Anti malaria mygge spray der virker?
Fra : ___P.Sir

Dato : 27-06-07 13:04

Det spiller ikke så stor rolle om det dufter af citron eller lemon - bare
det virker og holder de små kræ langt væk på vores kommende afrika tur.
Kan man overhovedet få noget herhjemme, eller skal man til udlandet (evt.
internettet) for at få noget effektivt?
preben

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-06-07 13:35

In news:46825213$0$41314$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
___P.Sir <remove_pbs@adslhome.dk> typed:
> [...]
> afrika tur. Kan man overhovedet få noget herhjemme, eller skal man
> til udlandet (evt. internettet) for at få noget effektivt?

Det myggespray du kan købe herhjemme er ikke noget værd. Jeg har
prøvet flere slags uden held. Du vil sikkert have større chancer
hvis du køber det på nettet eller når du kommer til Afrika. De har
nok noget der er mere effektivt.

Jeg er en myggemagnet så det vil noget, men siden jeg om morgenen er
begyndt at tage en stærk B-vitaminpille (Mygoplex hos Matas),
kombineret med myggeskræmmere som består af én til at sætte i
stikkontakten i soveværelset, og en lille batteridrevet en med en
clips til at bære på mig, har det hjulpet gevaldigt. Den til
stikkontakten er lydløs, medens den lille "bærbare" udsender en
ultrahøj lyd der skræmmer myggene væk. Disse to apparater var på
tilbud hos Superbest for ca. en måned siden, og jeg synes at de
knapt 200 kr. er givet godt ud.

De små apparater hedder "Radarcan" og kommer fra Spanien. Du kan se
dem her:

http://www.radarcan.com/antimosquitos.htm

Den øverste er den batteridrevne som ikke er meget større end en
usb-key.

Hav en rigtig god (moskitofri) tur.

P.S. Det gør sikkert ikke noget at helgardere sig med en myggespray
også.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-06-07 13:41

In news:4682597c$0$41482$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:

> P.S. Det gør sikkert ikke noget at helgardere sig med en
> myggespray
> også.

P.S P.S. Jeg glemte at tilføje, at man også kan komme nogle få
dråber citronella-olie i den creme man plejer at bruge. Myggene kan
ikke li' duften af citronella.

Der kan også i forretningerne købes myggespiraler med citronella, de
må kun bruges udendørs. De virker lige som røgelsespinde.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-06-07 15:55

On Wed, 27 Jun 2007 14:04:24 +0200, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>det virker og holder de små kræ langt væk på vores kommende afrika tur.
>Kan man overhovedet få noget herhjemme, eller skal man til udlandet (evt.

Myggenet er nok det eneste effektive middel....

Men det kan ikke erstatte medicinsk malaria profylakse. Malaria er
ikke at spøge med - Det er en dødelig sygdom...

<mlr>

Fra : BA

Dato : 27-06-07 19:22

Vi har hus i Sverige, hvor der både er knotter, myg og flåter. Vi har rigtig
god erfaring med MyggA. Købes normalt i Sverige, men kan vist også fås i DK,
men husk, det så ikke skal være den "økologiske", men den "farlige". Den har
orange topkant. Den giftige lugter forøvrigt godt, men må ikke bruges for
ofte og ikke til børn under tre år - det borger jo for kvaliteten
(indeholder DeeT)!

http://www.apoteket.se/rd/d/4512/ProductSKU/107093/tab/tillverkarinfo/showBuy/true/rightColumn/5211/action/showProdInfo

http://www.resesakerhetsbutiken.se/system/search/product.asp?container=4&id=74

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : L.Støvring

Dato : 28-06-07 07:28

" Den har
> orange topkant. Den giftige lugter forøvrigt godt, men må ikke bruges for
> ofte og ikke til børn under tre år - det borger jo for kvaliteten
> (indeholder DeeT)!

Midler som indeholder DeeT må ikke længere sælges i Danmark - så her fåes
den næppe. ( Af samme grund kan man heller ikke mere købe Jungleolie, her i
landet. Dette køber vi også i Sverige )

Mvh. Lisbeth

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-06-07 13:14

snip en masse virkelig gode råd:

Ja man skulle virkelig gå nogle stykker sammen om at få en palle af disse
flasker med herhjem til Danmark.

Jeg havde en "dejlig" oplevelse med myg forrige år. Jeg fik: 153 stik på en
dag.
Har sikkert bidraget til, at en milliard nye pisse-myg er blevet født med
mit fantastiske kvalitets-blod. *ggg*

Hvis deet betyder en forkortelse af ens liv på en måneds tid, så bytter jeg
gerne for at slippe for store svulmende myggestik, der på det nærmeste
holder en vågen hele sommeren.

Toves råd er også ganske interessante og hvis de så ovenikøbet holder bare
halvdelen af, hvad de lover, så er det bestemt noget, der batter.
Man burde forske noget mere i, hvad myg reagerer på. Nogle siger, at det er
varmen vi udsender, andre siger det er lugte osv. I hvert fald er der folk,
der er heldige og næsten ikke bliver stukket, mens vi er nogle stykker, der
har det lige modsat.

Mvh. brian

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-06-07 13:47

In news:4683a607$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
Brian Olesen <nomail@please.dk> typed:

> [...]
> fald er der folk, der er heldige og næsten ikke bliver stukket,
> mens vi er nogle stykker, der har det lige modsat.

Der er nogle der mener, at det skyldes at ens blod er "sødt". Jeg
ved ikke hvor meget man skal lægge i det, for myggen bliver jo
liiige nødt til at "smage" inden den bestemmer sig til at snuppe
noget blod.

Min mand f.eks. bliver aldrig stukket (heldige asen), og jeg kender
også mange som heller ikke bliver det, så det ville da være rart
hvis forskerne kunne klarlægge grunden til, at nogle bliver stukket
og andre ikke. Sidste år var jeg så plaget af myggestik, så det var
lige før jeg ikke turde gå i seng, da jeg vidste at myggene ville
holde festmåltid på mig om natten.

Jeg er stadig ikke (7-9-13) blevet stukket siden jeg startede med
Mygoplex og de små apparater, og det er vel lige ved at være 3 uger
nu. Håber og be'r til at det holder.

Jeg vil dog råde P.Sir til såvidt muligt, også at have et myggenet
uden om sengen i Afrika. Helst et der er præpareret med myggespray.
Malariamyg er jo dødsensfarlige, og man kan ikke give forebyggende
vaccine imod dem. Man kan derimod forebygge inden afrejsen ved at
tage malariapiller, men dem er der jo også bivirkninger ved, så det
er lige som lidt pest eller kolera-agtigt ligegyldigt hvad man gør.

Fra : ___P.Sir

Dato : 28-06-07 15:23

> [...]
> kan derimod forebygge inden afrejsen ved at tage malariapiller, men dem er
> der jo også bivirkninger ved, så det er lige som lidt pest eller

Jamen vi gør alt vi kan - starter malariapiller før vi tager dernede (de
koster ivørigt også en formue), har myggenet om sengene - ved dog ikke om de
er præpareret med antimyggemiddel- og så sørger for at have lange ærmer og
bukser på i de kritiske morgen- og aftentimer. Der er det jo i forvejen
halvkøligt i Kenya på denne tid af året, så det falder nok naturligt.
Og så spray, som jeg så lige har købt i dag, i Tyskland. Det hedder "NoBite"
og indeholder Deet og Ethanol - og må kun bruges hvis man er mindst 10
år...så noget må der jo være i det ! (vores unger er 14 og 18)
Men tak for alle gode råd.
preben

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-06-07 17:51

In news:4683c41c$0$10295$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]
> "NoBite" og indeholder Deet og Ethanol - og må kun bruges hvis man
> er mindst 10 år...så noget må der jo være i det ! (vores unger er

Det lyder da også som om du har taget, hvad der kan tages af
forholdsregler. Hvis der er DeeT og Ethanol i den spray, skulle det
da nok kunne holde bæsterne væk.

Endnu en gang "happy photosafari". Du kunne da evt. lægge et par
billeder ind når I kommer hjem igen, det ville være hyggeligt at se
nogle af de skønne dyr der lever i Afrika.

Fra : Brian Olesen

Dato : 29-06-07 11:15

Hej Preben

> Og så spray, som jeg så lige har købt i dag, i Tyskland. Det hedder
> "NoBite" og indeholder Deet og Ethanol - og må kun bruges hvis man er
> mindst 10 år...så noget må der jo være i det ! (vores unger er 14 og 18)

Hey vi vil da meget gerne have et link, hvis det er noget du har købt
online.

Pft.

Mvh. brian

Fra : ___P.Sir

Dato : 29-06-07 13:34

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Preben

> Hey vi vil da meget gerne have et link, hvis det er noget du har købt
> online.

Det er det ikke. Det er købt på et apotek i lufthavnen i Dusseldorf, hvor
jeg var nede på et forretningsbesøg igår.
preben

Fra : Brian Olesen

Dato : 30-06-07 09:01

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det ikke. Det er købt på et apotek i lufthavnen i Dusseldorf, hvor
> jeg var nede på et forretningsbesøg igår.
> preben

Ok. Det må vi så tage os til takke med.

Mvh. brian

Fra : Brian Olesen

Dato : 29-06-07 11:13

Hej Tove
Ja det med sødt blod har jeg da forresten også hørt før.

> Jeg er stadig ikke (7-9-13) blevet stukket siden jeg startede med Mygoplex
> og de små apparater, og det er vel lige ved at være 3 uger nu. Håber og
> be'r til at det holder.

Hvor var det nu lige du købte det der mygoplex?
Efter vi er kommet hjem fra Tyrkiet har jeg ikke fået så mange stik som jeg
plejer, men jeg holder mig altså også fra skoven og vandet om aftenen. Uha
de går amok på mig, så snart de opdager mig.

mvh. brian

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-06-07 12:07

Hej Brian.

De er såmænd købt hos "Matas". Der er 60 piller i en æske. De
kostede over 100.- kr. så helt billige er de ikke. Det vil jeg dog
gerne ofre for at slippe for myggestik.

Der er noget med, at de ændrer den duft man udskiller fra huden. Du
kan jo prøve at google på Mygoplex, der er en del links.

Fra : BA

Dato : 29-06-07 19:54

Hvad myggene går efter:

På emballagen fra MyggA står (min oversættelse fra svensk):

"MyggA er et af de mest effektive myggemidler, som kan købes.
Myg anvender en kombination af lugt, kuldioxid og infrarøde signaler til at
finde sit offer. MyggA forvirrer myggens målsøgere så at den ikke kan få et
klart billede af målet. De dele af kroppen, som smøres med MyggA bliver
derfor usynlige for myggen.
MygggA er udviklet i samarbejde med Prince Leopold Institute of Tropical
Medicin og er god kendt af Kemikalieinspektionen (i Sverige)

Nej - jeg er ikke ansat - men angrebet

Fra : BA

Dato : 30-06-07 21:07

MyggA kan købes via nettet fra apoteket i Sverige. Det er jo et stort land,
og mange bor meget langt fra et apotek.

Se
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=107093&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Fra : Brian Olesen

Dato : 01-07-07 13:22

> MyggA kan købes via nettet fra apoteket i Sverige. Det er jo et stort
> land, og mange bor meget langt fra et apotek.

> [...]

Men de sender ikke til Danmark.

Mvh. brian

Fra : BA

Dato : 01-07-07 14:49