brændende smerte i brysterne
Fra : M. Andersen

Dato : 09-07-07 07:21

Hej

Jeg kom til at skubbe min svigerinde i går - ikke så hårdt, men jeg ramte
åbenbart hendes bryst og hun jamrede sig. Hun fortalte at i lidt over en uge
får hun en sviende og brændende fornemmelse i undersiden af brystet hvis man
"skubber til det". Hvad er det - er hun gravid eller er det noget med hendes
kirtler? Nogen der ved det?

Et andet spørgsmål jeg har er omkring herpes: en herpes infektion satte sig
på min kæbe for et par år siden og blev til en kæmpe plamage =( Det gik i
nerverne i nakken og gik mig store smerter - som en kniv der blev stukket
ind i nakken med jævne mellemrum. Jeg fik nogle piller som virkede
udemærket.
Jeg har lige været i sommerhus og havde noget der mindede om den infektion
lige ved venstre skulderblad, men ikke så slemt og uden sår på huden. Det
sætter sig i nakken som spændinger, så jeg har hovedpine hver dag. Jeg
ringer til lægen i dag, men er der noget jeg kan gøre på sigt mod disse
herpesinfektioner indvendigt? Er der noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd mange tak

Mette

Fra : pensionisten

Dato : 09-07-07 10:10

M. Andersen skrev:
> [...]
> ringer til lægen i dag, men er der noget jeg kan gøre på sigt mod disse
> herpesinfektioner indvendigt? Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Det er formentlig noget halsbrand.
Det kan man få noget for på apoteket f.eks Noacid.
En ordenlig slurk vand kan måske hjælpe lidt her og nu

fra
Jørgen

Fra : -=JF=- priv

Dato : 09-07-07 10:18

"pensionisten" <oldboy@os.dk> skrev i meddelelsen

> Det er formentlig noget halsbrand.

Nu bliver jeg altså nysgerrig...

Mener du at svigerinden har halsbrand i brysterne, eller at Mette har
halsbrand i venstre skulder?
Og hvad med vandet - Skal det ned af svigerindens bryst, eller skal det ned
af ryggen på Mette?

Fra : mfn

Dato : 09-07-07 10:41

> Og hvad med vandet - Skal det ned af svigerindens bryst, eller skal det
ned
> af ryggen på Mette?

Jeg vil tro at ordet "slurk" betyder at en af dem skal drikke vandet, og så
køre på apoteket efter et-eller-andet ;)

Fra : -=JF=- priv

Dato : 09-07-07 10:44

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg vil tro at ordet "slurk" betyder at en af dem skal drikke vandet, og
> så
> køre på apoteket efter et-eller-andet ;)

Jo - men jeg er stadig forvirret
en slurk vand hjælper nok ikke meget mod smerter i bryster eller skuldre

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-07-07 11:02

In news:98e68$4691fd1f$3e3d8c6c$10237@news.arrownet.dk,
-=JF=- priv <invalid@invalid.invalid> typed:
> [...]
> har halsbrand i venstre skulder?
> Og hvad med vandet - Skal det ned af svigerindens bryst, eller

Jeg formoder at pensionisten i sin hjælpsomhed har misforstået
Mette. Det er som jeg forstår det, ikke en brændende smerte bag
_brystbenet_ Mette taler om, men selve brystet. Det bør svigerinden
få undersøgt og evt. bede om at få en henvisning til mammografi,
hvis smerterne bliver ved

Jeg har selv mavemundsbrok som resulterer i at mavesyren bliver
presset op i brysthulen, og det giver netop en brændende smerte bag
brystbenet, som kan afhjælpes med syredæmpende præparater eller en
stor slurk vand.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pensionisten

Dato : 09-07-07 17:26

Tove Krieger skrev:
> [...]
> op i brysthulen, og det giver netop en brændende smerte bag brystbenet,
> som kan afhjælpes med syredæmpende præparater eller en stor slurk vand.

Det er lige hvad jeg mente

fra
Jørgen

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-07-07 17:35

In news:4692618f$0$2680$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
pensionisten <oldboy@os.dk> typed:

> Det er lige hvad jeg mente

Det tænkte jeg nok, og inden nogen retter mig vil jeg da lige
tilføje, at selvfølgelig bliver mavesyren da ikke presset op i
brysthulen, det var ikke korrekt formuleret, men i spiserøret der
"løber" inde bag brystbenet.

Fra : M. Andersen

Dato : 10-07-07 07:13

Vi gik til læge sammen sent i går - lægen mente at min svigerinde skulle se
tiden an i 1 måned og så kunne hun blive henvist til mammografi, hvis hun
stadig havde ondt. Han synes hendes ene bryst var lidt "knudret" i bunden,
men mente at det nok var vandfyldte cyster, så ingen grund til alarm.

Til mig sagde han at jeg ikke havde en herpes infektion (men det er jeg
uenig i), til gengæld har jeg stærke spændinger i ryggen og han ville give
mig noget akupunktur - 3 gange og hvis ikke det hjælper, skal jeg til fys.
Han sagde at herpes _skal_ vise sig på huden i noget mere end en almindelig
prik på læben, hvis det er en indvortes infektion - så det blev jeg ikke
meget klogere af, men jeg glæder mig da til at komme af med spændingerne i
ryggen :)

Og bageren ligger lige ved siden af lægehset, så vi måtte lige have en kop
kaffe og en lille kage - og det hjalp - om ikke andet, så på humøret. :)

Tak for idéen med Noacid til hvis jeg en dag får halsbrand :)

Mette

Fra : Brian Olesen

Dato : 10-07-07 10:16

Hej Mette

> [...]
> mig noget akupunktur - 3 gange og hvis ikke det hjælper, skal jeg til fys.

Skide godt med en doktor, der gi'r akku. Det kunne jeg da godt ønske mig, at
vores også gjorde.

Herligt, at patterne ikke fejlede noget. Så må hun bare lade dem massere
noget mere. *gg*

Mvh. brian