Brug af visa-dankort i Sverige
Fra : sdsf

Dato : 31-07-07 10:39

Jeg går ud fra an jeg kan bruge mit visadankort i Sverge
som jeg bruger det i danmark.

Kan jeg også få kontanter over beløb,
når jeg handler i et supermarked?

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 31-07-07 12:14

> Kan jeg også få kontanter over beløb,
> når jeg handler i et supermarked?
Nej det har jeg aldrig oplevet at man kan, der må du i den nærmeste
pengeautomat og hæve, og så betale gebyret selvfølgelig, alternativt veksle
gratis hjemme.

Hilsen
Lars Kristian Jensen

Fra : michael

Dato : 31-07-07 17:48

Er det ikke sådan, at hvis man har sit kort i Nordea, så kan man hæve
uden gebyrer i Nordeafilialer i andre lande?

/michael

Fra : Joke

Dato : 31-07-07 13:10

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg går ud fra an jeg kan bruge mit visadankort i Sverge
> som jeg bruger det i danmark.
>
> Kan jeg også få kontanter over beløb,
> når jeg handler i et supermarked?
Så skal du sveske dig helt ind til hjertet af ekspedienten eller med andre
ord tvivler meget på det.

Butikken betaler en % del for at modtage dit visakort mener det er ca. 1,5%.

Men hvis du spørger pænt om at hvis du betaler %en om du så må hæve lidt hos
dem, kan du spare automat gebyret.

hilsen

Johnny

Hilsen

Johnny

Fra : S.Sørensen

Dato : 31-07-07 14:16

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg går ud fra an jeg kan bruge mit visadankort i Sverge
> som jeg bruger det i danmark.
>
> Kan jeg også få kontanter over beløb,
> når jeg handler i et supermarked?

En ting er sikkert, hav pas eller kørekort med som identifikation :) Det
kræver de fleste handlende.

Hilsen
Sørensen

Fra : alexbo

Dato : 31-07-07 18:41

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev

> Jeg går ud fra an jeg kan bruge mit visadankort i Sverge
> som jeg bruger det i danmark.

Det skal du ikke regne med, svenskerne tager ikke dankort.

Men Visadelen er nok det samme, men den kan du heller ikke bruge i det
fleste danske dagligvareforretninger.

mvh
Alex Christensen

Fra : BA

Dato : 31-07-07 19:04

Nogle gange laver de gerne "Cash Over" andre gange ikke. De gør det fx
sjældent i store supermarkedskæder. Det
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....
kommer helt an på butikkens egen politik og velvilje.

Fra : alexbo

Dato : 31-07-07 19:57

"BA" skrev

> Nogle gange laver de gerne "Cash Over" andre gange ikke. De gør det fx
> sjældent i store supermarkedskæder.

Mener du man kan betale med et Visadankort i f.eks. Coop?

Kan man betale med et Visasvenskkort i Coop danmark?

mvh
Alex Christensen

Fra : BA

Dato : 01-08-07 19:02

> "BA" skrev

> Mener du man kan betale med et Visadankort i f.eks. Coop?

Ja, og i Systembolaget

Vi bruger VisaDankort som betalingskort allevegne i Sverige,

> Kan man betale med et Visasvenskkort i Coop danmark?

ved ikke

Fra : urlex

Dato : 31-07-07 21:40

On 31 Jul., 21:57, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
>
> Mener du man kan betale med et Visadankort i f.eks. Coop?
>
> Kan man betale med et Visasvenskkort i Coop danmark?

VisaDankort er 2 kort, Forsiden Visakort der bruges ved nethandel og
betaling i udenlandske butikker/hoteller mm. Bagsiden er DANKORT dog
sidder "guld"chippen på forsiden. Før NEMKONTO opgav mange
lønmodtagere Forsidens 16-cifre kontonr. til arbejdsgiver, der var
forkert, det er Bagsidens nr. der er bankkonto. Reg. og Kontonr.
vh urlex

Fra : jesper outzen

Dato : 01-08-07 08:14

sdsf <sdsf@her.der.dk> wrote:

> Kan jeg også få kontanter over beløb,
> når jeg handler i et supermarked?

I ICA i Kristiansstad har jeg altid kunnet hæve kontanter,
Men andre steder har det været svært. Men hvorfor bruge kontanter, da
man i de fleste forretninger kan bruge sit visakort.
jespero

Fra : BA

Dato : 01-08-07 19:03

hilsen fra BAalk