transport af ophalervogn fra fyntil nord s~
Fra : Kilgasto@gmail.com

Dato : 14-06-07 14:52

Hej alle!
Newbien er på færde igen.
Min båd står i faaborg på en ophalervogn, som er "selvbygget" og i
hvert fald ikke er klar til landevejskørsel. Den er vel små 7 meter
lang. Den har ikke en kobling som passer til et biltræk.
Hvordan hulen transporterer man sådan et dyr på en billig og effektiv
måde?

Venlig hilsen,
Kilgasto

Fra : A.Kaup

Dato : 14-06-07 15:25

> hvert fald ikke er klar til landevejskørsel. Den er vel små 7 meter
> lang.
> Hvordan hulen transporterer man sådan et dyr på en billig og effektiv
> måde?

En mulighed er at leje en autotrailer og få den bugseret derop. Det
kan lade sig gøre vha. trailerens spil, men en traktor eller lignende
i den anden ende gør det nok lettere. Du skal lige have målt hvor
brede hjulene er, for at få en trailer der er stor nok. Huske også en
masse stærke remme (lastbilsurringer) til at stabilisere lasten med -
ellers er det for farligt.
Se evt. www.baad.andreaskaup.dk - det lille billede viser, hvordan min
gamle båd blev fragtet da jeg solgte den. Den var faktisk lidt for
bred til traileren, men det gik med lidt forsigtighed.
Du skriver jo ikke noget om afstanden, men hvis det er muligt kunne
det måske være smartest at sejle båden til hjemhavnen, og så kun køre
ophalervognen på traileren.
Husk i øvrigt at det sikkert kræver kørekort til tung trailer - ellers
kan det koste 5.000 kr. i bøde - og man kan få mange rare ting til sin
båd for 5.000 kr.

Mvh. Andreas.

Fra : Kilgasto@gmail.com

Dato : 14-06-07 18:50

On 14 Jun., 16:25, "A.Kaup" <andreask...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Husk i øvrigt at det sikkert kræver kørekort til tung trailer - ellers
> kan det koste 5.000 kr. i bøde - og man kan få mange rare ting til sin

Hej Andreas, og mange tak for svaret.
Jeg har også i tankerne at sejle båden hjem.
Så mit spørgsmål går faktisk på, hvordan man kunne fragte
ophalervognen solo!

Det er fra Fyn til nordsjælland. Det er fgm langt at køre 30 km/t med
rød trekant bagpå som en anden traktor.

Tak for alle svar,
Kilgasto

Fra : Henning

Dato : 14-06-07 19:50

>Hej Andreas, og mange tak for svaret.
>Jeg har også i tankerne at sejle båden hjem.

Masser af luft i hjulene på vognen og så i en snor efter båden

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 14-06-07 20:46

> Masser af luft i hjulene på vognen og så i en snor efter båden

Så er det vist bedre at lade den sidde under båden, godt fastsurret
selvfølgelig. Går dog lidt ud over farten, men hvad.

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Fra : TOSB

Dato : 14-06-07 21:41

Kilgasto@gmail.com wrote:
> [...]
> lang. Den har ikke en kobling som passer til et biltræk.
> Hvordan hulen transporterer man sådan et dyr på en billig og effektiv

Det kommer helt an på, hvor meget ophalervognen er værd.

For mit vedkommende stod jeg i den situation, at jeg købte en motorsejler i
Nordtyskland incl. en bådvogn.
Motorsejleren overtog jeg i Sønderborg og tilbage i Tyskland stod "min"
bådvogn. Sælger ønskede ikke at slå af i prisen og sagde, at bådvognen kun
var skrot for hans vedkommende.

Gode råd var dyre - forsøgte via nettet med kontakt til nogle
transportfirmaer, som forlangte mere for transporten end, hvad en ny ville
koste.
Slutteligt fandt jeg et autotransportfirma, der klarede transporten via en
tom returkørsel - fik den transporteret til Nordvestsjælland for ca. 2.000
kr.
Om du så synes, at du vil ofre de beløb på sagen, er en anden sag. Der er jo
timeløn, broafgifter mv. og så løber det jo op.
Måske kan du få hele sættet transporteret til en tilsvarende pris, men det
afhænger jo af, om du har lidt af en pranger i maven. I øvrigt var det
bredden på vognen, der satte begrænsningen for, om man kunne klare opgaven.

Det var noget billigere end, hvad jeg selv ville kunne gøre det for med en
lejet autotrailer.

Jeg kan godt give firmanavnet videre, men ikke her - send en mail - "fjern"
skal fjernes.

Mvh
Torben

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,