Paris, hoteller
Fra : JMN

Dato : 29-07-07 21:17

Hej med jer her i sommervarmen

Har overvejet en forlænget weekend her i september til Paris. Vil køre
derned i bil.

Nogen der kan anbefale et hotel til rimelige penge. Skal være i rimelig
kvalitet, men ikke luksus på nogen måde.
Skal være muligt at parkere sin bil forsvarligt. Bad og toiltet samt
morgenmad.

vh.
Jørgen

Fra : Ralph

Dato : 29-07-07 22:22

"JMN" <jalidreng@jalidreng.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer her i sommervarmen
> Har overvejet en forlænget weekend her i september til Paris. Vil køre
> derned i bil.

Ikke et svar, nu ved jeg ikke hvor stor familien er, men to voksne kan flyve
t/r for ca. 3.000 kr., man sparer vel 20 timers rejsetid - en overvejelse
værd?

--
Ralph

Fra : Bjarne

Dato : 30-07-07 00:39

Ralph skrev:
> [...]
> t/r for ca. 3.000 kr., man sparer vel 20 timers rejsetid - en overvejelse

Og jeg ville meget fraråde at vove sig ind i Paris uden indfødt chauffør.

Man kan også tage toget til Paris.
Nattog + Thallys er glimrende.

Bjarne

Fra : JMN

Dato : 30-07-07 17:02

Hej igen

Efter nærmere undersøgelse er jeg tilbøjelig til at give dig ret.
Vil nu tage flyveren istedet, men vil derfor gerne høre nærmere
om hoteller der ligger centralt.

vh.
Jørgen

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-07-07 17:05

http://www.fdm-travel.dk/storbyferie/paris/

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Bo Madsen

Dato : 31-07-07 10:16

Hej Jørgen

en fornuftig idé at droppe bilen, er selv lige vendt hjem fra bilferie i
Paris, og selv om vi slap med en skrammet alufælge efter et møde med en
kantsten, fordi vi følte os lidt pressede af en bybus. så er det altså
virkelig stessende at køre dernede. desuden er den kollektive trafik så
veludbygget, at det ikke er nødvendigt med bil, heller ikke selv om nogle af
de ting i gerne vil opleve ligger lidt uden for byen.

Med hensyn til hotel, så bookede jeg gennem www.booking.com og det forløb
smertefrit, de står for at lave reservationen, du skal opgive dine
kreditkort oplysninger, men de trækker ingen penge, du betaler selv for
hotelopholdet, når du cheeker ud. Der er et enormt stort udvalg af hoteler i
alle prisklasser.

Når du søger så kig efter hvor i Paris det ligger og om det er i nærheden af
en metrostation eller evt. en togstation. Det kan godt være en god idé for
økonomien at bo i udkanten af metroens område, og turen med metro ind til
centrum tager ikke lang tid. Et godt bud kunne også være at finde et hotel
ved metrostaion Nation det er lidt tættere på centrum men stadig ikke helt
inde i byen, men der er hele 5 metrolinier der afgår herfra, så det er
muligt at komme næsten alle steder i Paris, uden at skulle skifte særlig
ofte.

mvh
Bo

Fra : ks

Dato : 31-07-07 13:26

On Mon, 30 Jul 2007 18:01:59 +0200, "JMN" <jalidreng@jalidreng.dk>
wrote:

> [...]
>
>Efter nærmere undersøgelse er jeg tilbøjelig til at give dig ret.
>Vil nu tage flyveren istedet, men vil derfor gerne høre nærmere

Jeg har ofte brugt www.venere.com til hotelsøgning.
Skal det være rigtigt centralt skal man finde et hotel i 1 arr til
og med 9 arr. Men da det er nemt at komme rundt med metro i Paris ,
behøver man ikke begrænse sig til dem.

Men jeg ville nok undgå at bo i området omkring Gare d Nord ( 10,18 og
19 arr. ).

Fra : Pro

Dato : 02-08-07 21:39

Anbefaling af hotel i Paris centralt: