Havhingsten fra Glendalough
Fra : Ole Pagh

Dato : 03-07-07 17:39

Vikingeskibet 'Havhingsten fra Glendalough', som afsejlede fra Roskilde
under stor medieovervågning i søndags med destination Dublin, er nået
til Bragdøya ved Kristiansand.
Forståeligt nok ikke uden søsyge og andre småproblemer ifølge log- og
dagbøger.

Skibet færd kan følges her:
http://www.havhingsten.dk/index.php?id=644&no_cache=1&L=0

Jeg synes at det er nogle spændende hjemmesider med megen information,
der så absolut har med vores hobby at gøre.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : TOSB

Dato : 03-07-07 21:30

Ole Pagh wrote:
> [...]
>
> Jeg synes at det er nogle spændende hjemmesider med megen information,
> der så absolut har med vores hobby at gøre.

Fed hjemmeside og spændende at følge togtet. Krydser fingre for skib og
mandskab kommer sikkert frem til Dublin.

Mvh
Torben
--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,

Fra : Møller

Dato : 04-07-07 10:23

TOSB skrev:
> Ole Pagh wrote:
>
> Fed hjemmeside og spændende at følge togtet. Krydser fingre for skib og
> mandskab kommer sikkert frem til Dublin.

Fantastisk hjemmeside.

Kun bekymrende, at skjoldmøerne er så sarte, jeg troede lige, at de skulle
ud og bevise, at ligeberettigelsen ikke kun var ord, men jeg har revideret
min opfattelse, alle der er bukket under af en eller anden grund har været
hunkøn, tankevækkende, hvad skulle vikingerne have dem med til, de er jo sat
ud af kraft det meste af tiden, og en ikke arbejdsdygtig og syg person på et
skib er dobbelt byrde: ude af stand til at yde en indsats, og ligger andre
til last. Men måske fiskefoder

Så nu mangler vi blot reaktion fra de 15 tøser der ikke har været omtalt i
sygdagbogen (sygdoslog: "Generelt er de unge piger om bord hårdt ramt")

Jeg går i flyverskjul

Møller

Fra : Steffen Skov

Dato : 04-07-07 17:51

Kære Møller
For at bruge din egen terminologi så er det også "tankevækkende" at
skjoldmøerne styrede hele husholdningen og livet på gårdene. Uden dem ville
der ikke have været et bærbart samfund. Det diskurteres stadig, hvorfor
vikingerne forsvandt. Tja - kunne det være fordi, at mændene ikke havde mere
at lave udenfor landet, og kom hjem og overtog styringen af hverdagen?
Hilsen
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 04-07-07 19:44

"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorfor vikingerne forsvandt. Tja - kunne det være fordi, at mændene
> ikke havde mere at lave udenfor landet, og kom hjem og overtog

En anden teori: Vikingerne tog på togt, kvinder og børn samt svæklinge
og krystere blev hjemme. Og det er dem vi nedstammer fra ((

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Møller

Dato : 05-07-07 10:35

Henning Rasmussen skrev:

> En anden teori: Vikingerne tog på togt, kvinder og børn samt svæklinge
> og krystere blev hjemme. Og det er dem vi nedstammer fra ((

Ja men det er jo netop problemet her: de er ikke blevet hjemme. (Den var slem)
Em af mine kollegaer en gæv sejlertøs skulle havde været med en tur til
Caribien, men hun sagde fra: "jeg skal s.. ikke være liggeunderlag!"

Ja og Nordamerika blev befolket med udviste forbrydere og andet afskum fra
England?

Nu vil jeg ikke lige genere Australierne

Nå man lad dem sejle deres egen sø (bare for at have lidt relation til NG'en)

Men jeg er ked af, at jeg ikke fik mig meldt til Havhingstens togt, jeg var
ikke klar over hvordan man kom med
Men måske er chancen der i 2008 på hjemfarten.

Møller