Vignet, Østrig
Fra : Mogens

Dato : 02-08-07 10:34

Kan man ikke købe en vignet (vejafgift) ved selve grænseovergangen?

www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=67277#Østrig
"Vignetten kan bl.a. købes hos FDM, på nogle tankstationer tæt ved
grænserne. De kan også købes i Østrig på tankstationer, posthuse
og hos de østrigske automobilklubber"

--
/Mogens, sportsdriver :)
Remember! Growing older is mandatory - growing up is optional

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 02-08-07 18:19

> Kan man ikke købe en vignet (vejafgift) ved selve grænseovergangen?

Det kan du muligvis nogle steder. Da jeg var i Østrig sidste år (kom fra
Tyskland), opdagede jeg slet ikke da jeg kørte ind i Østrig. Der stod
åbenbart blot et lille skilt ved en tilfældig lille landevej, som fortalte
at nu var jeg i Østrig. Der var altså ingen grænse, med butik eller
lignende. Men hvis grænsen et sted tilfældigvis ligger ved en tankstation,
så kan du sikkert godt :)

/Sjang

Fra : Mogens

Dato : 02-08-07 18:24

"Henrik Davidsen" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at nu var jeg i Østrig. Der var altså ingen grænse, med butik eller
> lignende. Men hvis grænsen et sted tilfældigvis ligger ved en tankstation,

Okay! - jeg troede, der var kontrol som på grænsen til Schweiz?
Vi skal passere via E45...

Fra : urlex

Dato : 02-08-07 20:01

On 2 Aug., 20:24, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:

> Okay! - jeg troede, der var kontrol som på grænsen til Schweiz?
> Vi skal passere via E45...

Vores nabo har adskillige gange kørt igennem Østrig på vej til Italien
når det er mørkt og har aldrig købt noget vignet. Selvfølgelig har de
betalt for at køre over Europabroen. Der er altså ingen kontrol nogen
steder
vh urlex

Fra : Mogens

Dato : 02-08-07 20:24

> [...]

> når det er mørkt og har aldrig købt noget vignet. Selvfølgelig har de
> betalt for at køre over Europabroen. Der er altså ingen kontrol nogen

Men sikkert en rimelig bøde for at køre uden. Jeg havde
ikke tænkt mig at omgå loven...

Fra : -= JF =-

Dato : 02-08-07 20:42

Mogens skrev:

> Men sikkert en rimelig bøde for at køre uden. Jeg havde
> ikke tænkt mig at omgå loven...

Det kan heller ikke svare sig, og slet ikke for de håndører

Mht. at blive opdaget, så læste jeg et sted (?) at visse ATC-kameraer
også scanner for om der sidder en vignet i forruden.
Det lyder ikke sandsynligt, og jeg tvivler da også på om sådan et kamera
kan nå at se forskel på en vignet og et Anders And-klistermærke men
ikke desto mindre var det det som stod. (er lidt i tvivl om det evt var
på FDM at jeg læste det)

--
Mvh. John

Fra : Mogens

Dato : 03-08-07 04:57

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan nå at se forskel på en vignet og et Anders And-klistermærke men
> ikke desto mindre var det det som stod. (er lidt i tvivl om det evt var på

Vi må ind på tanken inden grænsen så - thanx.
Kører om 2 timer - nice :)

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-08-07 09:32

urlex skrev i 1186081236.506911.183850@m37g2000prh.googlegroups.com
dette:

> [...]
> når det er mørkt og har aldrig købt noget vignet. Selvfølgelig har de
> betalt for at køre over Europabroen. Der er altså ingen kontrol nogen

Der kræves IKKE vignette på Brennermotorvejen, hvor man jo betaler på et
"maut stelle" på selve vejen. Så hvis man gerne vil til Italien uden at
betale vignetter, kan man f.eks. fortsætte helt til Füssen ad A7 og så køre
til Insbrück over Fernpass. I Insbrück kører man så på Brennermotorvejen til
Italien.
Turen over Fernpass er i øvrigt meget smukkere end turen fra Rosenheim til
Insbruck ad E45. En vej, som jeg gentagne gange har oplevet som langsommere
end Fernpassruten p.g.a. hyppige kødannelser.

vh
jan

Fra : Aslan

Dato : 02-08-07 22:45

Mogens wrote:
> Kan man ikke købe en vignet (vejafgift) ved selve grænseovergangen?

JA!! eller det vil sige ved alle tankstaioner på alle sider af grænsen, både
fra D og I

Aslan
Alfa 156, der får påklistret vignet flere gange om året

Fra : Mogens

Dato : 03-08-07 04:56

"Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS email.dk> skrev i en meddelelse

> JA!! eller det vil sige ved alle tankstaioner på alle sider af grænsen,
> både fra D og I
> Aslan
> Alfa 156, der får påklistret vignet flere gange om året

Kanon - så må vi ind at "tanke" der. Skal iøvrigt overnatte en enkelt
nat i Kufstein :)

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-08-07 09:27

Mogens skrev i hyhsi.5380$ZA.2284@newsb.telia.net dette:
> [...]
> "Vignetten kan bl.a. købes hos FDM, på nogle tankstationer tæt ved
> grænserne. De kan også købes i Østrig på tankstationer, posthuse

Nu er det jo kun i forb. med motorvejene, du skal bruge vignet. Og der kan
du helt uproblematisk bare svinge ind på en tankstation. Der er masser af
skiltning. Jeg tror egentligt at alle tankstationer i nærheden af
motorvejsnettet fører vignetter.

vh
Jan

--
vh
Jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Mogens

Dato : 18-08-07 21:14

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> [...]
> du helt uproblematisk bare svinge ind på en tankstation. Der er masser af
> skiltning. Jeg tror egentligt at alle tankstationer i nærheden af

Ja, de skiltede med det - jeg købte på en tankstation...

Fra : Povl Erik Olesen

Dato : 18-08-07 11:01

vignet til Østrig kan købes på den sidste Tankstelle i Tyskland. Pris 7,6
euro- den gælder i 10 dage.

Fra : Povl Erik Olesen

Dato : 08-10-07 09:15

Vignetten kan købes på den sidste tankstation inden den østrigske grænse
f.eks. OMV-tankstationen.
Døgnåbent. Kun 7,6 EURO- gælder i 10 dage.
Billegere en en bøde!.
mvh
Povl Erik

Fra : Mogens

Dato : 08-10-07 20:54

"Povl Erik Olesen" <povlerik-format@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Vignetten kan købes på den sidste tankstation inden den østrigske grænse

Eller lade være, idet der er separat vejafgift på nogle
af motorvejene...