Cambylobacter - hvor længe?
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-07 15:56

Jeg har fået en madforgiftning, lægen mener det er cambylobacter. (der er
først svar fra afføringsprøverne først i næste uge)

Vi mener at det kommer fra noget jeg spiste forrige weekend, altså for 1½
uge siden. De første 5 dage havde jeg både opkastninger og diarre, men siden
fredag har jeg heldigvis ikke kastet op, kun haft kvalme (hvilket er slemt
nok i sig selv).
Jeg har ikke længere diarre, men min mave er slet ikke i orden.
Jeg har stadig kvalme, men det er blevet bedre, nu kan jeg spise noget igen.
Jeg er noget udmattet, men det er jo ret naturligt når jeg nu har ligget
brak i 1½ uge, og kun spist meget begrænset. Men kan nu holde ud til t sidde
op flere timer i træk, og kan spise igen, omend i mindre portioner, og mest
yoghurt, nektariner og lidt brød.

Får Ciprofloxacin som behandling for infektionen, begyndte i går morges,
onsdag. Skal have den sidste dosis søndag aften.

Er der nogle der har erfaringer med hvor længe sådan en infektion varer?
Jeg kan mærke at jeg er i bedring nu, men er i tvivl om hvor længe kan jeg
døje med generne efter sådan en omgang...

MVH
Louise

Fra : lh

Dato : 21-06-07 16:09

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan mærke at jeg er i bedring nu, men er i tvivl om hvor længe kan jeg
> døje med generne efter sådan en omgang...

Det kan jeg så ikke lige svare på, men jeg kan anbefale dig at købe noget
mælkesyrebakterier, det fås i mange variationer og mærker, men er med til at
få maven hurtigere i orden igen.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-07 16:23

lh wrote:
> [...]
> noget mælkesyrebakterier, det fås i mange variationer og mærker, men
> er med til at få maven hurtigere i orden igen.

Har det der hedder Valleforce, svarer til Molkosan, bare i pulverform. Der
virker på samme måde..
Ville købe Paraghurt nede i Brugsen igår, men de må ikke have dem i deres
håndkøbsudsalg, har apoteket bestemt.

Louise

Fra : niels

Dato : 26-06-07 07:27

> [...]
> virker på samme måde..
> Ville købe Paraghurt nede i Brugsen igår, men de må ikke have dem i deres

Hvorfor købe dem frysetørrede når du kan få dem levende i form af
surmælksprodukter fra køledisken i brugsen og til en brøkdel af prisen.
mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-07 11:21

niels wrote:

> Hvorfor købe dem frysetørrede når du kan få dem levende i form af
> surmælksprodukter fra køledisken i brugsen og til en brøkdel af
> prisen. mvh Niels

I Valleforce er det nogle andre bakteriekulturer end i mælkeprodukter. Det
gælder i øvrigt alle former for mælkesyrebakterier i tabletform etc.
Men jeg ahr skam også spist yoghurt, desværre har jeg ikke måttet spise så
meget pga antibiotikaen, men et par portioner om dagen er det da blevet til.

Når jeg vælger at tage fx Valleforce er det også pga store problemer med
mavesyre etc, som VAlleforce hjælper på. (Altså udover opmærksomhed på
kostvaner osv)

Ang prisen, så er valleforce altså ikke ret dyrt, sammenlignet med youghurt.
Man kan måske spise ½ liter youghurt om dagen, det er så 6-7 kroner (Jeg
spiser Cheasy pga diabetes), valleforce koster mindre pr dagsdosis. Hvilket
også er smart når man kun må få begrænset mængde mælkeprodukter.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-06-07 22:05

Louise wrote:

> [...]
> varer? Jeg kan mærke at jeg er i bedring nu, men er i tvivl om hvor
> længe kan jeg døje med generne efter sådan en omgang...

Tja det er meget indivduelt.

For nogle år siden fik jeg en campolybacter infektion, der gik en lille uge
før jeg blev syg.
4 dage efter blev jeg indlagt akut, og blev behandlet med div.antibiotika
intravenøst, jeg lignede vist mest en opvredet karklud der trængte til
vædske.
Svaret på afføringsprøven kom positivt retur 2 dage efter
8 dage efter indlæggelsen blev jeg udskrevet, og dagen efter var jeg en tur
op og ned af Møens klint.

Efter en uge var jeg fuldt på samme omgangshøjde som normalt.

Men det er meget individuelt.

God bedring.
Mvh. Uffe Ravn

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-06-07 11:00

> [...]
> Jeg kan mærke at jeg er i bedring nu, men er i tvivl om hvor længe kan jeg
> døje med generne efter sådan en omgang...

Jo mere du får spist, jo hurtigere kommer du dig....

En ting, som for mig er vigtigt, når mmin mave driller... Er ganske
almindeligt mørkt rugbrød, som regel bare med margarine, eller bare rent...
Er du ikke vild med mørkt rugbrød, så bland det i youghurt'en... Det hjælper
mig, så kan du jo selv teste det.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-07 11:16

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> rent... Er du ikke vild med mørkt rugbrød, så bland det i
> youghurt'en... Det hjælper mig, så kan du jo selv teste det.

Jeg startede på antibiotika i onsdags, og allerede samme dag skete der en
forbedring. Samme dag begyndte jeg at spise yoghurt med müsli, tror også det
har hjulpet noget.

Nu kan jeg spise stort set normalt igen, skal bare lige have min
mavefunktion helt på plads igen, men det nærmer sig, kan jeg mærke..

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-07 11:28

Louise wrote:
> [...]
> varer? Jeg kan mærke at jeg er i bedring nu, men er i tvivl om hvor
> længe kan jeg døje med generne efter sådan en omgang...

Jeg har idag talt med min læge og har fået svar på afføringsprøverne.
Man har intet kunne finde i prøverne, hverken salmonella, campylobacter
eller andet i den dur, så som lægen sagde:
"vi har ikke kunnet fange det i prøverne"
MEn det væsentligste er vel også at jeg har det udmærket nu. Kan spise stort
set normalt igen, det eneste er at min mavefunktion lige skal stabiliseres
igen, men det nærmer sig, kan jeg mærke.
Men nu har det så også taget 14 dage