Lægevagten / halsproblem/hvad syntes I ?
Fra : Kanten

Dato : 14-07-07 09:25

Har haft problem med min hals on/off de sidste par mdr.

Fik for 3 uger siden penncilin til at jage "ondt i halsen"(bakterie) på
porten. Det hjalp
også men i nat vågnede jeg op med ekstremt ondt. Slut med søvn denne nat.

Valgte at ringe til lægevagten i morges for at få dem til at udskrive noget
penniciln. Det ville de ikke men bad mig komme forbi. Hvilket jeg
gjorde.

Han ville ikke udskrive noget recept-medicin. Mente det var noget virus
jeg havde og gav mig denne kur, som jeg syntes lyder lidt voldsomt
eller hvad ?

4000 mg c-vitamin dag 1 ( fordelt a 1000 mg 4 gang dagligt)
35ug d-vitamin pr. dag

3000 mg c-vitamin dag 2
2000 mg c-vitamin dag 3

osv

og 35ug d-vitamin (hver dag a 10ug 3 gange dagligt)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-07-07 10:44

"Kanten" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2000 mg c-vitamin dag 3
>
> osv
>
> og 35ug d-vitamin (hver dag a 10ug 3 gange dagligt)

Jeg kan da ikke sige andet, end jeg forstår lægevagten.... For hvorfor i
alverden gå og have problemer med halsen i et par mdr, uden at konsultere
sin egen læge.... ????

M.V.H....Benny..

Fra : C.H

Dato : 14-07-07 12:00

> [...]
> 2000 mg c-vitamin dag 3
>
> osv
>
> og 35ug d-vitamin (hver dag a 10ug 3 gange dagligt)

Jeg synes det lyder som en yderst fornuftig læge. Selvfølgelig skal du ikke
have penicillin når der ingen infektion er, men når du nu i så lang tid har
døjet med virus, så booster han i stedet immunsystemet.
Gid flere læger var som ham.

Når det er sagt, så er det ikke naturligt at have ondt i halsen så længe.
Jeg ville smutte forbi min egen læge og beskrive generne for ham, hvis de
ikke går over inden for en uges tid.

CH

Fra : Kanten

Dato : 14-07-07 12:52

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg ville smutte forbi min egen læge og beskrive generne for ham, hvis de

Hej Benny og CH,

Det var min egen læge der udskrev penicillin efter at have kigget
i min hals for ca 3 uger siden. Den var højrød m. blister.

Han er på ferie nu derfor valgte jeg lægevagten og fik så ovenstående
vejledning som jeg selvfølgelig gennemfører. Havde håbet på noget
tju-bang medicin men kan godt se det fornuftige i den alternative metode.

Men kan så forstå at det er OK med den dosis han har anbefalet.
Så mange tak for svar.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-07-07 12:24

> [...]
> tju-bang medicin men kan godt se det fornuftige i den alternative metode.
>
> Men kan så forstå at det er OK med den dosis han har anbefalet.

Læger er meget tilbageholdende med antibiotika, for at prøve at modvirke
multiresistens.

Jeg syntes også engang... At det var tåbeligt, for som jeg sagde... Grisene
spiser da ikke mig.... Men så fortalte han sammenhængen, og så var det
pludseligt ikke så svært at forstå det.... Det var altså før den tid, hvor
selv mit tandpasta faktisk er en trussel for mig, selvom det er meget
gavnligt for mine tænder.

M.V.H...Benny..