haster - ristede løg
Fra : Ralph

Dato : 16-07-07 17:25

Hotdogs til aften, de ristede løg i dåsen er blevet bløde IGEN, nu gider jeg
ikke smide ½ dåse løg ud HVER GANG, hvordan får jeg noget der ligner - er
godt klar over det sikkert bliver bedre, har bare aldrig forsøgt, gerne
afprøvede opskrifter.

Et gæt kunne være, finthakket løg steges i smør på pande, nok det så er
blevet blødt og lidt brunt, så salt på og i mikrobølge (alm.?) ovn på svag
varme indtil de er udtørret. Ved I hvad det prøver jeg s'gu.

Gerne input alligevel, det kunne jo være det mislykkedes.

--
Ralph

Fra : Peter Westh

Dato : 16-07-07 17:58

> [...]
> varme indtil de er udtørret. Ved I hvad det prøver jeg s'gu.
>
> Gerne input alligevel, det kunne jo være det mislykkedes.

De skal bare frituresteges ved forholdsvis svag varme indtil de er sprøde.

/P

Fra : Emil

Dato : 16-07-07 18:16

"Ralph" wrote:

> [...]
>ikke smide ½ dåse løg ud HVER GANG, hvordan får jeg noget der ligner - er
>godt klar over det sikkert bliver bedre, har bare aldrig forsøgt, gerne

Tør dem i en varluftsovn eller på en pande.

Opbevares i et glas med tæt skruelåg el. lign.

m.v.h. Emil

Fra : Ralph

Dato : 16-07-07 22:50

> [...]
> er godt klar over det sikkert bliver bedre, har bare aldrig forsøgt, gerne

OK - så er det afprøvet, havde lidt for travlt, lidt for meget power på
microovnen, efter stegt på pande, så lægges på kaffefilter i micro,
kaffefilter= fedt fjernes efter 2 min på fuld skrue, dernæst et minut på
fuld skrue, blev lidt for sorte.

EMIL, kom gerne med en fuld opskrift, bare i 150 grader i ovn eller på
pande først?

--
Ralph

Fra : Emil

Dato : 17-07-07 22:59

On Mon, 16 Jul 2007 23:50:02 +0200, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:
>"Ralph" skrev:

>EMIL, kom gerne med en fuld opskrift, bare i 150 grader i ovn eller på
>pande først?

Køb nogle frisklavede stegte løg (kig efter datoerne på pakken,
kontroller deklarationen at det er løg - og ikke hvidkål - som er
hovedingrediensen) og kom dem i et glas, som lukkes lufttæt.
Opbevar ved stuetemperatur indtil sidste anv. dato.

Det bliver aldrig hverken billigere, bedre eller nemmere.

m.v.h. Emil

Fra : Linde

Dato : 17-07-07 06:44

> [...]
> blevet blødt og lidt brunt, så salt på og i mikrobølge (alm.?) ovn på svag
> varme indtil de er udtørret. Ved I hvad det prøver jeg s'gu.

Jeg mener nok de skal paneres i mel, og så frituresteges...og dryppes godt
af bagefter! Måske kan du svitse dem på panden i stedet for i friture, men
der skal nok godt med krudt under.

Mvh
Linde

Fra : -= JF =-

Dato : 17-07-07 16:33

Ralph skrev:
> Hotdogs til aften, de ristede løg i dåsen er blevet bløde IGEN, nu gider jeg

Jeg har endnu ALDRIG oplevet at vores ristede løg står og bliver bløde.
Opbevarer du dem på køl, for det skulle iflg. konen gøre dem bløde og seje.

Vi opbevarer vores ristede løg i plastbøtten i spisekammeret, og det er
ikke fordi vi spiser dem inden de når at blive bløde. De kan såmænd godt
nå at overskride sidste salgsdato.

Mvh John