Småkager med krem er fup - men verden vil ~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-07 18:14

Småkager med krem er fup - men verden vil bedrages

Køber man vin i flaske - wineInBox har ikke udkonkureret glasemballagen
totalt ENDNU - så ser man på emballagen og oplever dens størrelse som et mål
for indhold - men mange flasker har en bule op i bunden, så man kan bruge
flasken vendt på hovedet som drikkeglas, og man narres groft og
uundskyldeligt til at tro at man får mere volumen af sagens kerne, end hvad
sandt er.

Tilsvarende med mange snacks og kager - fx Haselinos fra Aldi en brun
dobbeltsmåkage med krem i midten og kremen når helt ud til kanten af den
brune sprøde småkage dobbeltdækker. Den trykte cellofan-indpakning lyver så
groft og betændt, at Julins fryseskadede kød er pjat i sammenligning.

Kremen når helt ud til kanten og er gullig som om det var fed, æggeholdig,
rigtig krem. Det er krem, der smager endnu bedre - men med kæmpe vandindhold
og krid hvid, syntetisk med emulgatorer og sukker og kun fordi selv den
brune kiks er sprød, går det an.

Det er Nobelprisværdig madteknologi at man kan lave krem, der ikke gør
kiksen blød. Polysakkarid-biokemi er vigtigere end DNA-kemien, og sprødhed
trods vandindhold er en genistreg.

Der er angiveligt 7% nødder i disse nøddesmåkage, men smagen af hasselnød er
stærkere end fra nogen anden nøddekage, for smarte essenser er benyttet -
ret smart.

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-07 21:46

On Sat, 23 Jun 2007 19:14:06 +0200, Bo Warming wrote:

> [...]
> brune sprøde småkage dobbeltdækker. Den trykte cellofan-indpakning lyver så
> groft og betændt, at Julins fryseskadede kød er pjat i sammenligning.

Hvis der kun var krem i kanten, men ingenting inde i midten, ville jeg føle
mig snydt. At industrikager er ren kemi, bør ikke komme som en overraskelse
for nogen.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen