hårtab + kvinde
Fra : LN

Dato : 12-06-07 09:58

nogen med erfarringer?
Hvad kan man tjekke for? Har fået tjekket blodprocent, stofskifte og
vitamin og mineral mangel. Alt så fint ud.

har tabt 2/3 del af mit hår på 1½ - 2 mdr. en måned mere i samme tempo
så er det hele væk

Har født for lidt over 2 år siden. Men har heller ikke før jeg blev
gravid været så tyndhåret som nu.

LN(som er ved at være panisk)

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-06-07 11:30

In news:1181638707.255258.107860@n15g2000prd.googlegroups.com,
LN <spoi@sol.dk> typed:
> [...]
> tempo så er det hele væk
>
> Har født for lidt over 2 år siden. Men har heller ikke før jeg

Jeg kan godt forstå at du er panisk. Prøv at læse dette link, der
står at man ikke taber håret helt, men af forskellige grunde kan
blive tyndhåret i en periode. Der står også om et middel man kan
købe på apoteket til at behandle hovedbunden med. Det kan da være at
du skulle prøve det, måske kan det hjælpe.

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/leksikon?id=353

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : iSteen

Dato : 12-06-07 13:42

Kendte en pige, der fik en masse forskellig medicin.
Derudover forsøgte hun flere gange selvmord med overdosis af
hovedpinetabletter.
Hun blev osse rimeligt tyndhåret - og jeg tror der var pga for meget
medicin

Fra : UP

Dato : 12-06-07 15:30

Hej

Jeg begyndte selv at tabe håret i 2000. Efter at have tabt 1/3 af mit ellers
tykke hår, var jeg også desperat.
Jeg har prøvet alle shampooer, gået på Hårklinikken, spist b-vit. og meget
andet, men det var først efter, at jeg lagde aspertam (sødestof) på hylden,
at mit hår er holdt op med at falde af.
Nu er det jo langt fra sikkert, at det er det sammen for dig, men hvis du
drikker mange drikke med sødestoffer i, så vær opmærksom på, om det kan være
dem, der giver hårtabet.

Kh Ulla

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-06-07 16:29

Den 12-06-07 16.29 skrev UP følgende:

> men det var først efter, at jeg lagde aspertam (sødestof) på hylden,
> at mit hår er holdt op med at falde af.

Bare lige for at undgå myter: Aspartam har ikke forårsaget dit hårtab.
Hvis hårtabet ophørte, da du stoppede med at spise aspartam, er det et
rent tilfælde.

Nogle sygdomme eller helbredstilstande kommer og går spontant - man skal
passe på med at tro, at en sygdom kom, fordi man tilfældigvis spiste
fisk den dag, man opdagede den. Eller at den stoppede, fordi man holdt
op med at dyrke sex den dag, man ikke mærkede den mere.

Den slags selvindbildte årsager kan få stor betydning, fordi man måske
fremover vil lægge store begrænsninger på sit liv. Og det kan være trist
- ikke mindst i sidstnævnte eksempel

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : LN

Dato : 12-06-07 16:04

On 12 Jun., 14:42, iSteen <ist...@gmail.com> wrote:
> [...]
> hovedpinetabletter.
> Hun blev osse rimeligt tyndhåret - og jeg tror der var pga for meget

jeg tager ingen medicin overhovedet, andet en en enkelt hovedpinepille

LN

Fra : LN

Dato : 12-06-07 16:07

On 12 Jun., 16:29, "UP" <ullapetersen.snabela@.mail.tele.dk> wrote:
> [...]
> drikker mange drikke med sødestoffer i, så vær opmærksom på, om det kan være

skal prøve akupunktur i morgen. Tror ikke helt det hjælper - men skade
kan det vel heller ikke.

LN

Fra : Holst

Dato : 12-06-07 17:03

LN wrote:

> [...]
> vitamin og mineral mangel. Alt så fint ud.
>
> har tabt 2/3 del af mit hår på 1½ - 2 mdr. en måned mere i samme tempo

Jeg kender en, som oplevede det samme som dig. Håret faldt nærmest af i
totter. Undersøgelser diverse steder gav ingen forklaring - og ingen
hjælp. Til sidst var der sådan kun totter tilbage hist og her med store
skallede områder.

Så hun købte sig en paryk eller to.

Et halvt til et helt års tid senere, så vidt jeg husker, begyndte håret
af uforklarlige årsager igen at vokse ud, og efter et stykke tid kunne
parykken lægges helt væk igen. Og håret er nu blevet på hovedet i et par år.

Men de bedste råd, hun fik, var vist spis sundt, lad være med at ryge og
lignende. Alle de gode sundhedsråd.

Fra : Brian Olesen

Dato : 12-06-07 21:08

Hejsa
Snip lidt af hvert om hårtab:

Et rigtigt skoleeksempel på, at der stadig er virkelig meget indenfor
lægevidenskaben man ikke umiddelbart kan forklare, eller ved nok om.

Mvh. brian

Fra : Sabina H.

Dato : 12-06-07 21:11

"LN" <spoi@sol.dk> wrote in message
>nogen med erfarringer?
> Hvad kan man tjekke for? Har fået tjekket blodprocent, stofskifte og
>vitamin og mineral mangel. Alt så fint ud.

har du fået taget en biopsi fra hovedbunden?? Det kan gøres ved
lokalbedøvelse hos hudlægen... han kan blandt andet teste for androgen
hårtab (mandligt hårtab i kvinder) og telogen fase (en fase hvor håret
naturligt skifter en større del af håret ud, end normalt....

>har tabt 2/3 del af mit hår på 1½ - 2 mdr. en måned mere i samme tempo
>så er det hele væk

de normale råd jeg, som frisør, giver er, B-vitamin kompleks, zink og
silica.... kombineret med en styrkende shampoo (evt en herreshampoo der
stimulerer hovedbundens blodtilførsel) og/eller Regaine (fås på recept hos
lægen og er kun effektivt hvis der er tale om androgen hårtab) burde det
give en god basis indefra....

>Har født for lidt over 2 år siden. Men har heller ikke før jeg blev
>gravid været så tyndhåret som nu.

det er i min erfaring tvivlsomt, at din graviditet har nogen indflydelse på
dit nuværende hårtab... normalt ser man en forandring i håret inden for ca 3
mdr efter en ændring i tilstanden....

man kan sagtens i perioder af sit liv får voldsomt hårtab, som er vedvarende
i alt mellem 2 og 6 mdr, hvorefter det kan stoppe lige så pludseligt som det
startede... man kan også godt ramle ind i flere tilstande der skaber hårtab
på en gang, som så forværrer tilstanden, feks androgen hårtab kombineret med
telogen fase og stress.... normalen er at når man når ud over en eller to af
faktorerne så normaliserer håret sig....

overvej om der er nogle faktorer der har ændret sig i dit liv for nylig...
det kan være stress, slankekur, eller bare ændrede kostvaner, det kan være
medicin (også at du feks er stoppet med noget medicin), og det kan endda
være miliø, som at være flyttet til en ny bolig.... ellers vil jeg råde dig
til at få en henvisning til en hudlæge og få ham til at kigge nærmere på
det... det gjorde jeg, og selvom mit hårtab stoppede af sig selv igen, gav
besøget hos lægen mig ro i sjælen....
--
Knus,
Sabina

Fra : LN

Dato : 13-06-07 15:12

On 12 Jun., 22:11, "Sabina H." <sab...@mandezonen.dk> wrote:
> [...]
> det... det gjorde jeg, og selvom mit hårtab stoppede af sig selv igen, gav

Jeg har ændret mine kostvaner - til det bedre og har tabt 12 kg.

Jeg er begyndt at tage en alm vitaminpille, B5 vitaminer og silica.

Spiser ingen medicin.

Lægen ville ikke lave en henvisning til en hudlæge. Han ville have at
jeg skulle se tiden an i yderligere 14 dage. Så nu overvejer jeg at
benytte sygeforsikringen gennem mit arbejde for jeg synes 14 dage er
lang tid.

I dag har jeg været hos en akunpunktør, Ikke fordi jeg egentlig tror
det vil hjælpe men skade kan det vel heller ikke, Er efterhånden
villig til meget

LN

Fra : Sabina H.

Dato : 13-06-07 18:45

>Jeg har ændret mine kostvaner - til det bedre og har tabt 12 kg.

over hvor lang tid, i forhold til dit hårtab? og bedre i forhold til
vægttab, er ikke nødvendigvis bedre i forhold til dit hår....

>Jeg er begyndt at tage en alm vitaminpille, B5 vitaminer og silica.

hvornår i forhold til dit hårtab?
umiddelbart ville jeg mene at B5 er unødvendigt idet du burde være dækket
via din almindelige vitaminpille... skulle du gå efter B-vitaminer burde du
istedet gå i gang med et Kompleks i stedet, og få en hel bunke af de gode ;)
det skriver de om B5
http://www.bionordic.dk/indhold/html/vitamin/vitaminB5.html
hvis det er rigtigt er det B2 du nok skal kigge nærmere på
http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminb2.htm
men et kompleks er absolut det bedste...
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1718/sprog=1/grp=6/menu=3/

>Spiser ingen medicin.

heller ikke inden du begyndte at lide af hårtab?
husk at p-piller også regnes for medicin..... eller hormonspiraler og
lign....

> [...]
>jeg skulle se tiden an i yderligere 14 dage. Så nu overvejer jeg at
>benytte sygeforsikringen gennem mit arbejde for jeg synes 14 dage er

jeg havde banket i bordet.... 14 dage er FOR lang tid, især når der
sansyneligvis også er ventetid hos hudlægen.....
synes du skal snakke med lægen igen, eller gå gennem sygeforsikringen....

>I dag har jeg været hos en akunpunktør, Ikke fordi jeg egentlig tror
>det vil hjælpe men skade kan det vel heller ikke, Er efterhånden
>villig til meget

det kan aldrig skade ;) det er jo en af fordelene ved det.....

prøv engang at søge lidt på nettet om hårtab og vitaminer... man kan lære
meget ;)
http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/201108.htm
http://www.mayday-info.dk/339.0.html
--
Knus,
Sabina

Fra : LN

Dato : 13-06-07 21:20

> over hvor lang tid, i forhold til dit hårtab? og bedre i forhold til
> vægttab, er ikke nødvendigvis bedre i forhold til dit hår....

Siden starten af dec. Bedre i forhold helbred og vægttab - i denne
prioriterede rækkefølge. Men det er lidt svært at vide hvad der skulle
skade håret.

> hvornår i forhold til dit hårtab?

for ca 14 dage siden - da det gik op for mog at dette her ikke bare
var alm hårtab.

> [...]
> istedet gå i gang med et Kompleks i stedet, og få en hel bunke af de gode ;)

Spurge såmænd bare på apoteket. og fik det de anbefalede.
og søgte også lidt på nettet inden

> heller ikke inden du begyndte at lide af hårtab?
> husk at p-piller også regnes for medicin..... eller hormonspiraler og
> lign....

Ingen medicin heller ikke prævantiver
En kodimagnyl i ny og næ.

> [...]

> det kan aldrig skade ;) det er jo en af fordelene ved det.....
>
> prøv engang at søge lidt på nettet om hårtab og vitaminer... man kan lære

Tak for linksene

LN

Fra : Sabina H.

Dato : 13-06-07 22:23

>Siden starten af dec. Bedre i forhold helbred og vægttab - i denne
>prioriterede rækkefølge. Men det er lidt svært at vide hvad der skulle
>skade håret.

hvis du i din kostomlægning har misset nogle essentielle mineraler og
vitaminer, kan du skabe problemer i dit hår... og det kan vise sig efter
lige nøjgtig den tid der er gået..
eks. du startede kostomlægning i December, og i April begynder dit hårtab??
det giver ca 4-5 mdr hvor din krop har nået at reagere på kostomlægningen...
i min opfattelse er det en plausibel mulighed....

>for ca 14 dage siden - da det gik op for mog at dette her ikke bare
>var alm hårtab.

du skal regne med ca 2-3 mdr før du oplever en forandring i håret, og det
første du vil se er en masse små fimmerhår der pludselig begynder at stritte
oven på hovedet, og i hårgrænsen....

> hvis det er rigtigt er det B2 du nok skal kigge nærmere
> påhttp://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminb2.htm

>Spurge såmænd bare på apoteket. og fik det de anbefalede.
>og søgte også lidt på nettet inden

og det var hvad du fandt frem til??

>Ingen medicin heller ikke prævantiver
>En kodimagnyl i ny og næ.

ok ;) det er bare sådan lidt "trouble shooting" jeg har gang i her... ikke
at jeg ikke tror på dig, men mange tager jo ike prævention for medicin.....

> [...]
> sansyneligvis også er ventetid hos hudlægen.....
> synes du skal snakke med lægen igen, eller gå gennem sygeforsikringen....

håber du kunne bruge dem til noget fornuftigt ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : LN

Dato : 14-06-07 11:10

On 13 Jun., 23:22, "Sabina H." <sab...@mandezonen.dk> wrote:
> [...]
> det giver ca 4-5 mdr hvor din krop har nået at reagere på kostomlægningen...
> i min opfattelse er det en plausibel mulighed....

Ja det er bare stadig svært at finde ud af hvad det skulle være.
Lægens blodprøve viste jo hverken viatmin eller mineral mangle. Og jeg
lever klart meget sundere end før. Få mere af det gode fedtsof, mere
frugt og grønt, flere fibre generelt, får mere fisk og specielt fed
fisk end tidligere osv

akupunktøren var inde på en allergisk reaktion måske. Men det er jo
som at finde en når i en høstak.

> du skal regne med ca 2-3 mdr før du oplever en forandring i håret, og det
> første du vil se er en masse små fimmerhår der pludselig begynder at stritte
> oven på hovedet, og i hårgrænsen....

yep det ved jeg

> og det var hvad du fandt frem til??

yep det var det, på det tidspunkt
Har så efterfølgende læst om noget der hedder hairplus og B vitamin
komplex som du skrev om

> håber du kunne bruge dem til noget fornuftigt ;)

Yep det kan du tro

LN