Kogte æg i scan pan gryde
Fra : Ditte

Dato : 18-06-07 19:59

Hej

Jeg har kogt æg i en ret ny scan pan gryde, og nu er den ikke køn længere.
Nærmest lidt hvidlig.

Kan gryden gøres pæn igen?

Hilsen Ditte

Fra : Hauge

Dato : 18-06-07 21:00

Ditte wrote:
> Kan gryden gøres pæn igen?

Prøv at lægge låget på, så kan det ikke ses..

/Hauge

Fra : Emil

Dato : 18-06-07 21:39

"Hauge" wrote:

>Prøv at lægge låget på, så kan det ikke ses..

Hjælper ikke her. Mine har glaslåg.

m.v.h. Emil

Fra : Hauge

Dato : 18-06-07 21:41

Emil wrote:
> Hjælper ikke her. Mine har glaslåg.

Bruger Scanpan det?
Men synes nu det er utroligt, at folk kan hyle op over lidt kalk. Det er
værktøj, ikke smykker. Det er måske fordi folket bruger bunden af gryden som
spejl..

--
Mvh Hauge, der synes at folk er blevet mere og mere syge i bolden nu om
dage.

Fra : Emil

Dato : 18-06-07 22:11

"Hauge" wrote:

>Bruger Scanpan det?

Ja. De har dog også en serie med metallåg.
På begge serier bliver håndtagene lige så varme som maden. Så der
burde følge et par grillhandsker med, til hver eneste del af deres
produkter. Sikke noget lort. Men maden bliver jævnt opvarmet i deres
produkter.

>Men synes nu det er utroligt, at folk kan hyle op over lidt kalk. Det er
>værktøj, ikke smykker.

Præsist! Og værktøj skal holdes helt rent, uanset om det er til biler
eller madlavning.
M.h.t. kalk vil det suge fedt til sig, og vanskeliggøre en senere
rengøreing.
Men hvis gryden kun bruges til kogning af æg, er kalken helt
ligegyldig.

>Det er måske fordi folket bruger bunden af gryden som
>spejl..

Jo, folk spejler sig i deres jordiske gods.
Der er mere prestige i at servere i skinnende rent service, end i at
levére den perfekte mad, som de færreste, rent faktisk, kender til.

m.v.h. Emil

Fra : Kirsten Marker

Dato : 18-06-07 21:13

Vil tro det er kalken fra æggene der har sat sig i gryden, jeg" renser" mine
gryder efter kogning af æg, med kold eddike, som står i gryden til næste
dag.
mvh/km

Fra : padre

Dato : 18-06-07 21:14

> Jeg har kogt æg i en ret ny scan pan gryde, og nu er den ikke køn længere.
> Nærmest lidt hvidlig.
>
> Kan gryden gøres pæn igen?

Jeg gætter på, at det er kalk? 2 spsk alm. husholdningseddike, en
opvaskebørste og 1 minuts arbejde, så er den kalkfri.

--
padre
You could take me seriously, but statistically, you would be making a

Fra : Ditte

Dato : 19-06-07 06:15

Ditte skrev:
> Hej
>
> Jeg har kogt æg i en ret ny scan pan gryde, og nu er den ikke køn længere.
> [...]

Hej alle sammen

Selvom det ikke fremgik af mit indlæg, var det egentlig også et ønske om

vedligeholde gryden bedst muligt, og forlænge levetiden.

Tak for svarene.

Hilsen Ditte

Fra : Kent

Dato : 19-06-07 14:48

> [...]
>
> Selvom det ikke fremgik af mit indlæg, var det egentlig også et ønske om
> vedligeholde gryden bedst muligt, og forlænge levetiden.

Kom lidt maskin-opvaskemiddel i gryden og hæld vand
ved. Kog i 10 min. Det fjerner stort set alt. Anbefales af flere
producenter. Jeg har brugt det et par gange til min Gastrolux
stegepande, der havde fået en sort belægning.

Kent.