Kan du sejle os til Fænø Kalv og tilbage?
Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 20:58

Hej!

Vi er en gruppe på 6-7 fyre, der skal en tur til Fænø Kalv fredag den 22.
juni og overnatte. Vi skal tilbage igen dagen efter. Vi skal gerne afsted
fredag eftermiddag.

Vi søger en person der kan sejle os derud i en eller anden form for båd fra
et sted i Kolding fjord eller ved Middelfart. Vi kommer oppe fra Vejle, så
det er ikke så vigtigt hvor vi skal komme hen for at få et "lift".

Hvis du har mulighed for at sejle os en tur vil jeg meget gerne høre fra
dig. Hvis du bare ved hvor vi kan henvende os må du da også gerne droppe en
linje eller to...

Hvis du ikke lige ved hvad Fænø Kalv er for noget, kan du kigge her:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=da&q=kolding&sll=37.0625,-95.677068&sspn=60.158465,109.863281&ie=UTF8&ll=55.491717,9.658399&spn=0.01071,0.026822&t=h&z=16&om=1

mvh/Carsten

Fra : Møller

Dato : 10-06-07 21:38

Carsten Kring skrev:
> [...]
> linje eller to...
>
> Hvis du ikke lige ved hvad Fænø Kalv er for noget, kan du kigge her:

øhh.

Hvis du mener at det er nødvendig at fortælle i denne gruppe hvad Fænø Kalv
er for noget, så tror jeg at du ved for lidt om søvand

Du skal nok have fat i en lokal fisker der er er vandt til at sejle med
t....

Det ville være meget mere relevant at fortælle hvem I er og hvorfor i vil
til Fænø Kalv.

Men du kunne jo prøve og starte i en nærliggende sejlklub: Kolding,
Middelfart eller lignede og se om der er en eller anden tolle fyr der!

Eller Turistbureauet eller Fyns region der ejer øen.
eller:
http://www.fulton.dk/dagstogt.htm

Må man overnatte på øen?:
Fænø Kalv er fredet ved deklaration af 21/3 1922

"MIDDELFART: Det er blevet til 11 politianmeldelser i sommerens løb for
forkert anvendelse af den lille ø Fænø Kalv i Lillebælt ud for Middelfart.
Overnatninger!!

Og google er ikke lukket

Må men god tur alligevel.

Møller

Fra : Møller

Dato : 10-06-07 22:32

Møller skrev:
> [...]

RETTELSE:

Overnatning skulle være tilladt jfr>.:

http://www.sns.dk/Fyn/drift/Driftplan/beskrivelser/smaaoe1.htm

Fænø Kalv
Generelt,
Fænø Kalv er en 4,3 ha stor ø beliggende i Lillebælt, vest for Fænø. Øen kan
ikke ses fra Fyn, men ligger let tilgængeligt fra den jyske østkyst.
Øen er erhvervet i 1981.

KLIP
Friluftsliv
Fænø Kalv benyttes i stadigt stigende omfang som mål for mange former for
lystsejlere: lystfiskere, dykkere, sejlbåde, motorbåde mv.
Der blev, allerede i forbindelse med statens erhvervelse, etableret en
primitiv overnatnings-plads på øen. Man må tænde bål (øen forsynes dog ikke
med brænde), men der er hverken vand eller toiletfaciliteter på øen.
Øens fugleliv, påvirkes meget af øens mange besøgende. Men det vurderes her
at offentlig-hedens mulighed for at kunne besøge og overnatte på en øde ø,
vejer højere på Fænø Kalv end hensynet til fuglelivet.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 22:26

Jeg har også selv Googlet mig frem til det site.

- men tak alligevel .

mvh/Carsten

Fra : Møller

Dato : 19-06-07 12:28

Carsten Kring skrev:
> Jeg har også selv Googlet mig frem til det site.
>
> - men tak alligevel .
>
> mvh/Carsten

Lige hjemkommet fra ferie

Håber I får en god tur.
Hvad med at gå på nogle bundgarnspæle ?
Den nærmeste jeg kender som kunne hjælpe holder til i Vejle

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 22:23

Selv øøøøhhh...

> Hvis du mener at det er nødvendig at fortælle i denne gruppe hvad Fænø
> Kalv er for noget, så tror jeg at du ved for lidt om søvand

Jeg har motorbåd (Saga 20) som jeg sejler med på Silkeborgsøerne, og er
derfor også bruger af dk.fritid.sejlads. Jeg er ikke så kendt nede i de
farvande, og tænkte at jeg ville udvide andres horisont på en nem måde hvis
de havde lyst til at klikke på Google-linket. Andre kan jo bare lade være...

> Du skal nok have fat i en lokal fisker der er er vandt til at sejle med
> t....

Du er da vist en værre amatørhumorist. Går du og venter på at Jacob bliver

> Det ville være meget mere relevant at fortælle hvem I er og hvorfor i vil

> til Fænø Kalv.

Det er noget med øl og bål og soveposer, men ingen ludere.

> Men du kunne jo prøve og starte i en nærliggende sejlklub: Kolding,

> Middelfart eller lignede og se om der er en eller anden tolle fyr der!

Det var sådan noget jeg var ude efter - én af gutterne har dog allerede
planlagt at tage fat i Kolding sejlklub - men tak alligevel. Jeg havde så
håbet på at jeg i denne gruppe kunne få fat i en eller anden fætter der var
frisk på at tage os med. Det lader ikke til at være tilfældet, men så har
jeg da prøvet det og det har jo ikke kostet andet end den tid du og jeg nu
har spildt.

> Og google er ikke lukket

Forstår ikke helt hvad du mener?

> Må men god tur alligevel.