Godt og skidt om Balaton 24 ?
Fra : Tim Hoffmann

Dato : 25-06-07 16:49

Hej med Jer

Ja, vi startede med at kigge på en 18-22fods sejlbåd, men nu vil konen
gerne ha noget stører inden vi fik købt noget, dejligt :)
Vi har kig på en flot Balaton 24, som har den rigtige størrelse og
"design" som jo er vigtigt når konen skal med

Men. Er der noget godt eller skidt at sige om sådan en ?

Båden er fra 1974, Ungarn og jeg har hørt rygter om glaspest/problemer
med glasfiberen osv i disse årgange, er der nogen der kan bekræfte/
afkræfte det jeg har hørt ?
Ved man om den er bygget med øst-stumper eller europæisk, så den
stadig er til at få stumper osv til.
og ikke mindst, vi er nye sejlere, så vi er også interesseret i at
høre hvor sødygtigt sådan en er. fart siger os ingenting, sikkerhed
kommer i første række

Håber der er nogen der kan hjælpe os videre

Mvh
Tim

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-06-07 09:46

Hej

Jeg kender ikke Ballaton 24, men Ballaton 21 har jeg haft engang.

Ballaton 21 er en fantastisk rummeligbåd i forhold til størrelsen, den har
et højt fribord og er en tør båd at sejle i.
Den vil dog gerne lægge sig ned i vind og er luvgærig. så man skulle være
over den hele tiden.
på min var der sat ekastra vægt på kølen.

Der var både pantry, toilet, dobbelt spidskøje i forkahytten, samt 1 køje i
hovedkahytten samt en stik køje. så der var rent
faktisk plads til 4 voksne + 1 barn.

Det en billig båd, og jeg synes umiddelbart at man får meget for pengene.

Den største ulempe ved bådtypen er nok at den er svær at komme af med igen.

Mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 28-06-07 12:44

Hej Jan

Det lyder ellers som en god båd, men nu har vi kigget lidt nærmere på
den, og efter vores vurdering så er en motor og sejl fra 74, så udover
de 50kkr den står til, skal vi nok også regne med en ny motor og nye
sejl, og så bliver den for dyr.
Nå, men vi må ud og lede videre efter båd og bådplads, det er skutte
nemt

Tak for dit indput

Mvh
Tim

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-07 14:01

En af vore gode bekendte vil sælge deres IF'er ... Den skal have et lag
lak/gelcoat på fribordet, men er ellers veludstyret og velsejlende ...
Har selv sejlet IF'er i mange år - deraf venerationen ... Tag til
Sletten Havn i week enden - der sejles DM ...

--
Flemming Torp