Zoneterapi
Fra : Helle

Dato : 24-06-07 11:44

Hej,

Jeg overvejer at prøve zoneterapi i forbindelse med at jeg lider af
spændingshovedpiner. Det skal siges at jeg har prøvet en del for at lindre.
Massage, fysioterapi, kranio sakral, kiropraktor, akupunktur, øjenlæge. Jeg
spiser fornuftigt og drikker rigeligt vand. Jeg har fået taget blodprøver
hos lægen, som ikke har vist noget unormalt.
Hovedpinen sidder typisk omkring øjnene, og som regel kun i den ene side.
Siden kan skifte, så der er ingen rød tråd der.
Jeg er stadig i behandling hos fysioterapeut, og jeg er meget spændt iflg.
hende.
Jeg har hørt fra andre, at jeg skulle prøve zoneterapi.
Kan det anbefales ?
Er der nogen der kan anbefale behandlere på Amager/Christianshavn ?

På forhånd tak,
Helle

Fra : Brian Olesen

Dato : 25-06-07 12:12

"Helle" <noget@noget.nt> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan det anbefales ?
> Er der nogen der kan anbefale behandlere på Amager/Christianshavn ?

Kig på din livssituation i øvrigt. Er du stresset, presser du dig selv for
hårdt, eller for lidt?
Får du motion og frisk luft nok?
Husker du at grine og smile meget hver dag?

Tja zoneterapi er der mange meninger om. Du kan da prøve det. Måske har du
glæde af det, måske har du ikke.
Du kan i hvert fald have glæde af at gå på jagt efter årsagen og ikke kun
symptombehandle.

Mvh. Brian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-06-07 11:02

> [...]
> Kan det anbefales ?
> Er der nogen der kan anbefale behandlere på Amager/Christianshavn ?

Hej Helle

Ikke et ondt ord om Zoneterapi, men jeg tror jeg først ville prøve
massøren... Så der kan blive løst op, for alle dine spændinger.... Om det så
hjælper yderligere, hvis det bliver efterfulgt af en Zoneterapeut, skal jeg
ikke kunne sige noget om.

M.V.H....Benny..

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-06-07 19:00

> [...]
> så
> hjælper yderligere, hvis det bliver efterfulgt af en Zoneterapeut, skal

Og kombinere massagen med nogle lange, rolige gåture - 1-2 timer hver dag.
Det vil i hvert fald hjælpe på spændingerne.

Mvh Maria

Fra : mfn

Dato : 26-06-07 14:26

> Jeg har hørt fra andre, at jeg skulle prøve zoneterapi.
> Kan det anbefales ?
> Er der nogen der kan anbefale behandlere på Amager/Christianshavn ?

Hej Helle.

Jeg prøvede en dagen efter en voldsom druktur *gg* altså jeg havde det ok
osv, men havde ikke drukket vand nok. Jeg havde intet nævnt noget om det men
ved at "pille" ved mine fødder kunne hun fortælle at mine nyrer bad om vand!

Udover det, så var det enormt behageligt at få "nusset" tæer ;)

Men de muskelsmerter jeg var der pga, hjalp det nu ikke synderligt på.

Jeg ved ikke rigtigt. Vildt nok hun kan vide mine nyrer skriger på vand ved
at nusse mine fødder ;) Men... altså så drak jeg jo bare noget vand ;)

Men det er nok meget forskelligt både fra terapeut og "patient" hvor gode
resultater man får.

Fra : Helle

Dato : 26-06-07 20:09

> [...]
> Kan det anbefales ?
> Er der nogen der kan anbefale behandlere på Amager/Christianshavn ?

Jeg vil godt lige uddybe, at jeg ønsker kun at få information om zoneterapi
og/eller zoneterapeuter.
Glem den anden information.

På forhånd tak,
Helle

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-06-07 20:42

In news:46816438$0$5117$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Helle <noget@noget.nt> typed:

http://www.fdz.dk/fdzweb/default.asp?page=10&klinikrab=find&bynavn=&postfra=1000&navn=&rab=&snr=3

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Brian Olesen

Dato : 27-06-07 10:03

> [...]
>
> "Helle" <noget@noget.nt> skrev i en meddelelse

> Jeg vil godt lige uddybe, at jeg ønsker kun at få information om

Jeps. Det er jo ikke så behageligt at skulle forholde sig til den
livsstils-tilstand der måske er skyld i din hovedpine?

Så er det noget skønnere bare at høre om en masse metoder, der måske måske
ikke virker. right?

Sorry. Ku' ikke lige lade være. Den lå lige til højrebenet.

Mvh. Brian

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-06-07 19:38

> Jeps. Det er jo ikke så behageligt at skulle forholde sig til den
> livsstils-tilstand der måske er skyld i din hovedpine?

Så, så, nu ikke genere folk, der gerne vil bruge penge på at få omsorg - det
er jo ikke alle, der er interesseret i at blive sygdomsfri

Mvh Maria

Fra : Helle

Dato : 28-06-07 05:47

> Så, så, nu ikke genere folk, der gerne vil bruge penge på at få omsorg -
> det er jo ikke alle, der er interesseret i at blive sygdomsfri
>
> Mvh Maria

Jeg svarede med vilje som jeg gjorde, fordi jeg ikke ville sidde og fortælle
om de ting jeg gør eller ikke gør, det kommer i princippet inden ved hvorfor
jeg ønsker at vide noget om zoneterapi. Derfor skrev jeg at jeg rettede mit
spørgsmål, fordi jeg ikke i første omgang skulle have skrevet om min
hovedpine, jeg er klar over at det opfordrer til svar på noget jeg ikke har
brug for i denne situation.
En foreslog at jeg skulle få massage, hvilket jeg allerede gør. En forslog
gåture, ja fint, men jeg dyrker allerede masser af motion (håndbold,
fodbold, cykler en del og går også lange ture)
Jeg tror det er en generel opfattelse at hvis folk har sukkersyge eller
andre skavanker, så er det en "livsstils-sygdom".
Jeg spiser fornuftigt, er normal-vægtig, har normalt syn (med kontaktlinser,
så det tjekkes årligt) og dyrker motion. Har ellers ingen helbredsmæssige
problemer, bortset fra voldsomme spændinger i nakke, skuldre og kæber, som
iflg. min fysioterapeut ligger meget dybt fordi jeg ikke har fået gjort
noget med det i mange år.
I antog nogle ting, som jeg ikke fik skrevet med. I kender ikke mit helbred,
så derfor kan I ikke udtale jer om at det er en "livsstils-tilstand" eller
at jeg ikke er interesseret i at blive sygdomsfri. Så lyder I ærlig talt som
nogle forkælede børn, som blev fornærmede over at jeg ikke kunne bruge jeres
råd til noget.

Jeg forfølger ikke denne sag yderligere, jeg finder informationen af anden
vej.
Men jeg synes I skulle overveje jeres adgangsvinkler en anden gang.
EOD her fra.
/Helle

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-06-07 20:24

> Men jeg synes I skulle overveje jeres adgangsvinkler en anden gang.

Det var jo sådan set også det vi gjorde - ud fra den viden og erfaring, vi
hver især har. Oven i købet var det faktisk ment som en hjælp og forslag til
hvordan du kan få det bedre. At du så har prøvet det hele kan vi jo ikke
vide.

Mvh Maria

Fra : C.H

Dato : 26-06-07 21:51

> [...]
> Kan det anbefales ?
> Er der nogen der kan anbefale behandlere på Amager/Christianshavn ?

Hejsa Helle!
Jeg tror at grunden til du får den type svar her er, at det nok er den
forkerte gruppe du er landet i - prøv at stil dit spørgsmål i:
dk.helbred.behandling.alternativ
Der vil jeg gerne svare dig - gør jeg det her, kommer jeg til at bevæge mig
uden for gruppens emne, og så plejer der at falde lidt brænde ned

CH - akupunktør

Fra : Sabina H.

Dato : 27-06-07 08:02

"Helle" <noget@noget.nt> wrote in message
> [...]
> taget blodprøver hos lægen, som ikke har vist noget unormalt.
> Hovedpinen sidder typisk omkring øjnene, og som regel kun i den ene side.

har du overvejet om du måske skal have briller/nye briller??
jeg får typisk spændingshovedpine omkring øjnene når jeg anstrenger dem for
meget (typisk når jeg kører bil i dårligt vejr, eller om aftenen når der er
meget gadelys)...
--
Knus,
Sabina