1-2% hærder i gelcoat ....
Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 11-06-07 19:05

Nu skal jeg på nye "jagtmarker": gelcoat i lidt større mængder end en lille
rep.tube.

Der skal blandes 1-2% hærder i. Men hvordan gør man det i praksis ? Hvis jeg
blander fx 1 dl, så er det jo (ca, hvis det er samme vægtfylde ..) 1-2 ml.
Hvis det har samme overfladespænding og vægtfylde som vand, så vil det være
10-20 dråber. Er det præcist nok ? Eller er det bedre at veje det af ? Der
er jo bare ikke mange køkkenvægte der viser præcist nede i det område ....

Bjarke

Fra : Frank

Dato : 11-06-07 19:30

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:466d8ed1$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> være 10-20 dråber. Er det præcist nok ? Eller er det bedre at veje det af
> ? Der er jo bare ikke mange køkkenvægte der viser præcist nede i det

Jeg plejer at bruge en lille injektionssprøjte. Kan købes på Apoteket.

Mvh
Frank

Fra : Kondrup

Dato : 11-06-07 19:31

On 11 Jun., 20:05, "Bjarke M. Christensen"
<bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> wrote:
> [...]
> er jo bare ikke mange køkkenvægte der viser præcist nede i det område ....

Kære Bjarke
Jeg bruger som regel mindre end en dl spartel og så en 1 ml
insulinsprøjte købt på apoteket, ca. 2,5 kr.
Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 19:59

Når man bruger West Epoxy kan man købe et lille pumpesæt, som "kører
efter volumen", så idéen med den lille "plastik-kanyle"(med volumenskala
på siden) til hærderen, når du kender gelcoatvolumen - er nøjagtig nok

Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

PS - Vil du have ulejlighed med at give os en melding om resultatet ...?

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 11-06-07 20:56

OK, jeg drøner på apoteket. Den injektionssprøjte jeg har er 150 ml, så den
er nok lidt for stor.

Jeg bruger selv west pumpesystemet, så jeg har aldrig spekuleret over
hvordan man blander det præcist.

Bjarke

Fra : ...

Dato : 11-06-07 21:24

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i
meddelelsen news:466dab21$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> den er nok lidt for stor.
>
> Jeg bruger selv west pumpesystemet, så jeg har aldrig spekuleret over

Jeg købte 10 sprøjter for en måned siden. Jeg regnede med at de kun kunne
holdet til et enkelt sprøjt, men de holder hele dagen. Eller.. jeg gider
ikke rense dem, da de næsten ikke koster noget, så de holder måske meget
længere.