trådløst lokalnet
Fra : Jon Loldrup

Dato : 16-01-01 15:50

Hvad findes der af åbne standarder på dette område?

Jeg har hørt om produkter, rettet mod private, der er trådløse, men
jeg syns det er vigtigt at de benytter en fælles åben standard. Det
ved jeg nemlig ikke om de gør. Findes der sådan en, og i så tilfælde:
hvilke produkter benytter den?

Det skal helst være nogen hvor prisen er til at betale for private

med venlig hilsen Jon Loldrup

Fra : Arne Keller

Dato : 16-01-01 20:17

Hej Jon

"Jon Loldrup" <loldrup@mail.dk> wrote in message
> Hvad findes der af åbne standarder på dette område?

Ja.

> [...]
> jeg syns det er vigtigt at de benytter en fælles åben standard. Det
> ved jeg nemlig ikke om de gør. Findes der sådan en, og i så tilfælde:

Læs mere på:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=traadlos

> Det skal helst være nogen hvor prisen er til at betale for private

Jeg mener at listeprisen på Avaya/Lucents Orinoco kort er på ca. 129$
hvilket giver ca. 1.000,- kr excl moms.

RG-1000 access punktet er også faldet i pris, men den kan jeg ikke lige
huske i hovedet, men et kit med et ekstra radiokort kostede 4K + moms inden
det nyeste prisfald.

--
Arne Keller
Kemp & Lauritzen Kommunikation

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-01-01 00:19

On Tue, 16 Jan 2001 15:49:55 +0100, Jon Loldrup <loldrup@mail.dk>
wrote:

> Hvad findes der af åbne standarder på dette område?

802.11.

> Det skal helst være nogen hvor prisen er til at betale for private

WLAN baseret på 802.11 er desværre endnu ikke helt i et prisleje,
hvor det kan siges at være rigtig 'consumer-ready'. Regn med 5-6
kkr.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/