Farligt konserveringsmiddel i hårshampoo ?
Fra : Frank

Dato : 16-06-07 15:55

Jeg læste for en 3 - 5 dage siden en artikel i et
dagblad/gratisavis/tidsskrift om "emnet" - og nu kan jeg ikke finde artiklen
igen.

Jeg mener der var nævnt shampooen Elvital - konserveringsmidlet skulle bl.a.
være alergi- og kræftfremkaldende - konserveringsmidlet var nævnt med
betegnelsen/navn.

Er der nogen som kan huske hvor eller evt. betegnelsen på det farlige
konserveringsmiddel ?

(jeg har fået småsår i hovedbunden og det klør, så jeg er interesseret i at
skifte mærke uden dette konserveringsmiddel).

V.h. Frank

Fra : Sabina H.

Dato : 16-06-07 20:19

"Frank" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message
> [...]
> at
> skifte mærke uden dette konserveringsmiddel).

du skifter da bare til et mærke som Risk, Derma eller lignende..
er du interesseret i at bruge lidt flere penge på det, kan jeg anbefale
mærket Bio+ som du kan købe hos enkelte frisører eller online....
men, lad mig lige pointere, at småsår ikke udelukkende kan komme pga allergi
overfor indholdsstoffer i shampoo, det kan også komme af varmen (nogle
oplever det især hvis deres hår bliver for langt, også selvom "for langt" i
disse tilfælde er under 1 cm længere end normalt)
--
Knus,
Sabina

Fra : Workingmom

Dato : 16-06-07 21:34

Det kunne også være lus....

Tine Ditmar

Fra : Per A. Hansen

Dato : 19-06-07 11:45

"Frank" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betegnelsen/navn.
>
> Er der nogen som kan huske hvor eller evt. betegnelsen på det farlige

Der er tale om midlet Butylparaben, der betegnes som problematisk.
Slå det evt. op for at læse om bivirkninger.

Per A. Hansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-06-07 14:31

In news:RAOdi.21$dw5.4@news.get2net.dk,
Per A. Hansen <xper.hansen@get2net.dk> typed:
> "Frank" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er tale om midlet Butylparaben, der betegnes som problematisk.
> Slå det evt. op for at læse om bivirkninger.

Jeg har en næsten fuld flaske Sunsilk (bliver skrottet nu), hvori
der både er Methylparaben,Ethylparaben, Propylparaben, Butylparaben
og Isobutylparaben. Det er da vist en shampoo der vil noget

Jeg har i stedet købt en lækker shampoo hos Matas som er naturlig
urtebaseret. Jeg købte også en balsam/hårkur med samme ingredienser.
En rigtig lækker shampoo og balsam. De koster 75.- kr. stykket, men
er utroligt drøje. De er fremstillet efter en recept fra
helseforskeren Jørgen Juhldal. Det kan godt betale sig at undgå de
billige mærker, de er jo åbenbart direkte farlige.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 18:01

Per A. Hansen wrote:
> "Frank" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er tale om midlet Butylparaben, der betegnes som problematisk.
> Slå det evt. op for at læse om bivirkninger.

Det kan ikke være butylparaben, da der bliver sagt allergifremkaldende.
Det er parabenerne ikke, men de er dog ganske ufortjent utroligt
upopulære specielt i medierne.
Se evt. Astma-Allergi forbundets information om parabener:

http://eksem.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=page&id=132&domain=this

Som altid, lad nu være at tage mediernes ord for gode varer.
Journalister er altså ikke videnskabsfolk.

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-07 19:19

Frank wrote:
> [...]
>
> (jeg har fået småsår i hovedbunden og det klør, så jeg er
> interesseret i at skifte mærke uden dette konserveringsmiddel).

Det er, som andre også er inde på, parabener du tænker på..

Jeg kan anbefale dig shampoos fra følgende firmaer,. De er fri for
parabener, og er lavet af rene/økologiske produkter.
Priserne går fra ca 50 kr og opefter, de kan stort set alle købes i Matas
eller i Helsekostforretninger.

- Lavera
- Weleda
- Dr Hauschka
- Jurlique

Selv bruger jeg Lavera. Jeg giver ca 60 kr for en flaske med 250 mL, og den
har jeg i ca 3-4 måneder (har _langt_ hår, som vaskes ca 3 gange om ugen)

Louise