Menlatonin / alternativ sovemiddel
Fra : Kanten

Dato : 19-07-07 16:17

Nogle af mine kollegaer der arbejder på skiftende vagter (nat,dag,aften)
benytter sig af Melatonin som sovemiddel eller indslumringspille istedet
for recept sovemiddel.

Har checket det lidt på nettet og kan se at det ikke må sælges i danmark
af en eller anden grund.

Der er tilsyneladende kun positive omtale af "stoffet" og ingen
bivirkninger.

Er dette et vidundermiddel man roligt kan gå igang ifbm søvnproblemer ?

Fra : Ditte

Dato : 19-07-07 20:56

Kanten skrev:
> [...]
> bivirkninger.
>
> Er dette et vidundermiddel man roligt kan gå igang ifbm søvnproblemer ?

Hej

Hvor får dine kollegaer det fra?

Jeg mener at det kan fåes på recept, hvor efter apoteket henvender sig
til et produktionsapotek, for at få en levering.

Hilsen Ditte

Fra : Kanten

Dato : 19-07-07 21:57

"Ditte" <nej@nejnej.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hvor får dine kollegaer det fra?

Mange helse/alternativebutikker sælger det i københavn. Det er vist bare
med at spørge så bliver det hentet fra baglokalet. Ligesom knaldfyrværkeri
ved nytårs-tid

Fra : Nicolai Lang

Dato : 19-07-07 21:33

On Thu, 19 Jul 2007 17:16:41 +0200, "Kanten" <none@none.dk> wrote:

>Nogle af mine kollegaer der arbejder på skiftende vagter (nat,dag,aften)
>benytter sig af Melatonin som sovemiddel eller indslumringspille istedet
>for recept sovemiddel.

Jeg bruger det fast for at sove. 3 mg hverdansaften, 6-9 mg i
weekenden hvis jeg skal sove længe.

Jeg har ved en special læge fået målt mit blod til at indeholde alt
for lidt Melatonin. Det hjalp mig meget.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Brian Olesen

Dato : 22-07-07 14:10

Hejsa Nicolai

> Jeg har ved en special læge fået målt mit blod til at indeholde alt
> for lidt Melatonin. Det hjalp mig meget.

Okay. Sådan en måling kunne det da egentligt være sjovt at få foretaget.
Men Melatonin er ikke et egentligt sovemiddel, så man skal helst bruge det
med omtanke. F.eks. er faste tidspunkter et storhit, hvis det skal virke
optimalt.

Mvh. brian
Mvh. brian

Fra : Nicolai Lang

Dato : 28-07-07 18:23

On Sun, 22 Jul 2007 15:09:54 +0200, "Brian Olesen" <nomail@please.dk>
wrote:

>Men Melatonin er ikke et egentligt sovemiddel, så man skal helst bruge det
>med omtanke. F.eks. er faste tidspunkter et storhit, hvis det skal virke
>optimalt.

I know. Og det bør tages ½-1 time før man ønsker at sove.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Preben Kaas

Dato : 20-07-07 22:27

On Thu, 19 Jul 2007 17:16:41 +0200, "Kanten" <none@none.dk> wrote:

>Har checket det lidt på nettet og kan se at det ikke må sælges i danmark
>af en eller anden grund.

Det kan fås legalt i Danmark på recept, men jeg ved godt nok ikke om
en alm. praktiserende læge kan udskrive recepten.
Min kone får recepten via søvnklinikken på Dianalund og i tilgift
bevilling fra lægemiddelstyrelsen til tilskyd fra sygesikringen, så
med DANMARK i baghånden fås de helt gratis.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 21-07-07 06:39

On Fri, 20 Jul 2007 23:26:53 +0200, Preben Kaas
<prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote:

>Det kan fås legalt i Danmark på recept, men jeg ved godt nok ikke om
>en alm. praktiserende læge kan udskrive recepten.

Det mener jeg bestemt de kan hvis man kan overtale dem ;) Der er nogen
der rejser meget (jetlag) og skifteholdsarbejdere som jeg ved har fået
dem fra deres egen læge.

Jeg får min recept fra IOM (www.iom.dk) da det var dem der i sin tid
foretog blodprøven.

>Min kone får recepten via søvnklinikken på Dianalund og i tilgift
>bevilling fra lægemiddelstyrelsen til tilskyd fra sygesikringen, så
>med DANMARK i baghånden fås de helt gratis.

Selv hvis man skal betale for dem (jeg er syg, så DANMARK er ikke
noget for mig) så er det nu pengene værd at kunne sove godt ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Preben Kaas

Dato : 21-07-07 17:20

On Sat, 21 Jul 2007 07:38:34 +0200, Nicolai Lang
<nnews0403051902@hjorth.com> wrote:

>Selv hvis man skal betale for dem (jeg er syg, så DANMARK er ikke
>noget for mig) så er det nu pengene værd at kunne sove godt ;)

Det har du da helt ret i, men det var også kun ment som en orientering
om muligheden, hvis lægen udskriver en recept og så søger
lægemiddelstyrelsen om en bevilling.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Peter

Dato : 21-07-07 12:13

"Kanten" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bivirkninger.
>
> Er dette et vidundermiddel man roligt kan gå igang ifbm søvnproblemer ?

Jeg bestilte dem på nettet ved et Engelsk firma, som også solgte det gigt
pulver der var så populært på et tidspunkt.
Virkningsgraden var den samme som med gigtpulveret - ingen overhovedet.

Peter

Fra : Preben Kaas

Dato : 21-07-07 17:22

On Sat, 21 Jul 2007 13:13:10 +0200, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>pulver der var så populært på et tidspunkt.
>Virkningsgraden var den samme som med gigtpulveret - ingen overhovedet.

Nu er det jo heller ikke et direkte sovemiddel, men en hjælp til de
personer, som ikke selv kan producere melatonin nok i koglekirtlen

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Barry Kade

Dato : 21-07-07 19:11

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in

> Jeg bestilte dem på nettet ved et Engelsk firma, som også solgte det gigt
> pulver der var så populært på et tidspunkt.
> Virkningsgraden var den samme som med gigtpulveret - ingen overhovedet.

Kunne du give os et link til der, hvor du købte det evt.?

Fra : Peter

Dato : 22-07-07 12:32

"Barry Kade" <barry@kade.us> skrev i en meddelelse
> Kunne du give os et link til der, hvor du købte det evt.?
Beklager, men det er en 2-3 år siden, og jeg har ikke længere linket.
Websitet var i øvrigt på dansk, man betalte med Visa/Dankort, men varen var
afsendt fra England.

Peter

Fra : Peter

Dato : 22-07-07 12:41

"Barry Kade" <barry@kade.us> skrev i en meddelelse

> Kunne du give os et link til der, hvor du købte det evt.?

Jeg fandt det alligevel: http://www.pharmaviva.net/

Peter

Fra : sjp

Dato : 21-07-07 13:46

"Kanten" <none@none.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bivirkninger.
>
> Er dette et vidundermiddel man roligt kan gå igang ifbm søvnproblemer ?

Fik ordineret dem af min læge som et forsøg på at komme min søvnløshed til
livs.
Ingen virkning. desværre.

Mvh stig

Fra : Barry Kade

Dato : 21-07-07 19:12

Hvad er det lavet af?
Er det naturlægemiddel? Eller gammeldaws farma/kemi?

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-07 00:04

Barry Kade wrote:
> Hvad er det lavet af?
> Er det naturlægemiddel? Eller gammeldaws farma/kemi?

Det er et hormon der er fremstillet på 'gammeldaws farma' måde :)