Camping-mix
Fra : Linde

Dato : 12-06-07 22:01

Hej gruppe!

I forbindelse med en forestående kanotur kom jeg til at tænke på, om man
ikke kunne lave et mix hjemmefra med pasta eller anden grund-ingrediens, og
deri blande hvad man har brug for for at skabe et mere eller mindre nærende
og velsmagende måltid med kun en gryde kongende vand og en frysepose mix.
Har nogen derude ideer til, hvad jeg kunne blande i? Som gammel soldat
kender jeg til havregryn, rosiner og mælkepulver, og den slags, men
eventuelle inputs til mere eksotiske tørre(eller våde) ingredienser modtages
med tak!

Mvh
Linde

Fra : Max

Dato : 12-06-07 22:17

Hej Linde

> eksotiske tørre(eller våde) ingredienser modtages med tak!

Du kan jo prøve at besøge Spejdersport og se hvad de tilbyder
af den slags mad.

--
Mvh Max

Fra : Linde

Dato : 12-06-07 22:26

> Hej Linde

> Du kan jo prøve at besøge Spejdersport og se hvad de tilbyder
> af den slags mad.

Tak-tak. Jeg husker især en særlig specialitet fra spejdersport, "K1000",
der var en stor kiks eller klods, der smagte af bær og rasp...kunne spises
tør i en nødsituation, og smagte af syrlig havregrød udkogt i vand. Men det
var nu ikke meningen at købe færdigretter i pose, men nærmere at høre ideer
til ingredienser der ville passe sammen mht kogetid, smag osv.

Mvh
Linde

Fra : Michael Andersen

Dato : 14-06-07 08:20

Hej Linde!

Prøv evt. at besøge sitet www.outsite.org og brug søgefunktionen til at lede
efter

mad
frysetørret mad
tør mad

osv.

Der er masser af muligheder for at lave sin mad selv hjemmefra - men ellers
er der, som en anden skriver, selvfølgelig det professionelt fremstillede,
og kvaliteten på det er steget betragteligt de senere år!

Afhængigt at hvor kanoturen går hen, kan du selvfølgelig også overveje at
fiske undervejs - og selvfølgelig spise noget af det "ukrudt" (fx.
brændenælder, skvalderkål osv.) du kommer forbi.

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Lauridsen

Dato : 20-06-07 11:39

> [...]
> og velsmagende måltid med kun en gryde kongende vand og en frysepose mix.
> Har nogen derude ideer til, hvad jeg kunne blande i?

Tag et kig på http://www.vildmarks-gruppen.dk/ under proviant. Der er en god
guide til at lave den slags mad hjemmefra.

Mvh.
Lars

--
www.enverdenudenfor.dk