Thailand - Phuket i August/September
Fra : Grinz

Dato : 01-08-07 18:58

Der er nogle gode tilbud ude lige nu.

Kan i anbefale at tage afsted i August/September?

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-08-07 19:19

On Wed, 1 Aug 2007 19:57:37 +0200, Grinz wrote:

> Kan i anbefale at tage afsted i August/September?

Ikke hvis du gerne vil snorkle. Sandsynligvis heller ikke hvis du gerne vil
svømme i havet. Regn kan være alt fra korte byger til flere dages massiv
regn. Det blæser typisk ret kraftigt.

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=800066002&country=Thailand

http://huse-i-naestved.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-08-07 19:23

"Peter Loumann"

> [...]
> svømme i havet. Regn kan være alt fra korte byger til flere dages massiv

Nord øst (esan) er ikke så voldsomt, men der er nok for kedeligt )-max-

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-08-07 20:00

On Wed, 1 Aug 2007 20:23:24 +0200, -max- wrote:

> Nord øst (esan) er ikke så voldsomt, men der er nok for kedeligt )-max-

Jo, for den sags skyld også nord (Lanna). Ingen af dem er kedelige - det
siger jeg selv om jeg endnu har Esan til gode. Det plejer bare ikke at være
det folk tænker på, når de skriver Phuket og "gode tilbud".

I øvrigt hører jeg ikke til dem der ser ned på Phuket som overrendt af
charterturister. Det er godtnok ved at være otte år siden jeg var der, men
jeg husker øen som meget smuk og fredelig bare lidt uden for de ghettoer
hvor turisterne går rundt og brokker sig over turisterne. Undtagelsen er
Patong som bør undgås medmindre man også er til Pattaya.

Men jeg ville aldrig ta' dertil i monsuntiden. Jeg kan godt li' at svømme
og snorkle. Og den fugtige, tunge varme kan være ubehagelig. Skulle det
endelig være, så snarere den anden side af Golfen: Samui, Hua Hin eller til
nød Ko Chang.

august og især sept. betyder at det er let at finde overnatning til en
fornuftig pris.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Nicolai

Dato : 01-08-07 20:58

> Ikke hvis du gerne vil snorkle. Sandsynligvis heller ikke hvis du gerne
> vil
> svømme i havet. Regn kan være alt fra korte byger til flere dages massiv
> regn. Det blæser typisk ret kraftigt.

De sidste 2 gange vi har været dernede i regntiden kommer der typisk en
ordentlig skylle en time eller 2 om eftermiddagen. Det er det.

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-08-07 21:24

On Wed, 1 Aug 2007 21:58:22 +0200, Nicolai wrote:

> De sidste 2 gange vi har været dernede i regntiden kommer der typisk en
> ordentlig skylle en time eller 2 om eftermiddagen. Det er det.

Ja, det er meget forskelligt hvad man oplever. Monsunen er lunefuld. Jeg
har oplevet et massivt 8-timers regnvejr lige omkring 1. jan. Det afbrød
strømforsyningen i store områder. Og jeg har talt med folk der i aug/sept
har oplevet 14 dages næsten uafbrudt regn. Selv har jeg ikke været over 3
dages stærk regn uden ophør. Men jeg opfatter den fugtige hede, blæsten og
det kedelige lys som større problemer.

Generelt: Jo længere sydpå, jo mere regn og jo større tendens til
helårsregn. Men altså også voldsommere monsun. Med betydelig variation fra
år til år.

Bemærk også at regntiden typisk har to toppe: maj og sep-okt.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : rt

Dato : 02-08-07 08:25

> Kan i anbefale at tage afsted i August/September?

Nej, tag til østkysten i stedet: Samui, Tao, Pa Ngan...

--
De bedste hilsener

/rt