Myggestik - sådan gør man!
Fra : Marianne

Dato : 17-07-07 06:51

Hej

Det er måske hamrende banalt, men jeg vidste det ikke. Derfor denne post til
andre, lige så uvidende:

Gnider man et kløende myggestik med løg forsvinder kløen pist væk i omkring
8 timer. Det er super effektivt! Slut med diverse sprays, stifter og cremer
til xx kr. ... så nu ligger der en overskåret skalotteløg i en lufttæt boks
i min dametaske i stedet.

God sommer

Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 08:15

Marianne wrote:
> [...]
> til xx kr. ... så nu ligger der en overskåret skalotteløg i en lufttæt boks

Kløen i de fleste myggestik er forsvundet efter 8 timer selvom man ingen
ting gør ved dem. Dog et ganske harmløst, om end stinkende, tip.

Fra : nana sørensen

Dato : 17-07-07 20:48

"Ragnar" <"jepper googles mail"> wrote in message

> Kløen i de fleste myggestik er forsvundet efter 8 timer selvom man ingen
> ting gør ved dem. Dog et ganske harmløst, om end stinkende, tip.

Dælme ikke på mig! Selvom jeg næsten ikke kløer idem, så bliver de store og
ligesom underligt tykke i huden og kløer så jeg er ved at blive vanvittig.
Rosengeraniums blade fungerer vildt godt. Nulr dem på stikket.

Fra : Workingmom

Dato : 18-07-07 09:47

Ragnar skrev:

> Kløen i de fleste myggestik er forsvundet efter 8 timer selvom man ingen
> ting gør ved dem. Dog et ganske harmløst, om end stinkende, tip.

Marianne skriver ikke 'efter omkring 8 timer' - hun skriver 'i omkring 8
timer'.

Hvis det virker på mig vil jeg da gerne slippe for den kløen i 8 timer.

Tine Ditmar

Fra : Holst

Dato : 17-07-07 08:50

Marianne wrote:

> [...]
> til xx kr. ... så nu ligger der en overskåret skalotteløg i en lufttæt boks

Det kan da godt være, at oplevelsen af at myggestik er forskellig fra
person til person, men ligefrem permanent at rende rundt med et halvt
løg i håndtasken virker noget hysterisk.

Men er man hysterisk, er det vel dejligt. Efter cirka 8 timer, så er
myggestikket jo alligevel typisk af sig selv holdt med med at klø.

Mit indtryk med mindre børn er, at et Mepyramin-stift virker ganske
udmærket, og den er da noget mere fornuftig at have liggende i tasken
end et eller andet rådnende løg.

Fra : Marianne

Dato : 17-07-07 09:04

> [...]
>
> Men er man hysterisk, er det vel dejligt. Efter cirka 8 timer, så er
> myggestikket jo alligevel typisk af sig selv holdt med med at klø.

Så må jeg være anderledes. Mine myggestik varer i ca. 3-5 dage. Og de er
*virkeligt* generende.

> Mit indtryk med mindre børn er, at et Mepyramin-stift virker ganske
> udmærket, og den er da noget mere fornuftig at have liggende i tasken end
> et eller andet rådnende løg.

Jo, den virker, men langt fra særligt effektivt. Tro mig - jeg har *alle*
mærker af tilgængelige stifter stående. Også de svenske.

mvh
Marianne

Fra : Holst

Dato : 17-07-07 09:11

Marianne wrote:

> Så må jeg være anderledes. Mine myggestik varer i ca. 3-5 dage. Og de er
> *virkeligt* generende.

Så lyder det til, at du har en unormal voldsom allergisk reaktion ved
myggestik. Så i virkeligheden burde du måske have nogle antihistaminer
eller lignende - det skal jeg dog ikke gøre mig klog på.

Fra : nana sørensen

Dato : 17-07-07 20:48

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Så lyder det til, at du har en unormal voldsom allergisk reaktion ved
> myggestik. Så i virkeligheden burde du måske have nogle antihistaminer
> eller lignende - det skal jeg dog ikke gøre mig klog på.

Mine varer ligeså længe og ser også sære ud. Min læge sagde at man ikke
kunne gøre ret meget ved det.

Fra : Hansen

Dato : 19-07-07 15:04

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Mine varer ligeså længe og ser også sære ud. Min læge sagde at man ikke
> kunne gøre ret meget ved det.

Mine klør også i dage, og kan blive store. Så vi er åbentbart en del der
både er hysteriske og unormale.

Hvad sker der mon hvis flertallet er unormale - er det så det normale ;)

Fra : nana sørensen

Dato : 19-07-07 16:57

"Hansen" <hansen@invalid.dk> wrote in message
> [...]
> både er hysteriske og unormale.
>
> Hvad sker der mon hvis flertallet er unormale - er det så det normale ;)

Jeg kender mange som også har glæde af myggestik i mange dage.
Lige pt har jeg et myggestik under fodballen ved storetåen som har drevet
mig til vanvid i fire dage. Det hæver også som en sindssyg. Læg hjælper i
øvrigt ikke enormt godt på mig.

Fra : Hansen

Dato : 19-07-07 20:00

> [...]
> mig til vanvid i fire dage. Det hæver også som en sindssyg. Læg hjælper i

Jeg oplevede det samme - et myggestik under foden - for nogle år siden
(heldigvis kun den ene gang - indtil videre). Det var også ved at drive mig
til vanvid. Aldrig har jeg oplevet noget der kløede så intenst og så længe,
jeg tror en 4-5 dage, som det.

Fra : nana sørensen

Dato : 19-07-07 22:50

"Hansen" <nejtak@ingenmail.dk> wrote in message
> [...]
> (heldigvis kun den ene gang - indtil videre). Det var også ved at drive
> mig til vanvid. Aldrig har jeg oplevet noget der kløede så intenst og så

Jeg bliver vanvittig.... Det kløer som død og helvede endnu, og er desuden
ømt. Jeg er vågnet flere gange i nat af KLØE! Under foden er også sådan
et sært sted at have kløe, det er ligesom om man ikke rigtigt kan kradse.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-07-07 21:18

> Så lyder det til, at du har en unormal voldsom allergisk reaktion ved
> myggestik. Så i virkeligheden burde du måske have nogle antihistaminer
> eller lignende - det skal jeg dog ikke gøre mig klog på.

Nok måske modsat. Jeg får antihistamin og mine myggestik klør næsten ikke de
første mange timer, men så har jeg til gengæld glæde af dem i dagevis
efterfølgende. Jeg har ikke fundet noget endnu, der kunne hjælpe (og Aloe
Vera gør det meget værre, så ingen reklamer for det skrammel, tak).

Mvh Maria

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-07-07 13:16

Holst:

Marianne wrote:
> Så må jeg være anderledes. Mine myggestik varer i ca. 3-5 dage. Og de er
> *virkeligt* generende.

Mine varer som regel et par dage, og er ikke specielt generende.

Her sidste måned fik jeg dog en 3-5 myggestik der var ekstremt store, og
som kløede voldsomt. De varede også længere end det sædvanlige par dage.
Jeg undrer mig stadig over hvorfor.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 21-07-07 14:35

On Sat, 21 Jul 2007 14:16:16 +0200, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
>
>Her sidste måned fik jeg dog en 3-5 myggestik der var ekstremt store, og
>som kløede voldsomt. De varede også længere end det sædvanlige par dage.

Det er måske de nye Malariamyg, som efter sigende er på vej til
Danmark.
mvh Ebbe

Fra : Brian Olesen

Dato : 19-07-07 00:17

> [...]
>
> Men er man hysterisk, er det vel dejligt. Efter cirka 8 timer, så er
> myggestikket jo alligevel typisk af sig selv holdt med med at klø.

Du vrøvler da for vildt.
Jeg slås sommetider med stik i op til en hel uge.

Mvh. brian

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 17-07-07 10:54

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev i en meddelelse
> Gnider man et kløende myggestik med løg forsvinder kløen pist væk i omkring 8
> timer. Det er super effektivt!

Klorin er mere effektiv, og lugter trods alt lidt bedre end løg. Forsvinder mændene
ikke lige så hurtig som myggestikkende ? -

Peter

Fra : Marianne

Dato : 17-07-07 13:39

> Klorin er mere effektiv, og lugter trods alt lidt bedre end løg.
> Forsvinder mændene ikke lige så hurtig som myggestikkende ? -

Nu vil jeg ikke lave en større diskussion ud af det, men klorin er
prøvet for år siden. DET lugter en del og virker ikke (på mig). Løg kan man
ikke lugte overhovedet. Der er jo kun tale om få dråber. Jeg bader jo ikke i
det!

Man kan jo prøve rådet, hvis man er plaget som jeg - eller lade være.

mvh
Marianne

Fra : lh

Dato : 17-07-07 14:19

> [...]
> ikke i det!
>
> Man kan jo prøve rådet, hvis man er plaget som jeg - eller lade være.

Hej Marianne.
Du er ikke ene om at have kløende myggestik i flere dage - det har jeg også.
De klør jo ikke fra morgen til aften, men af og til blusser det op. Jeg har
såmænd ikke tænkt at det var "unormalt" før nogen nu skriver at man så må
være allergisk. Som barn husker jeg nemlig jeg fik nogle kæmpe
buler/hævelser hvor myggene stak.
Jeg ved jeg har prøvet antihistaminer, for en del år siden, men desværre
bliver jeg frygtelig træt af pillerne

Mvh

lh

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-07-07 17:44

"lh" <com@comhere.dk> wrote in message

> [...]
> buler/hævelser hvor myggene stak.
> Jeg ved jeg har prøvet antihistaminer, for en del år siden, men desværre

Davs.

Det kan være at du skal prøve nogle forskellige mærker og koncentrationer af
antihistamintabletter, før du finder dem der duer bedst til dig uden at du
går i brædderne.
Jeg kan anbefale det, da jeg selv lider af allergi over for bl.a. græspollen
og myggestik.
Andre allergier jeg har, er Acetylsalicylsyre, penicilin, blodskam,
folkedans, DF, Honnie Gedelaar og Harley Davidson-motorcykler, men da det er
lettere at undgå end græspollen og myg, regner jeg ikke det med her.
Så: Prøv at høre din læge ad, vedkommende må kunne vejlede dig til at finde
de rette tabletter. Og da der er sket en større udvikling også på dette
område, kunne det jo være at du kunne få nogle milde piller, der tager den
værste hævelse og kløe, uden at du går i brædderne af den grund.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs...

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 17-07-07 17:48

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> Du er ikke ene om at have kløende myggestik i flere dage - det har jeg også.

Hej Marianne & LH

Hvis i er meget plaget af kløen findes der midler mod det. Prøv at tale jeres læge om
det. Desværre kan jeg ikke huske hvad det hedder, men det er et meget effektiv
middel.
På en tur i Afrika var jeg meget plaget af myggestik, og en kollega lånte mig noget
balsam som han havde fået på recept hos lægen. Ti minutter efter at jeg havde smurt
mig ind i det var både klø og smerter væk. Det indeholder morfin og derfor kan det
ikke købes i håndkøb.

Peter

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-07-07 13:18

Peter Albrecthsen wrote:
> [...]
> mig ind i det var både klø og smerter væk. Det indeholder morfin og derfor kan det

Der er også lidocain, som formodentligt er mildere, og som (går jeg ud
fra) kan fås i håndkøb.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Workingmom

Dato : 17-07-07 22:46

Marianne skrev:

> [...]
> det!
>
> Man kan jo prøve rådet, hvis man er plaget som jeg - eller lade være.

OG klorin ødelægger ens tøj.

Tine Ditmar

Fra : Per Tordrup\(MIL\)

Dato : 18-07-07 21:27

Vi prøvede akupunktur for at par år siden. Min kone troede på det og hvor
hun svulmede op med store plamager svandt de ind til knappenåls størrelser.
Så mon ikke det virkede, og de kløede næsten ikke.