Induktionskomfur.
Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 24-06-07 15:03

Vi har købt et induktionskomfur, vel vidende at det foregår ved et
magnetfelt, nu er der nogle af vores gode gryder som ikke kan bruges, jeg
tænkte om man ikke kunne lægge en metalplade passende til grydens bund, på
komfuret, derpå stille gryden, så var det jo metalpladen som blev varm og
derpå afsatte varmen til gryden, er det fusk man skal afholde sig fra? og i
stedet købe ny!, men i negativ tilfælde, så har jeg en næsten ny suppegryde,
samt en trykkoger (6 lt) som kan hentes her i Odense.

Kurt J.
Odense

Fra : Hauge

Dato : 24-06-07 15:07

Hejsa
Kurt E. Jensen wrote:
> [...]
> afholde sig fra? og i stedet købe ny!, men i negativ tilfælde, så har
> jeg en næsten ny suppegryde, samt en trykkoger (6 lt) som kan hentes

Jeg vil anbefale dig at holde dig fra fuskeriet, da energifordelen ved
induktionen jo ryger sig en tur.
Tag i Ikea og køb nogle gode gryder og pander, de er flotte og suverene til
induktion. Og bedst af alt, de er billige.

Mvh Hauge

Fra : Mogens

Dato : 26-06-07 04:45

> Og bedst af alt - de er billige.

Se der rammer du plet i, hvad man ikke bør sigte efter !
Køb noget Iittala-grej - det er iflg. Bosch Siemens testlaboratorium
markedets bedste og virker cirka 30% bedre end konkurrenternes.

Fra : Hauge

Dato : 26-06-07 05:28

Mogens wrote:
> Se der rammer du plet i, hvad man ikke bør sigte efter !

Hvor skriver jeg at det er det jeg sigter efter?
Jeg skrev alle de andre ting først, og afsluttede med prisen.

> Køb noget Iittala-grej - det er iflg. Bosch Siemens testlaboratorium
> markedets bedste og virker cirka 30% bedre end konkurrenternes.

Hvem har aktier i Littalla? Bosch?
Og hvis mit udstyr skal virke 30% bedre end det gør nu, så vil jeg kunne
stege/koge ved laveste niveau på mit induktion, og ville derfor ikke have
brug for de øverste 8 niveauer..

Mvh Hauge

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-06-07 20:49

Hauge wrote:

> [...]
> stege/koge ved laveste niveau på mit induktion, og ville derfor ikke have

Det kan du have ret i. 30% er meget for noget så enkelt som gryder....
Og 30% af hvad, i forhold til hvad.?

mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Jørgen Hess

Dato : 25-06-07 17:18

"Kurt E. Jensen" <kurtj@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i stedet købe ny!, men i negativ tilfælde, så har jeg en næsten ny
> suppegryde, samt en trykkoger (6 lt) som kan hentes her i Odense.

Jeg vil også fraråde at bruge denne idé.
Ved normal brug vil der kun være en begrænset varme der "slår" tilbage til
komfuret fra gryden, hvis det er noget med en kogning. Lidt mere hvis det er
stegning på en pande. Det er jo i gryden/panden varmen udvikles.
Jernpladen skal først varmes op ved induktion og derefter som en gammeldags
masseplade overføre varmen til gryden, det vil især ved stegning få pladen
til at blive meget varm.
En sikkerhed ved induktion er at komfuret vil være koldt selvom der skulle
blive sendt strøm til spolen, kun når en gryde/pande sættes over starter
opvarmningen i gryden. Det kan gå galt hvis en jernplade ligger over spolen
uden en gryde eller pande på sig.
Mon ikke garantien kan bortfalde ved en sådan mishandling af komfuret?

mvh
Jørgen

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 26-06-07 07:41

"Jørgen Hess" <joergen.hess@ahva.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spolen uden en gryde eller pande på sig.
> Mon ikke garantien kan bortfalde ved en sådan mishandling af komfuret?

Hej Jørgen.

Tak for det gode svar det er noget man kan forstå, jeg havde godt nok heller
ikke forsøgt, jeg var godt nok klar over det var noget fuskeri, men man har
jo gryde som man er glad for, det er godt nok ikke mange, så nu skal jeg ha'
anskaffet nye i stedet.

Kurt J.
Odense

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-06-07 20:55

Kurt E. Jensen wrote:
> "Jørgen Hess" <joergen.hess@ahva.dk> skrev i en meddelelse

Læg den indeni gryden for at få bedst effekt.
Det må være det optimale, mht. energioverførsel til maden.

Du må gerne søge patent på mine vegne.!
Der er dog problemer med afstanden fra pladen.

mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-06-07 17:22

> [...]

> afholde sig fra? og i stedet købe ny!, men i negativ tilfælde, så har
> jeg en næsten ny suppegryde, samt en trykkoger (6 lt) som kan hentes

Må jeg spørge, hvad I har givet for induktionskomfuret? Det er bare for at
sætte det lidt i perspektiv til dine besparelsesforslag.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 27-06-07 07:00

> [...]
>
> Må jeg spørge, hvad I har givet for induktionskomfuret? Det er bare for at
> sætte det lidt i perspektiv til dine besparelsesforslag.

Ok, vi har ikke købt induktionskomfur for at spare, men kun for det er det
nærmeste man kan komme et gaskomfur, det er rart når man skruer ned, så
mærker man det straks, fik forhandlet en pris ned leveret og opsat, fjernet
det gamle, lige godt 9000 kr. Det gamle stod lige af midt i madlavningen.

Kurt J.
Odense

Fra : Max

Dato : 27-06-07 09:22

Hej Kurt

> Ok, vi har ikke købt induktionskomfur for at spare, men kun for det
> er det nærmeste man kan komme et gaskomfur, det er rart når man

Så glæd dig over at du nu kan få helt nye gryder som passer
til dine behov, og idag koster selv rigtig gode gryder ikke
alverden, de holder jo resten af livet.

--
Mvh Max

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 27-06-07 09:57

> [...]
>
> Så glæd dig over at du nu kan få helt nye gryder som passer
> til dine behov, og idag koster selv rigtig gode gryder ikke

Hej.

Har i dag lige været i Inspiration, købte en stegepande af mærket James
Oliver, den kostede over 800 kr, var sat ned til 399 kr. for en 30 cm. så
der er lige nu mange billige tilbud.

Kurt J.
Odense

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-06-07 10:08

On Wed, 27 Jun 2007 10:57:20 +0200, "Kurt E. Jensen" <kurtj@galnet.dk>
wrote:

>Har i dag lige været i Inspiration, købte en stegepande af mærket James
>Oliver, den kostede over 800 kr, var sat ned til 399 kr. for en 30 cm. så
>der er lige nu mange billige tilbud.

Sådan en har vi også - den er rigtig god!

hilsen lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-06-07 11:26

> [...]
> skruer ned, så mærker man det straks, fik forhandlet en pris ned
> leveret og opsat, fjernet det gamle, lige godt 9000 kr. Det gamle

I har betalt 9.000 for et induktionskomfur, men vil helst ikke ofre den
sidste håndfuld hundredekronesedler for at udnytte dette fremragende værktøj
optimalt? Jeg undres en smule.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 27-06-07 13:07

> [...]
>
> I har betalt 9.000 for et induktionskomfur, men vil helst ikke ofre den
> sidste håndfuld hundredekronesedler for at udnytte dette fremragende

Ofre de sidste håndfuld hundrekroner, for at udnytte dette fremragende
værktøj optimalt, ??? hvad mener du? uddyb lige hvad du mener, hvis du
tænker på mit indledende spørgsmål, så har jeg forstået, det var bare
ærgerligt med især min trykkoger, den er der ikke mange som har, den bruger
jeg meget

Kurt J
Odense

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-06-07 21:07

On Tue, 26 Jun 2007 03:45:21 GMT
"Mogens" <no@reply.nu> wrote:

> [...]
> Køb noget Iittala-grej - det er iflg. Bosch Siemens testlaboratorium
> markedets bedste og virker cirka 30% bedre end konkurrenternes.

hvor har du set det? Jeg erindrer en test der viste at Eva Trio's gode
serie (den med mange lag) var den bedste på markedet.
Til gængæld kan jeg huske at Iittala's gryder fik hård kritik i
forbrugerstyrelsens grydetest for et par år siden (burde ligge på
forbrug.dk).

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-06-07 21:07

On Tue, 26 Jun 2007 21:54:42 +0200
Jørgen Rasmussen <jo-ra@tdc-net.dk> wrote:
> Du må gerne søge patent på mine vegne.!
> Der er dog problemer med afstanden fra pladen.

Det tror jeg nu ik jeg kan løfte vores gryder ca 10-12cm over
pladen før at den ikke kan inducere energi i gryden længere (jeg kan
snildt holde vand i kog på den afstand).
Dette bruger jeg også når vi steger f.eks. ål eller andet som sprøjter
en del. En let fugtet avis smides oven på komfuret og så bruges
gryderne bare oven på dette. Når man er færdig med at stege så smider
man avisen ud og så komfur rengjort og uden fiskelugt.

Fra : peter900000@hotmail.~

Dato : 30-06-07 13:16

On 26 Jun., 05:45, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:

> Se der rammer du plet i, hvad man ikke bør sigte efter !
> Køb noget Iittala-grej - det er iflg. Bosch Siemens testlaboratorium
> markedets bedste og virker cirka 30% bedre end konkurrenternes.

Hej
Det virker interessant, det med Bosch Siemens testlaboratorium. Har du
et link, så vi selv kan se, hvad de har fundet frem til?
Mvh og på forhånd tak for svaret!

Fra : Mogens

Dato : 30-06-07 15:49

<peter900000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det virker interessant, det med Bosch Siemens testlaboratorium. Har du
> et link, så vi selv kan se, hvad de har fundet frem til?

Min info er ikke fra nettet - det er info/materiale
fra BSH, suppleret med et besøg down there...

Fra : Hauge

Dato : 30-06-07 16:21

Mogens wrote:
> Min info er ikke fra nettet - det er info/materiale
> fra BSH, suppleret med et besøg down there...

Altså noget som, set fra vores side, ikke kan bruges til ret meget, når det
ikke er muligt at se den reelle test.
Lyder så mest som en reklame for et produkt, uden hold i virkligheden.

Mvh Hauge

Fra : Mogens

Dato : 30-06-07 19:27

> Altså noget som, set fra vores side, ikke kan bruges til ret meget, når
> det ikke er muligt at se den reelle test.
> Lyder så mest som en reklame for et produkt, uden hold i virkligheden.

Typisk dansk kommentar eller holdning jvf. Janteloven. Jeg er hamrende
ligeglad med, hvad du køber - har intet med firma'et at gøre. Jeg har selv
købt Iittala-gryder, og testresultatet, jeg nævner, svarer til virkeligheden
(har også¨andre gryder)

Fra : Hauge

Dato : 30-06-07 19:45

Mogens wrote:
> Typisk dansk kommentar eller holdning jvf. Janteloven.

Øhhm, at du ikke kan underbygge din ret positive holdning eller omtale af et
produkt, og at du så blir skide sur? Du må da være udsædvanlig dum, eller
ekstremt småtbegavet.

> Jeg er hamrende
> ligeglad med, hvad du køber

Jeg er da også ligeglad med hvad du køber, hopper ikke på hvad som helst. Du
køber vel også Weber, bare fordi det er moderne?!

> - har intet med firma'et at gøre.

Men givet en god og grundløs reklame.

> Jeg har
> selv købt Iittala-gryder

Du er en helt.

> og testresultatet, jeg nævner, svarer til
> virkeligheden

Det er da synd at dine andre Bilka-gryder er så dårlige, så det er da godt
at du har købt nogle gode gryder der er bedre end dine gamle. Glad nu?

/Hauge

Fra : Mogens

Dato : 02-07-07 19:25

> Glad nu?