fokal ossøs dysplasi
Fra : Poul-Erik Hansen

Dato : 29-06-07 07:06

Kender nogen her i gruppen diagnosen: fokal ossøs dysplasi?

Venlig hilsen
Poul-Erik Hansen

Fra : C.H

Dato : 29-06-07 10:35

"Poul-Erik Hansen" <peh@FJERNmknet.dk> skrev i en meddelelse
> Kender nogen her i gruppen diagnosen: fokal ossøs dysplasi?
>
> Venlig hilsen
> Poul-Erik Hansen

Fokal betyder noget hen af "stedet" eller "lokaliteten", ossøs er en
afledning af Ossa, som betyder knogle og dysplasi er en tilstand med
celleforandringer af forskellige typer - her kunne det eventuelt være
vækstforstyrrelser eller lignende...

Selve diagnosen har jeg ikke personligt hørt før og jeg vil tro, at den
faktisk kan dække over flere typer tilstande. Det bedste er nok, at spørge
en læge til råds.

CH

Fra : Ole Mogensen

Dato : 29-06-07 12:56

Poul-Erik Hansen wrote:
> Kender nogen her i gruppen diagnosen: fokal ossøs dysplasi?
>
> Venlig hilsen
> Poul-Erik Hansen

focal osseous dysplasia ?

Ole