Ekkolod
Fra : F.Laursen

Dato : 10-07-07 18:59

Hej
Jeg har lige monteret et ekkolod af mærket Hummingbird med udenbords
føler(transducer), mit spørgsmål er så det virker fint ca. 80 % af tiden men
nogen gange får jeg intet ekko. er det normalt for alle ekkolod eller skulle
jeg invistere i et andet ?(og hvis er der nogen som har et til salg).
på forhånd tak.
MVH
Finn Laursen
tlf 64 88 14 59
finn snabela sletteroed.dk

Fra : Steffen Skov

Dato : 11-07-07 08:04

Hej Finn
Det skyldes givet luftbobler der dannes når båden sejler. Det bedste er en
gennemgående transducer lige foran kølen. Er båden ikke bygget med
afstandsmateriale i skroget kan du eksperimentere med at montere
transduceren indvendigt. Tag en plastikpose med vand og læg transduceren
ovenpå, så kan du flytte rundt med den, til du finder et godt sted.
Hilsen
Steffen