Andet helbred
HelleBirg.. 3068
CLAN 2619
piaskov 2118
Fra : lh

Dato : 13-06-07 19:07

Jeg er godt nok ikke en mand, og jeg er ikke snerpet eller nærtagende hvad
emnet angår, MEN er det bare mig der syntes den reklame om mænds
rejsningsprobmer er sygt lavet???? Jeg føler den nedgør mænd på den måde
den er stillet op. Jeg får det dårligt indvendig og går når den vises nu,
også fordi jeg ved at dette problem er faktisk et stort problem som ikke
bare altid løses med en "reklame".
Jeg føler det lidt som den første læsebog man fik da man startede i skolen:
"Her er Jens, han har set en sø".
Er jeg galt på den eller hvordan har specielt jer mænd med den reklame? Er
det mig der ikke har humor, selvom jeg bestemt ikke syntes emnet som sådan
er særlig humoristisk for de mænd det rammer.

mvh

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-06-07 21:36

In news:4670327d$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
lh <lhmail@mail.dk> typed:
> [...]
> reklame? Er det mig der ikke har humor, selvom jeg bestemt ikke
> syntes emnet som sådan er særlig humoristisk for de mænd det

LOL Gudskelov, så er det ikke kun mig der synes, at det fjogede
udtryk er en pestilens at se på. Selv min mand har et ærinde uden
for stuen når den reklame er på. Han kan ikke snuppe den. Jeg ville
som mand føle, at der blev gjort grin med mig. Hvad tænker de
reklamefolk dog på, hvis de da overhovedet tænker.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-06-07 22:32

> [...]
> der blev gjort grin med mig. Hvad tænker de reklamefolk dog på, hvis de da

Hej Lene
De tænker på en eneste ting. Penge!

Mvh. brian

Fra : lh

Dato : 14-06-07 05:15

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Lene
> De tænker på en eneste ting. Penge!
>
> Mvh. brian

Måske, men derfor har de bestemt ikke nødt at nedgøre mændene, som jeg føler
lidt de gør. Den kunne være lavet bedre - meget bedre, hvis den ellers skal
ses på.

lh

Fra : Else Holm

Dato : 14-06-07 10:25

lh wrote:
> [...]
>>

> Måske, men derfor har de bestemt ikke nødt at nedgøre mændene,
> som jeg føler lidt de gør. Den kunne være lavet bedre - meget

Vi er meget, meget enige - og så er de reklamefolk garanteret
ikke en dag over 25 - og har vel ikke oplevet problemet endnu -
så de føler, at de kan latterliggøre emnet!

--
Else

Fra : Brian Olesen

Dato : 14-06-07 11:41

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Måske, men derfor har de bestemt ikke nødt at nedgøre mændene, som jeg
> føler lidt de gør. Den kunne være lavet bedre - meget bedre, hvis den

Nu har jeg ikke selv set den, så den konkrete reklamespot kan jeg ikke
udtale mig om. Jeg synes generelt man skal være meget påpasselig med at lave
offentlig sjov med sygdom. det kan virke stødende på rigtig mange.
Men du kan være forvisset om, at hvis de kan se en effekt af at provokere
mændene til at købe deres produkter, så skyer de ingen midler.

Mvh. brian

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-06-07 14:00

In news:46711b28$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
Brian Olesen <nomail@please.dk> typed:
> [...]
> kan se en effekt af at
> provokere mændene til at købe deres produkter, så skyer de ingen

Det er mænd (i flere aldre) der står/sidder med lukkede øjne og et
saligt smil. Man skulle tro at de sidder i stuen, og kan lugte at
fruen er i køkkenet og laver en livret, eller også sidder de og
tænker på afklædte damer, eller noget andet "yndlings-noget". De
reklamer er direkte frastødende synes jeg, når man tænker på at det
er et *virkelig* stort problem for mange mænd, og så får de en så
usmagelig reklame stukket i hovedet til aftenkaffen. Det er utroligt
hvis det er mænd der har lavet det spot.

Fra : Brian Olesen

Dato : 14-06-07 15:39

Hej Tove

> [...]
> problem for mange mænd, og så får de en så usmagelig reklame stukket i
> hovedet til aftenkaffen. Det er utroligt hvis det er mænd der har lavet

Hahaha. Siden I kvinder tager sådan på vej skulle man tro I har impotente
mænd. Nåh spøg til side.
Lige netop sådanne produkter er det vel ikke så let at reklamere for -
Men man bør nok lægge ud med en mere saglig reklame. Formodentlig er
kundesegmentet man henvender sig til fortrinsvis mænd i deres bedste alder
som man siger og så vil en moderat tilgang til emnet helt sikkert være at
foretrække.

Mvh. brian

Fra : lh

Dato : 14-06-07 15:56

> [...]
> som man siger og så vil en moderat tilgang til emnet helt sikkert være at

For mit vedkommen er jeg alene, og har derfor ingen "mand" jeg kan tillægge
problemet, men derfor er jeg en person der alligevel følger med i hvad der
foregår...........
Men jeg kan så ikke helt se hvad det kommer en dum reklame ved. Det er et
stort tabubelagt emne for ellers kunne det være rart. Det er ikke reklamen
som sådan der støder mig, altså at der reklameres for disse produkter, men
måden den er lavet på. Den måde mændene er "stillet" op på virker på mig som
om det er små børn der tales til.......
Det er dét der på mig virker utiltalende. Noget andet er jo så også, at for
de fleste er det da godt der findes disse midler mod et sådan problem, men
mig bekendt kan der også være nogle bivirkninger, men det husker lægen vel
at redegøre for.

lh

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-06-07 12:01

> [...]
> men mig bekendt kan der også være nogle bivirkninger, men det husker lægen

Ok.
Men er det alligevel ikke påfaldende, at det kun er kvinder, der reagerer på
reklamen?

Eot.

Mvh. Brian

Fra : lh

Dato : 16-06-07 12:41

> Ok.
> Men er det alligevel ikke påfaldende, at det kun er kvinder, der reagerer
> [...]
Jo,men det kan være at dels er det ikke mange mennesker der figurere
herinde, men samtidig ved jeg det er et meget stort tabuemne som en mand
ikke fortæller åbent om.

lh

Fra : Workingmom

Dato : 16-06-07 16:04

Brian Olesen skrev:
> Ok.
> Men er det alligevel ikke påfaldende, at det kun er kvinder, der reagerer på
> [...]

Vi bryder os ikke om at se de mænd, vi gerne skulle tænde på, blive
gjort til grin. Latterlige mænd er ikke sexede.

Det er nok derfor.

Tine Ditmar

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-06-07 16:23

> Vi bryder os ikke om at se de mænd, vi gerne skulle tænde på, blive gjort
> til grin. Latterlige mænd er ikke sexede.

Synes du det smil er latterligt? Jeg hygger mig nu lidt - det er ikke den
dårligste reklame for helbredspridukter.

Mvh Maria

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-06-07 16:48

Den 16-06-07 17.04 skrev Workingmom følgende:

> Vi bryder os ikke om at se de mænd, vi gerne skulle tænde på, blive
> gjort til grin. Latterlige mænd er ikke sexede.

Jeg er efterhånden nysgerrig. Kan man ikke se reklamen et sted på
nettet? Hvilket produkt reklameres der for?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-06-07 17:17

> Jeg er efterhånden nysgerrig. Kan man ikke se reklamen et sted på nettet?
> Hvilket produkt reklameres der for?

Der reklameres for Viagra, og scenen er skiftende mænd (og en enkelt kvinde)
med lukkede øjne og et saligt udtryk. Jeg ved ikke hvor den kan ses henne.

Mvh Maria

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-06-07 17:33

In news:46740d65$0$48952$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> typed:

> Der reklameres for Viagra, og scenen er skiftende mænd (og en
> enkelt kvinde) med lukkede øjne og et saligt udtryk. Jeg ved ikke
> hvor den kan ses henne.
> Mvh Maria

Jeg tror at det er medicinalfirmaet Pfizer der er på banen igen. Der
blev klaget over dem, jeg kan ikke huske om det var sidste år på
grund af en reklamere med en mand og en elevator, hvor der blev
reklameret for Viagra. Klagen gik ud på, at det ikke var tilladt at
reklamere for receptpligtig medicin.

En af mændene fra den reklame der kører nu, er "baggrund" for
hjemmesiden www.rejsningsproblemer.dk. Jeg mener det er TV2 der
kører reklamen, men er ikke sikker. Det var i hvert fald TV2 sidst
hvor der blev klaget.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-06-07 18:20

Den 16-06-07 18.16 skrev Maria Frederiksen følgende:

> Der reklameres for Viagra, og scenen er skiftende mænd (og en enkelt kvinde)
> med lukkede øjne og et saligt udtryk.

Det lyder da ikke så slemt og det lyder ikke specielt latterligt. Man
skal nok se den, for at kunne forstå problemet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-06-07 19:58

"Workingmom" <ditmar-no-spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi bryder os ikke om at se de mænd, vi gerne skulle tænde på, blive gjort
> til grin. Latterlige mænd er ikke sexede.
>
> Det er nok derfor.

Det er jo ikke til at sige. Men det er så ganske påfaldende, at i venners
lag er kvinder ofte meget verbalt chikanerende og latterliggørende, men i
den slags situationer er det måske helt okay?

Jeg har i hvert fald oplevet mange sammenhænge, hvor kvinder har
latterliggjort deres mænd seksuelt. Det bli'r selvfølgelig gjort mere eller
mindre direkte, men meningen kan man ikke tage fejl af. F.eks. sætninger
som: Jamen finn du skal jo lokke den frem med en sukkerknal, eller andre
grove anslag imod mandens forfængelighed. Faktisk er vi mænd knap så grove
til at svine pigernes små patter til e/l.
Nå blot en tanke. Jeg kan heldigvis godt sympatisere med de kvinder, der
ikke bryder sig om, at mænds rejsningsproblemer skal gøres til en joke. Det
er lidt lige som os, der tager kvinder i forsvar, som ikke lige synes de vil
brystoppereres. Det er jo som regel heller ikke kvinden, der forlanger at
manden skal få forlænget sin pik, hvis han går i gang med sådan noget. Det
er da næsten altid af egen forfængelighed.

Men måske opfatter vi mænd nok ikke denne reklame så stødende som I.

Mvh. Brian

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-06-07 22:06

> [...]
> også fordi jeg ved at dette problem er faktisk et stort problem som ikke

Lige netop den reklame har en charme og en tilgang til emnet som er lidt
hyggelig - jeg ejer ikke humoristisk sans, men jeg trækker nu alligevel lidt
på smilebåndet. Husbond synes nok mere at overdrivelse fremmer forståelsen,
men at de er fine nok.

Reklame for bind er der imod nedladende og så teenagefikseret at jeg krummer
tæer - for slet ikke at snakke om tandpastareklamerne eller reklamer for
barberede ben. Gyseligt.

Mvh Maria