Forbinde autoradio
Fra : Mads Bo Falk

Dato : 28-06-07 21:06

Jeg har i dag forsøgt at installere en ny autoradio i båden. I første omgang
fik jeg fejlforbundet den (gad ikke læse manualen, og gik ud fra, at rød
skulle til + og sort til jord), med det resultat, at sikringerne brændte af.
Det viste sig, at den røde skal til "Ignition switch" (tændingsnøglen i den
bil, den er tiltænkt), mens pink skal til +.
Nu har jeg forbundet den rigtigt, men radioen er død. Den får dog strøm, for
der blinker en rød lampe. Jeg forestiller mig, at jeg er nødt til at
forbinde den røde til + igen, så den "tror", at tændingen er sat til, men
tøver lidt, da sikringerne jo brændte af i første forsøg. Men da var den
pink (som åbenbart er hovedstrømledningen med en 5 A sikring, mens den røde
kun har en 0,5 A sikring) jo heller ikke forbundet.

Er der nogen, som har erfaringer udi installation af en landkrabberadio i
båd?

Venlig hilsen
Mads Bo Falk

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 28-06-07 21:15

pink er + som er forbundet til radioens memory, dvs så den husker kanaler
osv rød er til radioen begge kan du bare forbinde til + , sort til - så
kører det for dig.
mvh Henrik Kolle