chateaubriand ?
Fra : jytte jensen

Dato : 19-07-07 11:03

Hvad er det ? Udover at det er et stykke oksekød.
Hvor på skalaen er det, rent prismæssigt ?

VH
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-07-07 11:26

In news:UEGni.14$2t6.5@news.get2net.dk,
jytte jensen <missmerkur@tele.dk> typed:
> Hvad er det ? Udover at det er et stykke oksekød.
> Hvor på skalaen er det, rent prismæssigt ?
>
> VH
> Jytte

Det er et stort stykke kød (500-700 gr.) skåret af oksemørbrad. Det
ligger højest på skalaen over kødpriser, det er afhængigt af om du
køber det hos en slagter eller i et supermarked, prisen hos en
slagter ligger på omkring (minimum) 225,- kr. pr. kg.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jytte jensen

Dato : 19-07-07 22:24

> [...]
> en slagter eller i et supermarked, prisen hos en slagter ligger på omkring

Uha, så forstår jeg bedre jeg ikke vidste precist hvad det var.
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-07-07 23:28

In news:eDQni.51$Uk6.39@news.get2net.dk,
jytte jensen <missmerkur@tele.dk> typed:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Uha, så forstår jeg bedre jeg ikke vidste precist hvad det var.
> Jytte

Ja.....LOL det er vist ikke lige noget man serverer en almindelig
onsdag til middag.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-07-07 09:35

"jytte jensen" <missmerkur@tele.dk> wrote in news:UEGni.14$2t6.5
@news.get2net.dk:

> Hvad er det ? Udover at det er et stykke oksekød.

Jamen det er sådanset bare et stykke oksekød

Det er en meget regulær udskæring fra midterstykket af oksemørbraden,
beregnet til 2 personer.

http://www.danskeslagterier.dk/smmedia/Oksekod_2006_pdf?mb_GUID=4E2F6A41-
3096-4E25-9DD6-AEDA3DEF1EA3.pdf

> Hvor på skalaen er det, rent prismæssigt ?

Absolut i den dyre ende.