Kortplotter erfaring ?
Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 14:53

Hej,

jeg overvejer at anskaffe en ny kortplotter da min "gamle" Garmin 2006 C ´s
6" skærm er blevet for lille - og da det jo er en bekostelig affære at
indkøbe den slags grej, vil jeg gerne høre fra nogle der har erfaring med
følgende modeller.

Standard Horizon cp-1000c (fra ShipShop)

eller

Interphase Chartmaster 11 (fra Lynettens Bådservice)

venlig hilsen

JN

Fra : Hundehandleren

Dato : 02-07-07 17:11

Hej,

Jeg bruger interphase. Den er super! Virker upåklageligt, og der bliver
udviklet nye SW versioner til den hver år. F.eks er AIS kommet med i år.
Claus ved Lynettens bådservice opdaterer U/B
- derudover har du mulighed for overlay radar, ekkolod, fishfinder osv

Bent
Hinrichsen 34 "Sequoia
DEN 383

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 17:33

"Hundehandleren" <ba.fjern@vindmar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Claus ved Lynettens bådservice opdaterer U/B
> - derudover har du mulighed for overlay radar, ekkolod, fishfinder osv

Hej Bent,

og er det den nævnte model ?

Når jeg læser om de 2 forskellige mærker, så er den mest iøjnefaldende
forskel vist processorhastigheden - Standard Horizon er på 300 Mhz mens
Interphase er på 200 Mhz... noget der kunne betyde en hel del ved zoom
o.s.v..

Og jeg har såmænd også selv gode erfaringer med god service fra Klaus i
Lynetten.

venlig hilsen

JN

Fra : Hundehandleren

Dato : 02-07-07 18:06

ja, det er den nævnte model.
Den zommer på under et sekund, og jeg har aldrig set at den skulle "tænke"
over at vise kortet nå man sejlede (Det synes jeg var et problem med 1
generations plottere)

Det eneste negative jeg kan sige er at monteringsfoden bliver leveret med 1
m. kabel - det er altså ikke altid lige nok til at komme ind et passede sted
for tilslutning/forlængelse

Bent

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-07 18:36

> [...]
> 1 m. kabel - det er altså ikke altid lige nok til at komme ind et passede

Hej Bent,

tak for detaljeret beskrivelse !

venlig hilsen

JN

Fra : Michael Larsen

Dato : 02-07-07 21:41

> [...]
> følgende modeller.
>
> Standard Horizon cp-1000c (fra ShipShop)

Har selv en Standard Horizon cp-1000c (fra ShipShop), lækker og hurtig.
Har dog endnu ikke kunne finde loggen på den

Det eneste problem er at for Shipshop stopper servicen ved salget.

HTH

--
Michael from the mellow beach at Vemmetofte.
camping@vemmetofte.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 19:09

> [...]
>
> Standard Horizon cp-1000c (fra ShipShop)
>
> eller
>
> Interphase Chartmaster 11 (fra Lynettens Bådservice)

End result:

Det blev en "lille ny" Interphase 11 + en AIS modtager

virker helt godt.

Tak for diverse input !

venlig hilsen

JN