Bliver svimmel når jeg rejser mig
Fra : dktekno

Dato : 19-06-07 14:43

Jeg har i al den tid jeg kan huske, haft et problem med, at når jeg har
rejst mig for hurtigt, så bliver jeg svimmel, og kan blive meget svimmel og
få susen i ørene imens.

Hvad skyldes det?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-06-07 16:19

On Tue, 19 Jun 2007 15:43:25 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

> [...]
>rejst mig for hurtigt, så bliver jeg svimmel, og kan blive meget svimmel og

Orthostatisk hypotension..

Der er meget lang forklaring på symptomet, men den korte version er at
blodtrykket falder i forbindelse med stillingsændringer.

Det er måske nok ubehageligt, men helt uskadeligt.

<mlr>.

Fra : lh

Dato : 19-06-07 16:49

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> blodtrykket falder i forbindelse med stillingsændringer.
>
> Det er måske nok ubehageligt, men helt uskadeligt.

Ja det lider jeg også af, og det er helt korrekt uskadeligt. Og det er vist
også meget "almindeligt". Du kan enten rejse dig ganske langsomt, men mærker
du det kan du bukke dig lidt med hovedet nedad, så forsvinder det
øjeblikkeligt. En person der er ved at besvime sætter man også gerne ned og
"får hovedet ned mellem benene", så blodet løber til hjernen!

lh

Fra : Helle

Dato : 19-06-07 17:06

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> øjeblikkeligt. En person der er ved at besvime sætter man også gerne ned
> og "får hovedet ned mellem benene", så blodet løber til hjernen!

Har selv samme "problem". Har dog hørt, at det ligefrem er et
'sundhedstegn'...?

Fra : lh

Dato : 19-06-07 17:15

"Helle" <Del@ve> skrev i en meddelelse

> "lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har selv samme "problem". Har dog hørt, at det ligefrem er et
> 'sundhedstegn'...?

Det har min læge også sagt til mig. Mit blodtryk er en lille smule for lavt,
men han siger det er godt det er den vej! Det må jeg jo så tro på.

lh