Halsbetændelse?
Fra : Zed - På arbejde

Dato : 22-06-07 08:08

Kan en regulær halsbetændelse godt være uden forkølelsessymptomer (hoste,
rendene næse, etc)?

Har lige lagt i sengen i et par dage med feber, træthed, ondt i halsen
(hævede mandler med plettet belægninger) og hovedet samt dertil-hævede
lymfekirtler på halsen. Men det har så også været de eneste symptomer. - Har
stadig småfeber, men er dog sneget på arbejde igen.

Jeg frygter lidt eventuel kyssesyge, men synes at høre om meget voldsommere
sygdomsforløb. Vi har dog lige haft et tilfælde i den nærmeste venneflok af
selvsamme.

Har en tid hos lægen på mandag til en blodprøve for lige at være sikker her
forud for sommerens udskejelser, men det kunne være godt lige at få lidt
besyv med fra gruppen.

--
Mvh.
-Kennet/Zed

Fra : Kanten

Dato : 30-06-07 18:28

"Zed - På arbejde" <dont@mail.me.dude> skrev i meddelelsen
> Kan en regulær halsbetændelse godt være uden forkølelsessymptomer (hoste,
> rendene næse, etc)?

Tilsyneladene .Jeg har haft halsbetændelse i ca. 3 uger ( på pennicilin nu )
uden
de nævnte symptomer. Kun lige i starten var det lidt snotten og nysen. Men
hals-
betændelsen er svær at slippe af med. Røv irriterende.

Fra : Zed - På arbejde

Dato : 03-07-07 10:50

"Kanten" <nosubject@none.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hals-
> betændelsen er svær at slippe af med. Røv irriterende.

Ja jeg var så heldig at jeg kun lagde med feber i 3 dage (den var dog oppe
tæt på 40 grader kort), og havde ondt i halsen nogle dage udover det.

Har stadig hævede mandler, men pletterne derpå samt smerterne deri, er væk.

Min var så heller ikke bakteriel, men virus-betinget.

Fik for en sikkerheds skyld taget en blodprøve, men den var heldigvis
negativ mht. kyssesyge.
- Symptomerne var vist også for milde dertil anyways, men ville lige sikre
mig.

Mvh.
-Zed/Kennet