Skilsmisse, bodeling. Jeg vil beholde min ~
Fra : efh@dadlnet.dk

Dato : 22-06-07 19:08

Kære gruppe
Jeg har med stor interesse fulgt - og lært meget af at læse indlæg i
denne gruppe. Jeg er nu kommet i den penible situation at jeg er ved
at blive tvunget til at sælge min dejlige Granada 375 BIKINI, årgang
1990, aldrig charter. Båden blev købt i fællesskab i 2005 til 590.000
(begge navne på slutsedlen). Efterfølgende er der ilagt en selvstyrer
til 8000.- og anskaffet bådstativ til 8000.-

Jeg har nu fået brev fra min ekskones advokat, at båden er skønnet
værdisat til ikke under 600.000.-. Jeg ved fra sælger at der i
forbindelse med handel af ny båd på det tidspunkt blerv budt 575.000.-
(FLOOR)
Jeg har mens min eks og jeg har haft båden stået for udgifter og
vedligeholdelse.
Båden er i rimelig stand men jeg har nyligt skiftet generator og
konstateret at der drypper vand fra varmeveksleren og der er generel
tæring rundt omkring på motoreren VP 2003, frerskvandskølet (1990).
Jeg efterlyser med tak alle gode råd og argumenter der kan sænke
værdien af båden herunder markedsanalyse, omkostninger ved salg,
udgifter og arbejdsindsats ved vedligeholdelse, klargøring og
søsætning.
MVH Erik Feldager

Fra : NG

Dato : 22-06-07 19:50

<efh@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Uden at kende standen på nogen af bådene er der 3 på scanboat.com - alle
under 600.000

http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=6015413
http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=7049562
http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=5059272

Fra : Niels

Dato : 22-06-07 20:09

i kan begge byde på den og den der byder højest får den og så deler i
pengene

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 22-06-07 22:03

Huske at du skal dividere alle de beløb med 2. Er det umagen værd at køre
tingene op i en spids for at spare 20.000/2 ?

Jeg ved ikke hvorlænge i har været gift og hvor stort boet er, men det
regnestykke er meget svært og der er adskillige hundrede tusinde i
usikkerhed på en bodeling. Tag det afslappet. Så vinde du livs kvalitet.

Jeg vil gætte på at jeres bo er ganske stort og at I kan komme overens med
eks'en ved at minde hende om, at hvis de aktiver du vil have vurderes
"optimistisk", så skal de aktiver hun vil have også vurderes 'optimistisk'.

Hvis sagerne alligevel går op i en spids, så skal du forsøge at lave en
aftale med "modparten" om at I blot værdiansætter båden til det en
bådhandler vil give for den. Det vil helt sikkert være lavt.

Min konne har i en årrække siddet i et statsamt og behandlet skilmisser.
Mange ryger i totterne på hinanden for "ussel mammon" og gennemlever en
årrække med lavt selvværd og lav livskvalitet. Det er det ikke værd !!

Bjarke

Fra : TOSB

Dato : 22-06-07 23:20

efh@dadlnet.dk wrote:
> [...]
> (begge navne på slutsedlen). Efterfølgende er der ilagt en selvstyrer
> til 8000.- og anskaffet bådstativ til 8000.-

Klip

I har sikkert fælleseje - gætter jeg, og så hænger du på den, uanset om du
har ofret det ene eller andet i separationsperioden. Du skal beslutte, om du
vil beholde båden og betale eks-konen ud - eller om båden skal sælges.
I sidstnævnte tilfælde deles nettoprisen fifty-fifty. Jeg fornemmer, at du
gerne vil beholde båden. Hvis det forholder sig sådan, så må du bide i det
sure æble og glemme, hvad du har bekostet for "egen regning".
På en eller anden måde er det vel sådan, at det, du har brugt på båden i
princippet havde kunnet være anvendt til fælles bedste, mens I var gift, og
konen har vel også et eller andet sted bidraget til husholdningen, medmindre
det er sket efter, at I er gået fra hinanden, men det er i princippet
ligegyldigt så længe skilsmissen ikke er gået i orden.
Den er svær - jeg har selv været der.
Jeg har været det samme igennem med et sommerhus. Blevet snydt og skuffet
over, at indgåede aftaler ikke blev holdt osv., brugt penge på advokat til
ingen verdens nytte for til sidst at måtte indgå et forlig - bare for at få
bodelingen overstået og dermed skilsmissen, således at der kunne indgås nyt
ægteskab med hende den nye, som jeg mødte undervejs osv. osv. (det varede 4
år, og inden da var jeg blevet far til to mere

Jeg må kondolere.
Der er en talemåde, som du måske kan bruge: "Den, der gifter sig anden gang,
har ikke fortjent at komme af med den første"

Livet skal gå videre. Lyt til Bjarkes råd. Få det overstået - i den sidste
ende, så er det pebernødder, når det kommer til stykket. Alene det, at din
eks har hyret en advokat (sikkert med fri proces) gør, at du måske har en
del odds imod dig.

Uanset hvor træls det er lige nu, så er der lys på den anden side. Jeg
fejrer i øvrigt sølvbryllup med "hende den nye" i år.

Jeg ved godt, at det ikke løser dit problem konkret, men måske kan alligevel
du få noget ud af det, jeg har skrevet.

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,

Fra : Henning

Dato : 23-06-07 12:14

>Jeg har nu fået brev fra min ekskones advokat, at båden er skønnet
>værdisat til ikke under 600.000.-. Jeg ved fra sælger at der i

Fint, så lad konen købe den?

Fra : efh@dadlnet.dk

Dato : 24-06-07 13:49

On 23 Jun., 13:14,
Tak til jer alle for jeres input. Nu må vi se hvad det ender med.
MVH
Erik