Dannebro
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-07-07 17:57

Hej

Hviken flag type bruger man i mesan masten?

Er det et yachtflag eller skal det være firekantet?
findes der regler om det...
Mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Egon Stich

Dato : 17-07-07 20:34

"Jan Rasmussen" <jr@***FJERN***vejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:469cf4c6$0$4169$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej
>
> Hviken flag type bruger man i mesan masten?
>
> Er det et yachtflag eller skal det være firekantet?
> [...]

Ja, der er regler--
Er der tale om et erhvervsfartøj, skal man føre studflag.
Altså det "normale" firkantede.
Er der tale om et lystfartøj, fører man yachtflaget.

MVH
Egon

Fra : Ivar Holm

Dato : 17-07-07 20:45

Om Dannebrog kan der fra en marinehistorisk indgangsvinkel læser her:

http://www.navalhistory.dk/Danish/Flaget/Flaget.htm

Ivar Holm