Lydkort og MiniDisc
Fra : Thomas G

Dato : 07-07-01 15:44

Hejsa

Jeg har 1 stk MiniDisc og en PC med et Creative SB Live 1024 Player.

MD'en har indgang for optisk kabel og alm analog
Lydkortet har et Digital out stik (kaldes SPDIF ? i manualen) og der atår at
det kan bruges til tilslutning af f.eks. en MD ..... men der står intet om
hvordan, andet end at der skal bruges et modul ? (mon der menes det front
panel med alle tilslutnings mulighederne ?)

Som i nok kan se ud fra ovenstående er jeg lidt på herrens mark ... så hvis
der er en der kunne (i grove træk) give en beskrivelse af hvad jeg kan gøre.

f.eks.
hvordan tilslutter jeg de 2 enheder (hvilke kabler .. hvad for noget ekstra
udstyr mangler jeg)
hvilket format bruges der i en MD og hvilken software kan jeg bruge til at
lave en wav om til det format
m.m. (hvis der skulle være noget jeg ikke har tænkt på)

mvh Thomas G

p.s. Jeg bruger Win Me ... hvis det skulle have nogen betydning

Fra : L.K

Dato : 07-07-01 16:16

Man kan få et lille module med 2x optisk og coaxial ud, jeg har selv et som jeg
fandt via Creative's hjemmeside, og gave omkring 30 dollars for.
Med det kan man opspille fra pc til minidisk.

Lars

Thomas G skriver:

Fra : Madsen

Dato : 07-07-01 16:20

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
> hvordan, andet end at der skal bruges et modul ? (mon der menes det front
> panel med alle tilslutnings mulighederne ?)

Du kunne evt. prøve at lure lidt på disse sider:
<http://www.xs-sound.dk/sb2.htm>
<http://www.xs-sound.dk/sb3.htm>

--
Mvh. Madsen