ideer til picnic
Fra : LN

Dato : 19-07-07 09:34

hej på søndag skal vi på picnic. Nogle der har nogle gode ideer til
sådan en picnic tur.
Der skal være lidt børnevenlig mad med også.

Det eneste jeg ved vi skal have med er lidt vandmelon. Det hele skal
helst være fingernemt da jeg ikke ved om der vil være borde og bænke
eller om vi skal sidde på græsset på et tæppe.

Har selvfølgelig tænkt på sandwich men mangler nogle ideer.

LN

Fra : Tina.

Dato : 19-07-07 14:02

"LN" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
[...]

-----

Pølsehorn, pizzasnegle, stegte kyllingelår m. sølvpapirhåndtag, pastasalat,
kartoffelsalat, grøn salat, madmuffins (med fx bacon, løg og ost), alm.
muffins (i stedet for kage), forskelligt fingernemt frugt og grønt:
agurkestave, gulerodsstave, cherrytomater, minimajs, vindruer mv., ost,
pølse og godt brød.

Tina

Fra : Maria de Francis

Dato : 19-07-07 18:54

"Tina." <spørg@mig> skrev i en meddelelse

Snip

[...]
:

Ah, masser af gode forslag til picnickurven, jeg tror også jeg vil arrangere
picnic.
Det virker da helt inspirerende!

Mvh Maria

--
Vold og terror er tegn på dyb uvidenhed
og manglende udvikling.

Fra : Tina.

Dato : 19-07-07 21:34

"Maria de Francis" <maria-de-francis@slet-white-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:469fa565$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...

> "Tina." <spørg@mig> skrev i en meddelelse
>

> Ah, masser af gode forslag til picnickurven, jeg tror også jeg vil
> arrangere
> picnic.
> Det virker da helt inspirerende!

Tak

Flere forslag: Minitærter, frikadeller, hårdkogte æg, små pirogger med fyld
efter ønske, små butterdejspakker med fyld af skinke og ost + et drys
muskatnød og et drys paprika. Wraps skåret i passende bidder.

Minisandwich:

Smør sandwichbrød med et tyndt lag salatmayonnaise og dæk brødskiverne med
blade fra et hovedsalat. Fyldet lægges imellem (der skal være salat på begge
sider af fyldet), deles i fire og pakkes stramt ind i film.

Fyld kan være:

Kylling og bacon og et lille drys karry på salatmayonnaisen (Netto har noget
silkeskåret kylling med forårsløg, der er rigtig lækkert i sandwiches)

Røget laks og tzatziki eller friskost

Tomat og mozarella og lidt pesto

Leverpostej rørt med finknust bacon og små fine tern af frisk agurk

Skinke, ost og tynde skiver tomat (vælg en god skinke og en god ost)

--

Tina

Fra : Maria de Francis

Dato : 19-07-07 22:30

"Tina." <spørg@mig> skrev i en meddelelse
:
Snip

[...]

Hold da helt Picnic
Skønt med nogle gode idéer! Jeg må hellere lave en hel liste til
"køleskabsopslagstavlen"
Når jeg ellers står midt i at skulle pakke en kurv, har jeg slet ikke den
idérigdom, så det her er jo genialt.
Endnu engang tak for inspirationen herfra.

Mvh Maria

--
In the end it's all good
If it's not good...It's not the end

Fra : HA Aalborg

Dato : 22-07-07 15:05

Hej

> [...]
>eller om vi skal sidde på græsset på et tæppe.
>Har selvfølgelig tænkt på sandwich men mangler nogle ideer.

Nu da det er blevet Søndag, så er den aboslut bedste ide nok en paraply.

-HA

Fra : Maria de Francis

Dato : 22-07-07 16:29

"HA Aalborg" <ha-aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
: Hej
:
[...]

Kommer an på hvor der er picnic. Rømø og Kegnæs er vist gået fri.
Men ellers vil det ikke genere mig at have en gang picnic med i en zoo f.
eks, der er mange steder med overdækning (og så selvfølgelig en paraply)
Mvh Maria