Re kan man lode på aluminium ja det kan ma~
Fra : Per Christiansen

Dato : 14-07-07 21:58

Så er de rør lodet og de er tætte prøvet med 15 bars tryk.

Jeg må sige det er ikke let at lode på et 12mm rør for det vil meget gerne
løbe ned under røret, men det kan godt gå hvis det er et lille hul man har
med at gøre, men i mit tilfælle var rørene perforeret hele vejen rundt dajeg
først fik renset dem af.

løsning:
Jeg fandt et stykke rustfrit rør skar det op og klemte det rundt om alurøret
så der var luft hele vejen rundt om røret,
så klemte jeg 2mindre stykker rør på som endetætninger
så lodet ikke kunne løbe ud, og der med havde jeg en form med en 5mm åbning
i toppen.

Men inden inden jeg samler formen fortinner jeg røret
så jeg kan se det har fat hele vejen rundt og så var det
bare at varme op og fylde i .

konklution
Det virker rigtigt godt og har sparet mig for mange penge
røret med gummislange =1800kr kondenskøleren= jeg vil tro 4000kr så alt i
alt 5800kr det er da flot .

Jeg brugte omkring 4stænger, men havde jeg lavet en form først vil jeg tro 1
til 1 1/2 stang.

Det kan varmt andbefales at prøve og bruge durafix inden man smider sin
ødelagte alu del ud, Følger man vejledningen på vebsiden så er det let at
lode med.

En god ide er at købe en ekstre børste med de koster 12,50kr per stk

Havde det været fremme i min knalert tid så havde det sparet meg for mange
problemer.

Hilsen Per

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 15-07-07 09:41

> Jeg fandt et stykke rustfrit rør skar det op og klemte det rundt om
alurøret
> så der var luft hele vejen rundt om røret,

Er du opmærksom på galvanisk korrosion?
Aluminium og rustfrit stål har et ret aggressivt forhold til hinanden..)-:
Mvh
Rasmus H

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-07-07 22:05

Mon ikke du har mistolket?

Jeg faldt også over rustfrit og alu, men da jeg læste videre, var det
rustfrie kun anvendt til en form.
og herefter er "formen" nok fjernet fra loddestedet.

Mvh
JR

"Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er du opmærksom på galvanisk korrosion?
> Aluminium og rustfrit stål har et ret aggressivt forhold til hinanden..)-:
> Mvh
> Rasmus H

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 16-07-07 00:38

> Mon ikke du har mistolket?

Det håber jeg da..(-:
Ellers holder det ikke så længe.
Jeg kan ikke helt tyde om det bliver siddende sammen eller om det rustfrie
bliver fjernet igen.
Mvh
Rasmus

Fra : Arndt Baslund

Dato : 17-07-07 09:20

De rustfaste plader bliver kun brugt som form.
Durafix kan IKKE hæfte på rustfast- eller jern-plade.

Mvh.Arndt Baslund,Durafix,Odense.
www.durafix.dk
tlf.: 3054 0225

Fra : Per Christiansen

Dato : 22-07-07 17:09

"Arndt Baslund" <arndt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> De rustfaste plader bliver kun brugt som form.
> Durafix kan IKKE hæfte på rustfast- eller jern-plade.
>
> Mvh.Arndt Baslund,Durafix,Odense.
> www.durafix.dk
> tlf.: 3054 0225

Hej den rustfrie form er fjernet efter lodning,
jeg kender godt til problemet for jeg har skruet meget på
påhængsmotorer.