ondt i halsen i 14 dage
Fra : Kanten

Dato : 15-06-07 20:46

Jeg har haft ondt i halsen før men denne gang gør det fandme ondt. Har
været
lidt forkølet, men slet ikke voldsomt.

Selvom jeg tager Strepsil og diverse sugetabletter kan det ikke lindre
for den smerte som ligesom sidder bagerst i ganen med udløb op i næsen.
Pisse irriterenede da det gør ondt når jeg taler og især synker. Umuligt
at sove i den tilstand.

Har ikke feber eller andre symptomer .

Hvis jeg tager et par Panodil kan det ligesom tage spidsen af smerten.

Nogen hér der har et godt tip om hvordan man kan slippe af med
det skidt ?

Fra : Workingmom

Dato : 15-06-07 20:52

Kanten skrev:
> [...]
>
> Hvis jeg tager et par Panodil kan det ligesom tage spidsen af smerten.
>
> Nogen hér der har et godt tip om hvordan man kan slippe af med

Går til lægen og bliver checket for, om man har en bakterieinfektion,
som lægen kan gøre noget ved.

Tine Ditmar

Fra : lh

Dato : 15-06-07 20:58

"Workingmom" <ditmar-no-spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Absolut også mit råd -søg læge og bliv undersøgt.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-07 20:55

"Kanten" <none@none.dk> skrev i en meddelelse news:4JadnS-

> Nogen hér der har et godt tip om hvordan man kan slippe af med
> det skidt ?

Du skal nok et smut omkring lægen, så du kan blive tjekket for
halsbetændelse og evt. få noget penicillin.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Pernille

Dato : 15-06-07 20:56

> [...]
>
> Hvis jeg tager et par Panodil kan det ligesom tage spidsen af smerten.
>
> Nogen hér der har et godt tip om hvordan man kan slippe af med

Det kan meget vel tænkes, at du har halsbetændelse. Jeg har haft det flere
gange, uden at have feber.. Du skal "podes" hos lægen, for at finde ud af
det.
Jeg har det sådan, at når jeg har halsbetændelse, så er det somom der sidder
glasskår nede i halsen, når jeg synker.
God bedring!

Fra : Peter

Dato : 16-06-07 01:34

"Kanten" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har haft ondt i halsen før men denne gang gør det fandme ondt. Har
> været
> lidt forkølet, men slet ikke voldsomt.

1 strøget teske salt i glas med lunkent vand.
Hold for den ene næsebor og snif vandet op i næsen til du mærker det i
halsen. Gør derefter det samme med det andet næsebor.
Gør det lige før du går i seng.

Hjælper det ikke i løbet af et par dage, må du en tur til doktoren.

Peter

Fra : Kanten

Dato : 16-06-07 15:45

> [...]
> Gør det lige før du går i seng.
>
> Hjælper det ikke i løbet af et par dage, må du en tur til doktoren.

Lige først ; tak for svar allesamme !

Det lyder ikke rart det dér med at suge saltvand op via næsen men er
absolut et forsøg værd. Prøver i nat inden jeg går i seng. kan ikke
sige jeg glæder mig men jeg er med på alt inden et evt besøg hos
lægen.

Hvor meget vand skal saltet løses op med ?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-06-07 16:22

> Hvor meget vand skal saltet løses op med ?

Havvand er 4 procent, så ikke stærkere, vores krop har 0,9% så det er bedst.
Det nemmeste er at opløse 90 g salt i en liter vand. Tag en dl af dette og
blande en liter vand i. Så passer det - du kan halvere portionen, hvis det
er nemmere. Resterne smider ud i wc - det er glimrende som desinfektion i en
snæver vending. Husk at hverken salt eller vand koster mange øre.

Mvh Maria

Fra : Kanten

Dato : 16-06-07 17:25

> [...]
> hvis det er nemmere. Resterne smider ud i wc - det er glimrende som
> desinfektion i en snæver vending. Husk at hverken salt eller vand koster

Tak for svar !

Fra : Hansen

Dato : 17-06-07 10:19

> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svar !

Ja de svar du har fået er gode:
gå først til lægen for at få tjekket om det skulle være en halsbetændelse
forårsaget af bakterier som du skal have antibiotika for.

Hvis det er en virusinfektion er ideen med næseskylning udmærket, men det
gøres lettest med sådan en fyr her:
http://www.yogaskolen.org/danmark/nesehorn.html
Det er ikke spor ubehageligt

Jeg havde selv problemer med ondt i halsen (virus) i 6-8 uger hvorefter jeg
opsøgte en øre- næse- halslæge. Denne gav mig det råd at jeg på Apoteket
skulle købe Listerine og skylle og gurgle som der står på anvisningen. Så
ville han garantere at halsbetændelsen gik over. Det gjorde den også men det
tog lang tid.

Fra : Peter

Dato : 16-06-07 17:53

> Hvor meget vand skal saltet løses op med ?
Glasset fyldt til randen, eller kan du jo ikke få næsen derned i.
(selvfølgelig afhængig af snydeskaftets størrelse)

Peter

Fra : Else Holm

Dato : 17-06-07 10:52

Peter wrote:
> "Kanten" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

> Glasset fyldt til randen, eller kan du jo ikke få næsen derned
> i. (selvfølgelig afhængig af snydeskaftets størrelse)
>
> Peter

Tag vandet op på en spiseske og sug vandet op fra den - det gør
det hele lidt nemmere!

--
Else