søregler
Fra : jan krogh

Dato : 17-06-07 11:06

--
Hej derude , vi har en rimelig diskussion nu, måske er der en som ved
hvor jeg kan finde de nye regler på søen som lystsejler, det gælder
områder hvor det er blevet forbudt at plane med speedbåde ol.
der må jo være et sted på nettet hvor de nye tiltag kan læses,
Der er ikke tale om duelighedsbeviset eller speedbådskortet.
mvh 6 knoberen.

lappedykkeren

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 18-06-07 12:47

Hej Jan,

De lokale bestemmelser som du ønsker svar på ligger hos de
lokale politimyndigheder.

For Amagerstrandpark er der tillige bestemmelser som i første
omgang er fremsat som forslag som politimyndigheden har forholdt
sig til se forslaget på side 26-3 i denne poblikation:
http://www.amager-strand.dk/Menu/Amager+Strandpark+I%
2FS/Pjecer+&+rapporter/Pleje+og+udviklingsplan+2005+-
+2014,+del+1++(PDF)

Med de mange omlægninger og sammenlægninger af myndighedsområder
bliver det nok svært at prøve at finde informationerne på
nettet. Derfor må du nok opsøge de relevante myndigheder ad
anden vej.

Det er ikke ualmindeligt at der i lokalhavnene findes opslag om
benyttelsen af søterritoriet.

Men spørgsmålet er altid, hvor får forbisejlende den nødvendige
information fra. Det er jo næsten ligegyldigt hvilket medie
bestemmelser fremsættes i (eller ikke), hvordan får sejlerne dem
og det næste, hvornår overholdes de. Med eller uden den
nødvendige viden.

Burde bestemmelserne ikke kunne findes som et gyldigt tillæg til
EfS?

Mvh/Harding