NV verlag regning
Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 29-06-07 23:14

Sidder her med en regning fra NV verlag. Er der en smart måde at betale den
på eller er det bare den dyre via en internatuional konto overførsel i
banken ??

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 00:06

Det gjorde jeg ... Kunne ikke finde på andet i farten ...

Og nu er båden klar til afgang i løbet af week enden ...
God sommer til alle gruppens fritidssejlere!
Forhåbentlig vil der snart ske en bedring i vejret ... ...

--
mange hilsener
Flemming Torp

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:46858443$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : A.Kaup

Dato : 30-06-07 08:02

> Sidder her med en regning fra NV verlag. Er der en smart måde at betale den
> på eller er det bare den dyre via en internatuional konto overførsel i
> banken ??
Er det en regning, eller kan du lave en kontooverførsel?
For så koster det 30 kr. i netbanken, og evt. 150 kr oveni, hvis du
også skal betale modpartens omkostninger ved at få pengenen fra
international overførsel.

Mvh. Andreas.

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 30-06-07 09:09

Jeg havde ellers opgivet i netbank, men du fik mig lige til at lede igen og
et lidt "sjældent" sted har jeg fundet der hvor man laver den slags sager.
Tak.

Jeg kan vælge mellem om omkostningerne skal tages af mig, dem eller deles.
Nu har jeg krydset af at jeg tager omkostningerne til trods for der står at
det samlet bliver dyrere. - men det går nok helt galt i deres ende, hvis jeg
lægger lidt på beløbet så de har til omkostninger i deres ende. Totalt
bliver det så over 150 kr i omkostninger. Her har vi vist lige et sted hvor
EU ikke har været så effektiv endnu. Jeg har arbejdet i 10 år på politisk at
få knækket roaming charges på mobiltelefoni. Jeg orker ikke at begynde med
bankerne.... Fint hvis der er en af Jer andre vil kaste Jer over
bankerne....

- jeg skal nemlig ud at sejle ...

God sommer til Jer alle !

Bjarke

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 30-06-07 08:48

Hej Bjarke,

Se efter på regningen om der ikke står et IBAN og SWIFT code
nummer.
Står de der anvender du der for overførsel. Det er absolut den
billigste overførselsform.

Mvh/Harding

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 30-06-07 08:55

> [...]
> nummer.
> Står de der anvender du der for overførsel. Det er absolut den

Nope... Bjarke skulle have betalt med kreditkort fra starten af, billigere
metode findes ikke
Et til to udlandskøb om året og du har sparet gebyret på et kreditkort.
Bruger man banken eller posthuset så er gebyret 30-150kr.

Mvh
Leon

Fra : Steffen Skov

Dato : 30-06-07 09:07

Hej Bjarke
Det kunne jeg heller ikke finde ud af, så banken fik regningen og klarede
det for mig. Jeg købte hele serien 1-4 kort og CD´r, det skulle være et
tilbud der endte på 1500kr. Sidste weekend var jeg i Egå og besøgte
Netbaad.com og blev gal på mig selv, for her kan man få det samme langet
over disken for 995kr. Men hvor der handles spildes! Dog stadigt billigt for
så mange kort.
God ferie
Steffen

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 30-06-07 09:20

Ja, med de omkostninger så er det langt billigere at købe i danmark. Jeg
købte svenske kort i NV verlag, men nåede heldigvis at se netbaads tilbud
inden jeg kom til at betale for meget for disse hos NV verlag. Fremover vil
jeg købe mine kort hos netbaad. Den pakke til 999 er godt nok imponerende.
Software, elektronisk kort og en bunke søkort der er så tyk at man dårlig
kan bære den. Det ser sort ud for det levende søkort....

Leon: Enig. jeg køber altid på kreditkort i udlandt. NV verlag tager bare
ikke kreditkort....

Bjarke

Fra : Møller

Dato : 01-07-07 10:20

Steffen Skov skrev:
> [...]
> over disken for 995kr. Men hvor der handles spildes! Dog stadigt billigt for

?? på nettet har de da samme pris som nv-verlag og Olav Hansen : kr.1480,-
er du sikker på det er det samme, eller er det sidste års model i tilbud

Møller

Fra : Steffen Skov

Dato : 01-07-07 17:17

Hej Møller
Det var ærgerligt for jeg er lige kommet hjem atter engang derfra og der lå
stadig nøjagtig den samme plastikkuffert med samme udseende, som jeg fik med
posten. Årstallene har jeg ikke kigget på, da det ingen interesse har for
mig mere. Men jeg tror det er den fra marts 2007, ellers ring og spørg, det
er yderst meget flinke folk.
Hilsen
Steffen

Fra : Ann Nissen og Preben~

Dato : 09-07-07 17:27

Lidt sent jeg kommer på, men jeg har forsket lidt i sagen om betaling til
NV-Verlag i Tyskland. NV-Verlag har en konto i Sydbank, Danmark. Så kan man
lave en overførsel uden "grænsegebyrer"

Preben

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 09-07-07 22:34

> Lidt sent jeg kommer på, men jeg har forsket lidt i sagen om betaling til
> NV-Verlag i Tyskland. NV-Verlag har en konto i Sydbank, Danmark. Så kan
> man lave en overførsel uden "grænsegebyrer"

Det tror jeg der er mange det bliver glade for, 1kr i gebyr i stedet for
150kr
Det skulle de reklamerer lidt med.

-Leon

Fra : A.Kaup

Dato : 30-06-07 18:24

Hmm - sad lige og syntes at det lød som et godt tilbud, så kiggede
lidt på netbaad.com.
Tilsyneladen kan man få søkortsættet til 975 kr hvis man abonnerer på
nyhedsbrevet. Er man medlem af Dansk Bavariaklub kan man få det til
999 kr. Hmm... Nå jeg har jo heller ikke en båd længere, og der går
nok nogle år inden jeg får igen Men derfor kan man jo godt drømme
lidt en gang i mellem og følge med i nyhedsgrupperne

Men tænker lige på, hvad man kan med cd'erne - kræves der et specielt
program, eller virker de lidt som DLSK? (Eller evt. bedre )

Mvh. Andreas.