Problem med CPU og skærm
Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 07-07-01 15:46

Hejsa,

Hvad kan det være at en CPU kan gøre sådan at skærmen ikke tænder? Det sker
med forskellige bundkort og configs.

Computeren kommer med en slags sirene lyd.

Nogen der kender denne fejl?

BTW: Er kølepaste elektrisk ledende?

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 07-07-01 15:47

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sker
> med forskellige bundkort og configs.
>
> Computeren kommer med en slags sirene lyd.

Nu har jeg skiftet køler og maskinen kører perfekt, hvad skete der?

Fra : JSM

Dato : 08-07-01 11:35

> "Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading.dk> skrev i en meddelelse

> sker

> Nu har jeg skiftet køler og maskinen kører perfekt, hvad skete der?

Din CPU blev for varm. Det opdagede bundkortet vha dets indbyggede
temperaturføler og satte derfor din indbyggede højttaler til at hyle som en
anden brandbil, for at advare dig om at noget er/var galt. Af samme årsag
slukkede bundkortet for systemet for at undgå skade på cpu'en som følge af
overophedning.

De fleste kølepastaer er svjv ikke elektrisk ledende.Med undtagelse af
Arctic Silver pasta som er iblandet sølvstumper og som derfor må være det.

mvh
JSM