Kims peanuts
Fra : Jørn Ibsen

Dato : 17-06-07 22:24

Er det bare mig - eller er der sket en voldsom kvalitetsforringelse
med Kims peanuts? For nogen tid siden købte jeg en pose med 1 kg, og
ca. 10% af dem var harske og smagte afskyeligt. Okay, dårlig pose
tænkte jeg, og smed den ud. Så købte jeg en mindre pose med 180 g, og
konstaterede at det samme var tilfældet her. Okay hmmm dårlig pose,
tænkte jeg, og smed den ud. Nu har jeg lang tid efter købt en 1 kg's
pose, og fandme om ikke det samme er tilfældet her? Ca. hver 3.-4.
gang jeg tager en håndfuld nødder er der en rigtigt harsk fætter
imellem, og de smager alvorligt grimt.

Forleden fik jeg en lille skål nødder på en cafe sammen med en
fadbamse, og - tro mig! - ca. 10% af nødderne var harske.

Er der nogen af jer derude, der oplever det samme?

Jørn

Fra : Kirsten Marker

Dato : 18-06-07 01:47

Ja, masser af gange, men jeg går tilbage til forretningen, klager og beder
om at få mine penge tilbage, idet resten af partiet med Kims peanuts vil
også være harske og uspiselige..

Men vi danskere er ikke gode til det med at klage, vi betaler, ærgrer os
kun, smider varen ud, derfor får vi tilstadighed dårlige varer, og dem er
der for mange af. "Ladenhüter" bl. andet.

Bl. andet købte jeg i 3x i træk wita wrap, som der var problemer med, jeg
fandt på emballagen navn,adresse på producenten og skrev til dem.
Firmaet, ville gerne se de wita wrap jeg havde og for min ulejlighed, ville
de sende mig nogle andre og dyrere, hvilke jeg gjorde, så nu istedet for at
ærgre mig mere over problemet, har jeg nu fået en wrap der duer og endnu
engang fået ekstra ruller med wrap og en beklagelse. Iøvrigt ser jeg, at
netop det mærke jeg købte og klagede over, ikke findes mere i den
forretning, så måske er der andre der også havde det problem og klagede,

mvh/km

Fra : Max

Dato : 18-06-07 07:12

Hej Kirsten

> Men vi danskere er ikke gode til det med at klage, vi betaler, ærgrer
> os kun, smider varen ud, derfor får vi tilstadighed dårlige varer,
> og dem er der for mange af. "Ladenhüter" bl. andet.

Ja, det første sted man klager er i forretningen, og så skriver man
til producenten og får en dialog om varene. Selv store fabrikanter
behandler en ordentlig og er meget interesseret i dialogen. Som
markedtingschefen hos Merrild fortalte mig "Jeg elsker når kunderne
ringer eller skriver til mig hvad de vil have, det letter jo mit arbejde
utroligt, så slipper jeg jo for at gætte hvad de vil have.".

--
Mvh Max

Fra : Torben

Dato : 18-06-07 11:29

"Jørn Ibsen (slet CUY5I)" <j.ibsen@CUY5Iiteration.dk> wrote in message

> Forleden fik jeg en lille skål nødder på en cafe sammen med en
> fadbamse, og - tro mig! - ca. 10% af nødderne var harske.

Nu var det vel ikke en skål nødder der havde stået på baren du spiste af?
Hvis jo, så forstår jeg godt hvorfor de var harske!

> Er der nogen af jer derude, der oplever det samme?

Ja faktisk.

mvh
Torben

Fra : Anette

Dato : 18-06-07 18:00

"Jørn Ibsen (slet CUY5I)" <j.ibsen@CUY5Iiteration.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fadbamse, og - tro mig! - ca. 10% af nødderne var harske.
>
> Er der nogen af jer derude, der oplever det samme?

Rørende enig... der var engang man kunne være tryg ved Kims - idag er de
uspiselige....

Anette

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-07 18:41

"Anette" <asin@notthisway.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelse news:11821157630.907347055914368@dtext.news.tele.dk...

> Rørende enig... der var engang man kunne være tryg ved Kims - idag er de

Så er det heller ikke værre

Men Hamburgfirmaet der laver Trader Joes Peanuts til ALDI har klart mere
forstand på at udvælge rette vegetabilske olie end Kims, Søndersøg ved
Bogense

Fra : Henrik

Dato : 18-06-07 21:56

Har du prøvet, jævnfør nogle af de andre indlæg, at tage kontakt til Kim's ?

Når du engang gør det ... og får svar, giver du så ikke en melding herinde?

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 20-06-07 22:54

Jep, jeg har netop skrevet til dem, og de tilbyder mig pengene
tilbage, hvis jeg sender posen ind til dem.

Det kan jeg bare ikke bruge til noget - for næste gang jeg køber
en pose har jeg måske samme problem igen.

Jeg har derfor bedt dem svare på, hvorfor kvaliteten er dalet.
Det får jeg nok næppe noget svar på.

Mvh. Jørn