksemørbrad - eller rettere: al godt kød - køber man da ikke efter
> tilbud, men hos en slagter, man kender og har tillid til

hvorfor? slagteren i de fleste supermarkeder er lige så professionel
(eller lige så lidt måske) som ham hos slagteren. Forskellen er at man
ikke nødvendigvis bliver tørret hos supermarkedsslagteren.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-07-07 22:25

On Fri, 20 Jul 2007 07:49:12 +0200
Gert Krabsen <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote:

> Man kan godt have jyske aner og samtidig finde kvaliteten vigtigere
> end prisen..

det er mange år siden at pris og kvalitet hang sammen i danmark. I dag
er det næsten omvendt.

Fra : -V-

Dato : 22-07-07 12:15

On 19 Jul., 23:13, "Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:
> jyde, der ALDRIG køber noget, hvis det kan fåes billigere andetsteds

Sørgelig kommentar, og holdning i det hele taget - især når det gælder
fødevarer.

Håber ikke at det gælder for alle jyder?

-V-

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-07 12:24

-V- wrote:

> Sørgelig kommentar, og holdning i det hele taget - især når det gælder
> fødevarer.
>

> Håber ikke at det gælder for alle jyder?

Jeg har ikke sagt at jeg nødvendigvis går på kompromis med kvaliteten, men
jeg giver ikke 10 kr for en liter økomælk et sted hvis jeg kan få en
tilsvarende fra samme mejeri til 8 kr et andet sted.
Men kan sagtens være prisbevidst og stadig få kvalitetsvarer.
Jeg vælger blot at handle der hvor jeg ved at en bestemt vare, dvs. samme
producent-samme inhold etc., er billigst.

Jeg kan ikke se hvad der er galt i at undersøge priser på en bestemt varer,
og så have det med som en faktor når man vælger et sted at købe varen.
Nogle ens varer kan godt svinge op til 50% i pris alt efter forhandler, og
jeg ser da ingen grund til at betale en hamper overpris for en vare jeg kan
få præcis magen til andetsteds, bare meget billigere!

Fra : Torben

Dato : 31-07-07 11:38

"-V-" <valdemarj@gmail.com> wrote in message

>Sørgelig kommentar, og holdning i det hele taget - især når det gælder
>fødevarer.

Ja, det er sgu sørgeligt! Har selv nogle bekendte der sætter en stor ære i
at "prale" med "at de her steaks har kun kostet 12 kr.....". At de er seje
og næsten uspiselige, ja det lader til at være en urelevant biting.

>Håber ikke at det gælder for alle jyder?

NEJ - vi sparer de rigtige steder, og det er altså ikke på fødevarerne.

mvh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-07 16:59

Torben wrote:
> [...]
> urelevant biting.
>
> NEJ - vi sparer de rigtige steder, og det er altså ikke på

Nu håber jeg at du har læst mit svar til den post du svarer på.

For der står at selvom jeg er prisbevidst betyder det ike at jeg går på
kompromis med kvaliteten.
Jeg handler blot der hvor jeg kan få den tilsvarende vare til færrest penge.

FX behøver jeg ikke give 10 kr for en liter økomælk (som jeg altid køber)
hvis jeg kan få den samme mælketype, og fra samme mejari, til 8 kr i
maboforretningen.
Jeg kan ikke se at der er noget galt i at være prisbevidst. Prisbevidst
betyder jo ikk enødvendigvis at man får på kompromis med kvaliteten, det
betyder blot at man ikke smider om sig med penge.

Fra : Torben

Dato : 31-07-07 18:35

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in message

> Nu håber jeg at du har læst mit svar til den post du svarer på.

Jeps, og mit svar var heller ikke rettet mod dig, men mere generelt - så
hvis du fik den opfattelse, må du undskylde

> For der står at selvom jeg er prisbevidst betyder det ike at jeg går på
> kompromis med kvaliteten.
> Jeg handler blot der hvor jeg kan få den tilsvarende vare til færrest
> penge.

Det samme gør jeg... Og der er faktisk mange penge at spare - har lige
observeret, at de selvsamme 6 økologiske æg handles til 23,95 i SuperBest,
men kun 13,95 i Aldi.

> [...]
> betyder jo ikk enødvendigvis at man får på kompromis med kvaliteten, det
> betyder blot at man ikke smider om sig med penge.

Jeg handler som oftest vores kød (specielt oksekød) hos en slagter som jeg
ved går højt op i kvalitet, og deres service er desuden fabelagtig. Omvendt,
så køber jeg også fersk oksemørbrad og andre kødvarer i den lokale Føtex når
der er gode tilbud - faktisk har jeg meget gode erfaringer med Føtex,
hvorimod den lokale brugs er noget af det ringeste jeg til dato har oplevet.

Såee, godt ord igen

mvh
Torben